וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקרים מצאו: זוהי האישה המושלמת

20.8.2017 / 0:45

מחקרים בנושא יופי נשי מצאו כיצד צריכה להיראות אישה אטרקטיבית על פי גברים: מהאף של קייט מידלטון דרך עצמות הלחיים של קייט מוס ועד הישבן של ג'יי לו והרגליים של קמרון דיאז - מי תרמה מה? ומתי יתנו לנשים לבנות את הגבר המושלם?

אימג'בנק GettyImages

בסרטון: ככה השתנתה לאורך השנים קייט מוס, האישה בעלת עצמות הלחיים המושלמות.

מתברר שעל טעם ועל ריח אפשר לחלוטין להתווכח, בטח כשמדובר בפנים ובגוף המושלמים לכאורה. מחקרים שבוצעו בשנים האחרונות מראים שלגברים יש העדפות ברורות כשמדובר במשיכה למין השני, ושדרך נוסחאות מתמטיות פשוטות תוכלו לגלות כמה קרובות אתן לנתוני "האישה המושלמת".

כמובן שבשבילנו כולכן מושלמות, אך המחקרים הללו טוענים ששלמות "אמיתית" רחוקה מהישג יד. באתר דיילי מייל בחנו את האריתמטיקה של היופי, ומצאו שבכדי להיות האישה המושלמת, אתן צריכות את הדברים הבאים.

הישבן של ג'ניפר לופז

חוקרים חשפו נוסחה מתמטית שמצאה את הזווית המחמיאה ביותר לקימור של עמוד השדרה בהגיעו לישבן (הזווית בין הישבן לגב) – והיא בדיוק 45.5 מעלות. אקראי ומוזר ככל שזה נשמע, אפשר להאשים בזה את האבות הקדמונים שלנו, שפירשו גב מפותל כסימן לכך שנשים יכולות ללכת ביתר קלות בזמן ההיריון.

החוקרים מסבירים שמה שהופך את הישבן של ג'יי לו למושלם ומושך הוא לא גודלו, אלא העובדה שאחוריה מודגשים בזכות מותניה הצרים והזווית המחמיאה.

גניפר לופז. אינסטגרם, צילום מסך
הסוד על פי המחקר הוא לא בישבן - אלא במותניים. התחת המושלם של ג'יי לו/צילום מסך, אינסטגרם

עצמות הלחיים הגבוהות של קייט מוס

לפי נשיא האיגוד הבריטי למנתחים פלסטיים וטיפולים אסתטיים, רג'יב גרובר, הזווית האידיאלית בין מרכז הסנטר לבין תחילת עצמות הלחיים היא 81 מעלות – נתון שקייט מוס ומישל פייפר ניחנות בו.

מחקרים מראים שפניהן של הנשים האטרקטיביות מגיעים לאורך של עד 1.5 פעמים יותר מרוחבן. הסיבה לכך היא שלעומת הגברים, שבגיל ההתבגרות חווים התפרצות של הורמונים (טסטוסטרון) שהופכת את החלק התחתון יותר של הפרצוף שלהם לגדול יותר - לנשים יש מרחק קצר יותר בין החלק התחתון של הפה לסנטר, וזה מראה שיש לה אספקה טובה של הורמון המין הנשי, אסטרוגן. הפרופסור לפסיכולוגיה דייוויד פרת אמר: "תכונות נשיות אטרקטיביות משום שהן מראות שלאישה יש רמות גבוהות של הורמונים נשיים שישאירו אותה בריאה, צעירה למראה ופורייה לאורך זמן".

עוד באותו נושא

מהפך - הגברים קבעו: ככה נראית האישה המושלמת

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תודה להורמון הנשי. עצמות הלחיים המושלמות של קייט מוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

העיניים הגדולות של אן האת'וויי

לנשים יש עיניים גדולות יותר מלגברים כי הגולגולת של הגבר גדלה הרבה יותר בגיל ההתבגרות, מה שהופך את עיניו באופן פרופורציונלי לקטנות יותר מיתר פניו. "עיני העגל" של האישה ממקסמות את הזיקה המינית שלה ומעניקות לה מראה צעיר יותר. פנלופה קרוז ואן האת'וויי הן דוגמאות טובות לנשים עם עיניים גדולות ביחס לשאר פניהן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גברים אוהבים עיני עגל - לא מפתיע. העיניים המושלמות של אן האת'וויי/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם העיניים של פנלופה קרוז מושלמות

הסוד הוא במרחק בין העיניים ובאורך הריסים

המרחק בין העיניים גם חשוב. במחקר שפורסם בכתב העת Vision Research, חוקרים ביקשו מפאנל נבחר לדרג את המראה של אותה אישה במספר תמונות, כשבכל תמונה עיניה היו ברווחים שונים זו מזו. התמונה שזכתה לדירוג הגבוה ביותר היא זו שבה המרחק בין שני האישונים שלה היה 46% מהרוחב של כל פניה מאוזן לאוזן. ריווח זה יוצר פנים בצורת לב, שהיא האטרקטיבית וה"אדריכלית" ביותר לעין האנושית. דוגמאות לכך אפשר לראות בפניהן של סקרלט ג'והנסון, ריהאנה ומרילין מונרו - שהתברכו שלושתן בנתון הנהדר הזה.

חוקרים מהמכון הטכנולוגי של גיאורגיה מצאו גם שאורכם המיטבי של הריסים עומד על ממוצע של 3.5 ס"מ – שליש מרוחב העין הנשית.

סקרלט ג'והנסון מציגה פנים בצורת לב - הצורה האטרקטיבית ביותר לעין האנושית

ריהאנה. splash
ריהאנה והמרווח המושלם בין העיניים/splash

הרגליים של קמרון דיאז

על פי סקר של You Gov, נשים שגובהן 1.67 נחשבות לאטרקטיביות ביותר. אולם, מחקר של אוניברסיטת ורוצלב שבפולין מצא שהאישה הממוצעת – שגובהה 1.62 – צריכה להרגיש הרבה יותר טוב עם עצמה אם רגליה מגיעות לאורך של 77.5 ס"מ (מידת רגל פנימית), בדיוק כמו אלה של קמרון דיאז. חוקרים מאמינים שרגליים ארוכות יותר נתפסות כסימן לגדילה בריאה ולהתבגרות מינית.

קמרון דיאז על השטיח האדום. GettyImages
סימן לבריאות ולהתבגרות מינית. הרגליים המושלמות של קמרון דיאז/GettyImages

הקימורים של קייט וינסלט

בתוך כל השלמות הבלתי ניתנת להשגה, החדשות הטובות הן שבעיני גברים, הגוף הנשי הממוצע נחשב לאידיאלי ביותר, יש הטוענים שזה משום שהוא נראה בריא ומותאם לשאת תינוקות. מחקרים הראו שגברים אוהבים נשים עם BMI של 20-21, כמו של השחקנית קייט וינסלט. ה-BMI הוא מדד המודד את היחס בין משקל הגוף לגובה, ויש לחשב אותו כך: המשקל (בקילוגרמים) חלקי הגובה (במטרים) בריבוע. הטווח הנורמלי נע בין 18.5 ל-24.9. פרופסור דייוויד פרת דווקא רואה בזה דבר חיובי: "זה מוכיח שנשים טועות בדעה שלהיות רזה היא תכונה אטרקטיבית". וינסלט מתנשאת לגובה של 169 ס"מ והיא שוקלת (בדרך כלל) 63 ק"ג.

קייט וינסלט על השטיח האדום, 2014. GettyImages
בעלת הקימורים המושלמים. קייט וינסלט/GettyImages

גזרת שעון החול של סקרלט ג'והנסון

אלה לא רק המותניים הצרים שגורמים לאישה להיראות אטרקטיבית. זה גם כמה צרים הם נראים ביחס לירכיים שלה. במחקרים שנעשו ברחבי העולם נמצא שהיחס המושלם הוא 0.7 כשאתה מחלק את היקף המותניים בהיקף הירכיים.

הנתונים הגופניים של סקרלט ג'והנסון, 91.5-66-91.5, הם מושלמים על פי המחקר. לפי טענת החוקרים, מותניים צרים משדרים מראה צעיר, מרץ ופוריות, בעוד שירכיים רחבות מעבירות מסר לפיו יש להן נטייה ללדת בקלות. אכן, מחקרים שנעשו על ידי אוניברסיטת הרווארד, מצאו כי לנשים בעלי קימורים אידיאלים יש רמה גבוהה יותר של הורמוני פוריות.

סקרלט ג'והנסון לובשת ורסצ'ה. GettyImages
מותניים צרים וירכיים רחבות, גרסת סקרלט ג'והנסון/GettyImages

האף החמוד של קייט מידלטון

האף של האישה המושלמת קטן ב-10% מזה של הגבר – ממוצע של כ-5.1 ס"מ. הוא גם צריך להיות בזווית של 106 מעלות מהשפה לקצה, לעומת זווית של 90 מעלות אצל הגברים. חוקרים מאוניברסיטת ניו יורק הציגו בפני 4,000 מתנדבים תמונות דיגיטליות של נשים בגילאים 18 עד 25 עם קצה אף בזוויות שונה. הם מצאו שהזווית האטקרטיבית ביותר היא זו של 106 מעלות. החוקרים מאמינים שלגברים יש אף ארוך וישר יותר כי הם צריכים 10% יותר חמצן מנשים כדי לספק את מסת השריר הגדולה שלהם. נחשו לאיזו נסיכה יש בדיוק את הפרופורציות האלה?

הסימטריה המושלמת של נטלי פורטמן

הפסיכולוג האבולוציוני, פרופסור רובין דנבר מאוניברסיטת אוקספורד, טוען שהפנים המושלמות מסתכמות בסימטריה מתמטית. "מידת הסימטריה שבפנים היא מדד לאיכות הגנים של האישה. אם שני הצדדים של פני האישה מתאימים בדיוק זה סימן לגנים חזקים". בניסויים שהשוו בין הצד השמאלי של הפרצוף לימינו, כוכבות כמו האלי ברי ונטלי פורטמן הגיעו לנתונים הטובים ביותר.

נטלי פורטמן (לובשת דיור) ועמוס עוז בעת הענקת פרס לסופר בגאלת מרכז יונס וסוראיה נזריאן ללימודי ישראל ב- UCLA, בוורלי הילס, מאי 2015. GettyImages
מדד לאיכות הגנים של האישה. הסימטריה המושלמת של נטלי פורטמן/GettyImages

חיוך מתוק כמו של שריל קול

יש גם נוסחה לחיוך המושלם, מתברר. על פי מחקרים מדעיים, הפה המושלם צריך להיות לא פחות מ-50% מרוחב הפנים. אצל נשים, זוג השפתיים הממוצע הוא בין 4 ל-5 ס"מ לאורך ו-1 עד 2 ס"מ לעומק, לעומת הממוצע הגברי שעומד על 5-6 ס"מ לאורך וסנטימטר אחד לעומק. ברמה האידיאלית, השפתיים צריכות להיות בצורת קשת מושלמת, סימן לרמות אסטרוגן גבוהות, וסימטריות משני הצדדים. מחקרים הראו גם ששתי השיניים הקדמיות צריכות להיות בצורת מלבן מושלם – כשרוחבן הוא 80 אחוז מגובהן – בערך 10.5 עד 11.5 מ"מ. השיניים שבצידי שתי השיניים הקדמיות צריכות להיות ב-%61.8 קטנים יותר מהן, כמו אלו של שריל קול. חיוך מהווה מוקד משיכה מרכזי וכך גם השיניים, שמסמלות את בריאות האישה ואת גילה.

שריל קול. Pascal Le Segretain, GettyImages
על פי שקלול הנתונים, לשריל קול יש חיוך מושלם/GettyImages, Pascal Le Segretain

חזה כמו של קלי ברוק

בעוד שחוקרים ברחבי העולם עדיין עובדים במרץ כדי לנסות למצוא את "החזה המושלם", על פי מנתחים פלסטיים, צורת החזה האידיאלית נמצאה כבר מזמן. המנתח הפלסטי ומומחה החזה הבריטי פטריק מלוצ'י, מספר כי החזה המושלם בנוי כך ש-45% ממנו נמצא מעל קו הפטמה ואילו 55% ממנו נמצאים תחתיה. יחס זה גורם לפטמות להצביע מעלה בזווית של 20 מעלות.

בסקר שנערך בקרב 1,300 אנשים, התבקשו הנבחנים לדרג ארבעה סוגים שונים של חזה. 87% דירגו את החזה המושלם ביחס של 45:55 – כמו של הדוגמנית הבריטית קלי ברוק.

אנתרופולוגים אומרים שכמו יתר סגולות היופי, גם זו מאופיינת לנשים צעירות בשנות העשרה המאוחרות, כשהן נמצאות בשיא הפוריות שלהן ולפני שהריונות וכוח המשיכה עשו את שלהם. בנוגע לגודל, פרופסור רובין דנבר טוען שחזה גדול יותר נוטה להיראות מושך יותר משום שהוא מצביע על כך שאישה יכולה להניק צאצא.

קלי ברוק. Lipstick Syndication / Kelly Brook,
קלי ברוק והחזה המושלם/Lipstick Syndication / Kelly Brook

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully