וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיזיקאי אייזק ניוטון חזה מתי יגיע סוף העולם - וזה ממש קרוב

17.10.2017 / 8:44

מסמכים עתיקים שנכתבו ע"י סר אייזק ניוטון, אבי הפיזיקה המודרנית, חושפים את השנה בה העולם צפוי להגיע לקיצו ובהסתמך על הרזומה שלו - אולי כדאי להתחיל להיפרד

איך יגיע סוף העולם? יש כמה אפשרויות/מערכת וואלה! News. בימוי וקריינות: אביב אברמוביץ'

אחד המדענים הגדולים ביותר בכל הזמנים, סר אייזק ניוטון, שקד שנים בניסיון לפענח מתי העולם יגיע לקיצו ומתברר שאת מסקנותיו הוא כתב במסמכים שנותרו קבורים בארגזים בביתו של הרוזן מפורתסמות' במשך 250 שנה. כעת, כשהמסמכים נחפשו על ידי הדיילי אקספרס הבריטי (ליתר דיוק - נרכשו במכירה פומבית והועברו לפני כעשור לאוניברסיטה העברית בירושלים) מתברר שבניגוד למה שחשבו, ניוטון הצליח במשימתו וניבא שסוף העולם יגיע בשנת 2060 - בעוד 43 שנים ובדיוק 1,260 שנה אחרי הקמת האימפריה הרומית.

כשניסה לפצח את סודות התכנית האלוהית ליקום, אבי הפיזיקה המודרנית פנה לספר דניאל, אחד הספרים בסדר "כתובים" בתנ"ך והגיע דרכו למסקנה האפוקליפטית שלו. במסמכים נכתב: "זה עלול להגיע מאוחר יותר, אבל אני לא רואה סיבה שזה יגיע מוקדם יותר. אני רוצה לשים סוף להשערות הפזיזות של אחרים שנוטים לחזות את קיצו של העולם בנבואות שקריות ופוגעים באמינותן של נבואות אמיתיות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אייזק ניוטון חזה את סוף העולם. שנאמין לו?/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד ב"אסור לפספס":

עוד באותו נושא

צונאמי, סופות ומלחמה גרעינית: העולם יתחיל להתפרק ביום ראשון הקרוב?

לכתבה המלאה

אחת התחזיות של ניוטון כבר ככל הנראה התגשמה. במסמכיו נכתב ש"אומות מרושעות" ייהרסו בעוד היהודים ישובו מהשבי למולדתם לפני שיגיע קץ העולם, נבואה שניתן להשוות אותה להקמת מדינת ישראל אחרי מלחמת העולם השנייה. הוא כתב: "חורבן העמים המרושעים, סוף הבכי וכל הצרות, שיבת היהודים (מן) השבי והקמת ממלכה פורחת ונצחית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוף העולם יגיע ב-2060, אולי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ימימה בן מנחם, פרופסור אמריטה לפילוסופיה באוניברסיטה העברית בירושלים, טענה בפני Express שניוטון הונחה לעיתים בידי דת ולא בידי המדע. למעשה זה די מפתיע שניוטון, שנחשב לסמל הרציונליזם והמדע - עסק בנבואות. החיבה שלו לחיזוי סוף העולם זכתה אפילו לסרט דוקומנטרי של ה-BBC, "ניוטון: הכופר האפל", ששודר ב-2003 שם דיברו בין היתר על כתבי היד הגנוזים של ניוטון שנחשפו בירושלים.

מפיק הסרט התיעודי, מלקולם נייום, אמר: "בעשור האחרון הצטברו עדויות על הנבואות האפוקליפטיות של ניוטון. הוא השקיע כ-50 שנה וכתב 4,500 עמודים בניסיון לחזות מתי יגיע סוף העולם, אבל עד היום היה מקובל לחשוב שניוטון לא הגיע למסקנה הסופית על מועד סוף העולם. הוא מאוד לא רצה לעשות זאת. לכן מפתיע לראות שבאחד מכתבי היד שלו מצוין במפורש תאריך כזה".

צפו בסרט הדוקומנטרי של ה-BBC

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully