וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן האייקיו הקצר בעולם: 3 שאלות שיקבעו האם אתם גאונים

19.10.2017 / 7:02

מבחן ה-CRT מתיימר לזהות את בעלי האייקיו הגבוה ביותר באמצעות 3 שאלות קצרות בלבד. אז אם תמיד חשדתם שיש בכם ניצוץ של גאונות אבל אוהבים קיצורי דרך, זה בדיוק המבחן עבורכם

מחקר מצא: אנשים שמקללים הרבה - חכמים יותר/מערכת וואלה!

בווידיאו: אנשים חכמים גם מקללים יותר

תמיד חשדתם שיש בכם ניצוץ של גאונות, אבל לא היה לכם כוח או זמן להשקיע בלבדוק את זה לעומק? הכירו את מבחן האייקיו הקצר ביותר בעולם - The Cognitive Reflection Test או CRT בקיצור. המבחן הזה מתיימר לברור את המוץ האינטלקטואלי מהתבן הממוצע בעזרת שלוש שאלות קצרות בלבד.

המבחן פותח בשנת 2005 על ידי הפסיכולוג שיין פרדריק מאוניברסיטת פרינסטון, והוא בנוי במיוחד כדי לבחון את יכולתו של הנבחן להתעלם מתחושת הבטן שלו ולחשוב בצורה איטית ורציונלית יותר. או במונחים מקצועיים: עד כמה אתם טובים בהשתקת מערכת 1 (אינטואיציה) לטובת חשיבה באמצעות מערכת 2 (חשיבה אנליטית). כדי להצליח במבחן ה-CRT תהיו חייבים להקדיש זמן כדי לשקול את תשובתכם ולפקפק בתגובות האינטואיטיביות שלכם.

מן הסתם, כדי להוכיח את עליונותכם האינטליגנטית תידרשו להשיב על כל שלוש השאלות נכונה. אולם, גם למהירות התשובה יש משמעות. מענה נכון ומהיר יותר מעיד על מנת משכל גבוהה יותר. אבל זכרו: השאלות אינן פשוטות כפי שהן עשויות להראות לכן בתחילה. רק כדי לסבר את האוזן, נספר לכם שגם סטודנטים מהאוניברסיטאות המובילות בעולם (בהן ייל והארוורד) התקשו לענות על כל שלוש השאלות נכונה, ורק 17 אחוזים מהם הצליחו במבחן.

מוכנים לנסות? לחצו על הכרטיסיות כדי לגלות האם צדקתם.

עוד בנושא:
5 סימנים שמעידים על אינטליגנציה אמיתית
אמאש'ך גאונה: ילדים מקבלים את האינטליגנציה שלהם מהאמא
עשר תכונות מפתיעות שמאפיינות אנשים סופר אינטליגנטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully