וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה ההשלכות הכלכליות של אסון הטבע בטקסס?

31.8.2017 / 16:54

בראיון למהדורת וואלה! NEWS טוען מנכ"ל בית ההשקעות תמיר פישמן כי אמנם בטווח הקצר יעלה אסון הטבע שפגע בטקסס כסף רב, אך תנופת השיקום שתבוא אחריו עשויה דווקא להמריץ את כלכלת המדינה

צילום: אבי כהן עריכת וידאו: נועה לוי

אלדד תמיר, מנכ"ל בית ההשקעות תמיר פישמן, התראיין למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS בנוגע להיבטים הכלכליים של האסון שפגע בטקסס – סופת "הארווי" שגרמה לנפגעים רבים ולנזקים כבדים ברחבי המדינה. עד כמה האסון עתיד להשפיע על הכלכלה האמריקנית?

תמיר אמר כי ניתן לחלק את ההשפעה הכלכלית של הסופה לשני שלבים. בטווח הקצר מדובר, לדבריו, בפגיעה כלכלית לא קטנה. "אנשים לא הולכים לעבודה, יש נזקים שצריך לתקן, חברות הביטוח יידרשו לתשלומים וגם המדינה מכניסה תקציבים". תמיר אמר כי עוד מוקדם להעריך בדיוק את רמת הנזק אך לפי ההערכות מדובר ככל הנראה על הנזק הגדול ביותר שגרם אסון טבע בארצות הברית בעשור האחרון. "מדברים על סכום של 0.5%-0.8% מהתמ"ג, זה די הרבה", אמר תמיר.

בטווח הארוך טען תמיר המצב שונה. "עד כמה שזה נשמע מוזר בטווח הארוך זו הזדמנות לשקם אזורים, לבנות אותם מחדש. כמות הבנייה תעלה, כמות העובדים והתעסוקה באזור תגדל, אנשים יחליפו מכוניות לאחר שייקבלו את כספי הביטוח וייבנו מחדש את בתיהם", אמר תמיר. עוד הוסיף תמיר כי בדרך כלל במקרים כאלה המדינה משקיעה יותר ממה שצריך בשיקום הנזק והיא בונה את התשתיות ואת הביוב מחדש. "בטווח הקצר זה יעלה יותר כסף, בטווח הארוך זה עשוי באופן מפתיע דווקא לשפר את המצב", סיכם תמיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully