וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות המערכת: מדוע הפועל באר שבע תזכה באליפות שלישית ברציפות?

18.8.2017 / 9:30

בית"ר ירושלים מבריקה, מכבי תל אביב חזקה, מכבי חיפה לא תיפול שוב כמו בעונה שעברה, אבל הפועל באר שבע תזכה בעוד אליפות בזכות יתרון אחד חשוב. אשר הלפרין, הסניגור הצבאי לשעבר ומחבר הספר 'השתגעתי בגללה', לקראת פתיחת העונה

צילום ועריכה: קובי אליהו

בווידאו: התגובות לאחר ניצחונה של הפועל באר שבע על מאריבור

אלונה ברקת, ברק בכר ואליניב ברדה הם אולי השלושה שמסמלים יותר מכל את השינוי שעברה הפועל באר שבע: מקבוצה שמתנדנדת בין ליגת העל לליגה הלאומית, לקבוצה שלוקחת שתי אליפויות רצופות ונמצאת מרחק 90 דקות מחלום ליגת האלופות.

ומה משותף לשלושתם? האמונה שאם הראש יינגח בקיר, ברגע הנכון ובזווית הנכונה, יש סיכוי שהקיר, ולא הראש, יישבר. וכך אכן קרה בבאר שבע של השנים האחרונות. הכול כבר נכתב על תקרת הזכוכית שנשברה עם חזרתו של ברדה, הנסיך המקומי, לבירת הנגב, ועל כך שאחרי שכוכב אחד העז כוכבים נוספים הצטרפו, והפכו את אצטדיון טרנר לפסטיבל דרום אדום מתמשך, שרשימת ההמתנה להשיג אליו מנוי שמה בכיס הקטן את התורים של מבקשי הדרכונים בסניפי משרד הפנים. ואל תזלזלו בתורים האלה.

העונה החדשה דופקת בדלת, וזה הרגע לשאול מה יקרה. האם באר שבע תעשה לראשונה בתולדותיה את כל הדרך לאליפות שלישית רצופה? מכבי תל אביב תילחם כמובן בכל הכוח כדי להחזיר לעצמה את ההגמוניה, ובית"ר ירושלים עם אלי אוחנה, הווינר הגדול בתולדותיה, תשאף להפוך לקבוצה שמתמודדת על אליפות לראשונה אחרי שנים. ואולי תהא זו בכלל עונת הקאמבק של מכבי חיפה?

עוד בנושא:
פרויקט פתיחת העונה של ליגת העל: פרלמנט הצעירים
פרויקט פתיחת העונה של ליגת העל: פרלמנט הבלמים הזרים
פרויקט פתיחת העונה של ליגת העל: פרלמנט הצרפתים
פרויקט פתיחת העונה של ליגת העל: #דירוג_וואלה!

שחקן הפועל באר שבע אליניב ברדה. קובי אליהו
יודע שאם הראש יינגח בקיר, יש סיכוי שהקיר יישבר. אליניב ברדה/קובי אליהו

יעקב שחר, שהפך את מכבי חיפה לאימפריה והתרגל במשך שנים להשקיף על הליגה מלמעלה, ממרומי הכרמל, מצא את עצמו בשנים האחרונות בפוזיציה שהוא לא אוהב. מאוד לא אוהב. מילא לנהל מאבק ראש בראש במכבי העשירה מתל אביב, אבל כשהחבורה הדרומית השאירה אבק לחבר'ה מהצפון הביטוי 'עונה פיננסית' נעלם מהלקסיקון, ונעשו מהפכות כדי להחזיר את הירוקים לצמרת הגבוהה.

לזכותו של שחר ייאמר שהוא ניסה בשנים האחרונות כמעט הכול, ושבקיץ האחרון הובאו לקבוצה שחקנים שעל הנייר חייבים להחזיר אותה לחבורת הצמרת. קשה להאמין שחיפה תחווה עוד עונה מתסכלת בדומה לשנה שעברה, אבל כדי לרוץ בצמרת הגבוהה היא תצטרך מנהיג שיידע לחלץ אותה במהירות מהמשבר הראשון שיגיע, והוא יגיע. רק כשיימצא מי שייקח מנהיגות ויידע למשוך את הקבוצה קדימה היא תחזור להוות פקטור משמעותי במאבק האליפות.

בעלים מכבי חיפה יעקב שחר, אילן יבלוקובסקי. יוסי ציפקיס
מצא עצמו בפוזיציה שהוא לא אוהב, אבל באמת מנסה הכול. יעקב שחר/יוסי ציפקיס

מכבי תל אביב ובית"ר ירושלים, שהיו עסוקות בימים האחרונים בעיקר במאבקי כוח בין המאמן לבעלים, יצטרכו מן הסתם לשים הכול בצד ולהתרכז בכדורגל כבר מהשבת הקרובה.

בית"ר אמנם מתפוצצת מכישרון, אבל קשה לי לראות אותה שומרת על יציבות לאורך עונה שלמה. לא אתפלא אם בסיום העונה תהיה בית"ר הקבוצה שבמשחקיה ייכבש מספר השערים הרב ביותר בליגה, ואוהדיה הרבים ייאלצו להסתפק בכך, ובחלום הגביע שאולי ישוב לבירה.

לעומתה, מכבי תל אביב מחזיקה בקאדר כל כך מוכשר שברור שהיא תיאבק לאורך כל הדרך על האליפות. במקביל ינסה וידאר קיארטנסון לקטוף את תואר מלך השערים, כשההימור שלי, אולי הימור פרוע, הוא שהוא יזכה לפייט מתומאש פקהארט, הרכש החדש והתמיר של באר שבע, שייאבק איתו ראש בראש, או ראש ברגל, על התואר.

וידאר קיארטנסון שחקן מכבי תל אביב. אדריאן הרבשטיין
שוב מלך השערים? וידאר קיארטנסון/אדריאן הרבשטיין

ובאר שבע? בעונה שעברה היא נחלצה ממשבר אמצע העונה שפקד אותה בזכות שער ניצחון של מאור מליקסון מול אשדוד ממש בסיומו של המשחק ביניהן, שער שאחריו חזרה גם היכולת המשופרת. אין לי ספק שבעונה עמוסה שכוללת גם מפעל אירופי יבואו גם נפילות מתח ומשברים. ההצלחה של באר שבע תימדד ביכולת של בכר לערוך רוטציות חכמות גם כדי לשמור על בריאות השחקנים, וגם כדי לשמר את הרעב לניצחון.

ההימור שלי, ואני ממש, אבל ממש, לא אובייקטיבי, הוא שבאר שבע תעשה את כל הדרך המפותלת לאליפות השלישית. אחרים ינתחו בוודאי את הסגלים של הקבוצות ויסיקו מסקנות. אני הולך למקומות אחרים. באר שבע נהנתה בשנים האחרונות מקהל שהפך את אצטדיון טרנר למבצר 'שלא נראה מאז הבקיע נפוליאון בונאפארטה את שערי העיר יריחו', ומבעלים שנותנת גיבוי מוחלט למאמן ודואגת לשקט תעשייתי. תשאלו את עצמכם רק שאלה אחת, לאיזה מאמן יש את הסיכוי הטוב ביותר לסיים את העונה בקבוצתו ולא להיות מפוטר? דומני שהתשובה ברורה. האנרגיות של טרנר והשקט במערכת נותנים למועדון שנולדתי מחובר אליו יתרון גדול על מתחריו - יתרון ששווה אליפות.

*** אשר הלפרין, הסניגור הצבאי לשעבר, הוא הפרשן המשפטי של וואלה! NEWS, ומחבר הספר 'השתגעתי בגללה'.

ברק בכר מאמן הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס
ההצלחה תימדד ביכולת שלו לבצע רוטציות חכמות. ברק בכר/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully