וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן בריאיון חג לוואלה! NEWS: "אסד ניצח את המערכה בסוריה"

בריאיון חג מיוחד לוואלה! NEWS מזהיר שר הביטחון מהתבססות גורמי טרור מעבר לגבול, מדגיש את החשיבות של המעורבות האמריקנית באזור ("מקווים שארה"ב תהיה פעילה יותר") ולא שולל את האפשרות שיעמוד בראש גוש הימין כמועמד לראשות הממשלה: "כשנגיע לגשר נחצה אותו"

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש, צילום סטילס: ראובן קסטרו

"אני מסתכל על אחד האבסורדים הגדולים, מה שקרה בסוריה, כמעט 600 אלף נרצחים שנהרגו תוך כדי מלחמת אזרחים עם חצייה של כל הקווים האדומים, שימוש בנשק כימי, כמעט שבעה מיליון פליטים ועקורים, אני לא זוכר כזו מלחמה עקובה מדם עם כזו אכזריות מאז מלחמת העולם השנייה - ולמרות הכול אסד יוצא מנצח מהמערכה. אני רואה תור בינלאומי ארוך שמשתרע שמחזר אחרי אסד, כולל מדינות במערב, כולל הסוניות המתונות, פתאום כולם רצים להתקרב לאסד. זה דבר חסר תקדים" – את הניתוח הזה, על המצב המורכב מעבר לגבול, עשה שר הביטחון, אביגדור ליברמן. בריאיון חג מיוחד לוואלה! NEWS הוא הרחיב על הנעשה בגזרה הסורית בתקופה האחרונה, ובמיוחד על ההסדרה במדינה, שמעלה חשש מפני התבססות איראנית נרחבת.

"אנחנו מקווים שארצות הברית תהיה פעילה יותר בזירה הסורית ובמזרח התיכון בכלל. אנחנו ניצבים בזירה הצפונית מול רוסים, איראנים, וגם מול הטורקים וחיזבאללה וזו התמודדות לא פשוטה, יומיומית", אמר ליברמן. "הציבור לא יודע הכול וטוב שכך אבל זו השקעה ומאמץ של 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. לארצות הברית יש לא מעט אתגרים משלהם, אבל כמגמה - כמה שארצות הברית תהיה פעילה יהיה טוב יותר למדינת ישראל".

עוד בוואלה! NEWS:
מתה חיילת צה"ל שאיבדה את הכרתה והתמוטטה בכלא 4
ההרתעה הוחמצה והכוננות לא הועלתה: הכשלים שקדמו לפיגוע בחלמיש
אחרי ההסדרה: ישראל חוששת מהקמת בסיסים איראניים בשטח סוריה

שר הביטחון אביגדור ליברמן בראיון לוואלה! NEWS,  הראשון באוקטובר 2017. ראובן קסטרו
"תפקיד עם הרבה אחריות". ליברמן/ראובן קסטרו

במהלך הריאיון נשאל שר הביטחון גם על עתידו הפוליטי, ביום שכבר לא יישב במשרדו בקומה ה-14 בבניין הקריה. "זה תפקיד עם הרבה אחריות יומיומית ואני מתמקד אך ורק בתפקיד הזה. הצעד הבא זה למנוע את המלחמה הבאה לעשות את הכול ולבצע את התפקיד הזה על הצד הטוב ביותר".

בהתייחסו לשאלת היום שאחרי נתניהו ומועמדותו להנהגת הימין וראשות הממשלה, ענה ליברמן כי "קודם כל צריך למצות את מה שפה. כשנגיע לגשר נחצה אותו, אבל כרגע מאה אחוז מחשבה ומאמץ מושקע פה".

על סוגיית חוק הגיוס, שניסוחו מחדש צפוי להיטיב עם החרדים, התבטא שר הביטחון במילים חריפות. "זה כישלון של הממסד הישראלי, שהרבה מאוד שנים שמיעוט מצליח לכפות את דעתו על הרוב", אמר. "אני בעד מסורת ישראל ונגד כפייה דתית ולצערי אנחנו נתקלים פעם אחר פעם, ובמדינת ישראל אי אפשר להפריד בין דת ומדינה וחייבים להפריד בין דת ופוליטיקה, כשהדת הופכת לחלק מהפוליטיקה, זה פוגע בדת ובכל החבר ה הישראלית. ברוסית יש ביטוי יפה כמה שיותר מתקרבים לכנסיה כך מתרחקים מאלוהים גם כאן כמה שמתקרבים למוסד דתי כך מתרחקים מההלכה ומהיהדות".

הריאיון המלא ישודר מחר, ערב חג סוכות, בוואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully