וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך אתם ביוני 2018? ההמתנה הארוכה לתור לרופא מומחה בישראל

איך זה שדווקא הישראלים שגרועים כל כך בהמתנה בתורים, מוכנים להסכין להמתנה בת קרוב לשנה כדי לראות רופא מומחה? ומיהם הרופאים שאפילו בשביל תור פרטי ויקר אצלם תצטרכו להמתין חודשים?

איור של חדר המתנה בקופת חולים. ShutterStock
לרופא מומחה הישראלים מוכנים להמתין בסבלנות גם חודשים ארוכים/ShutterStock

אם יש מילה ששנואה על הישראלים יותר מכל היא תהיה ללא ספק "תור". המצב הזה שבו אתה ממתין בתור, עומד מאחורי נחיל אנשים, אם זה בדרך לקופה בסופר, בתור לכספומט או לבנקאית, בדרך לחידוש הדרכון או בתורים האימתניים שמשתרכים בימים אלו בנתב"ג - פשוט בלתי נסבל עבור ישראלים. הם רושפים, רוטנים, מקללים, מגרדים בכל הגוף. חלקם מנסים להיות אקטיביים ומערימים על השאר, תוך שימוש בתירוצים שחוקים ומצליחים, במקרה הטוב, לקצר את התור בדקה או שתיים. אבל ללא ספק ההמתנה למשהו לא עוברת טוב במערכת העצבים של הישראלי הממוצע.

ואולם, בתוך המונח הידוע לשמצה "תורים" יש נדבך אחד שדווקא מקובל על הישראלים ועומד בניגוד מוחלט למזג הישראלי החמים - תורים לרופאים מומחים. כשיצאנו לבדוק את מצב התורים בקרב מומחים נבחרים במרפאות ציבוריות ופרטיות, גילינו תמונה מתסכלת למדי, כמעט בלתי אפשרית לישראלי הממוצע. ובכל זאת, דווקא בתחום הזה ניכר כי הישראלים עומדים ממושמעים בתור. ואפילו חודשים ארוכים.

עוד בנושא:
דמעות של מתמחים: האם המערכת שוברת גם אותם?
פעם בחיים: רופאים מספרים על הרגעים בקריירה שלעולם לא ישכחו

מסדרון חדר מיון, בית חולים. ShutterStock
כמה מחכים במסלול הפרטי, לעומת המסלול הציבורי?/ShutterStock

בבדיקה סקרנו תחומים נבחרים כמו רפואת עור, פריון, רפואת עיניים, מרפאת כאב וקנאביס רפואי, ראומוטיזם ונוירולוגיה, ובחרנו רופאים ידועים, שעובדים במערכת הרפואה הציבורית ובמקביל מתחזקים קליניקה פרטית פעילה למדי. במקרים אחרים, בחרנו רופאים שידועים לציבור הן בשל ניסיונם המקצועי, אך בעיקר הודות למערכת יחסי ציבור משומנת שמקיפה אותם ומעניקה להם שעות מסך לא מעטות, כאשר הם מתארחים בערוצי המדיה השונים, עונים לשאלות בפורומים ברשתות החברתיות וכל זאת, לצד תחזוק קליניקות פרטיות משגשגות.

נדגיש ונאמר, כי לכל תחום יש כמה וכמה רופאים מומחים ידועים בעלי רקורד מקצועי מרשים, עשייה ענפה הן בקליניקות הטיפול והן במחקר, אולם מפאת קוצר היריעה התמקדנו בקומץ רופאים מייצג, או במילים אחרות: את החיפוש שלנו ביצענו בדיוק כמו שכל אחד ואחת מאיתנו, שנזקק פתאום לטיפול רפואי חדש, היה מבצע – באמצעות חיפוש ברשת והמלצות של קרובים. שאלנו מה הטלפון הראשון שהייתם עושים? לאיזה רופא היינו פונים? ולשאלת השאלות: כמה זמן נאלץ להמתין בתור? והרי התוצאות:

עוד באותו נושא

לא רק השכר: ההבדל האמיתי בין רופאים גברים לרופאות נשים

לכתבה המלאה

עיניים - "אין תורים עד סוף השנה"

בתחום רפואת העיניים, פנינו לבית החולים הדסה שבירושלים, וניסינו לתאם תור לפרופ' אייל בנין, שהוא מומחה לרפואת עיניים, מנהל המרכז למחלות ניווניות של הרשתית ומחזיק בתפקיד ציבורי לא פחות חשוב- יו"ר האגודה הישראלית לחקר העין והראייה. מספיק שמות תואר שמסנוורים כל מחפש מתחיל. הטלפון הראשון היה למרפאה בבית החולים, אולם שם נתבשרנו כי המרפאה בחופשה במהלך אוגוסט, שממנה ישובו רק ב-1 בספטמבר. רפואה ציבורית כבר אמרנו? אמרנו.

באותה ההודעה המוקלטת נמסר לנו כי על מנת לקבוע תור למרפאה מעמידים לטובת הציבור תאריך אחד החודש שבו המזכירות תיתן מענה. חיכינו בסבלנות ליום המיוחל, התקשרנו למרפאה אך המזכירה הנחמדה בטלפון הסבירה כי לא ניתן להגיע לפרופ' בנין ישירות, אלא לקבוע תור למרפאה עצמה ואם הפרופ' יהיה באותו היום, ובאותה השעה זמין ובמחלקה, ייתכן שהוא זה שיראה אותנו. דבר אינו מובטח ועלינו רק לשאת תפילה שכך יקרה.

קצת התאכזבנו, אבל בהמשך הדרך נגלה שזו המציאות במרבית המרפאות הציבוריות בבתי החולים. הן מתהדרות בשמות מפוצצים, אבל רק יחידי סגולה בודדים מדי שנה זוכים לראות אותם שם. עבור כל השאר מדובר ברולטה רפואית - איזה רופא שנמצא - ברוך הבא. "אוקיי", ענינו ביובש, "אז מתי נוכל לקבוע תור למרפאה לפגישת ייעוץ לכל רופא אחר שיש במרפאה?" -"אין תורים למרפאה הזאת עד לסוף השנה, והיומנים של שנת 2018 עדיין לא פתוחים בכלל למערכת. תתקשרו בהמשך", נענינו.

בית החולים הדסה. Google Earth
המרפאות הציבוריות מתהדרות בשמות מפוצצים, אך רק יחידי סגולה זוכים לראות אותם. בי"ח הדסה/Google Earth

הבירורים על פרופ' בנין העלו כי הוא דווקא מקבל פציינטים בהדסה אולם, רק דרך שר"פ הדסה - שירותי רפואה פרטיים שמפעיל בית החולים בימים מסוימים ובשעות מסוימות, אחת הפריבילגיות היחידות שניתנו לבית חולים ציבורי בארץ על חשבון שעות רפואה ציבורית. אבל למרבה הפלא, גם הכסף שלנו לא היה קונה טיפול מהיר במקרה הזה. כשהתקשרנו לברר מתי התור הקרוב לפרופ' בנין נענינו כי התור הבא הוא בתחילת יוני 2018, דהיינו, 11 חודשים מהיום, כמעט שנה, ותמורת 1,300 ¤ לפגישת ייעוץ. "לצערנו אלו התורים", התנצלה בכנות המזכירה, "אבל לגבי העלות, כדאי לבדוק מול קופות החולים, אולי לכללית יהיו החזרים והנחות על פגישת ייעוץ איתו".

מחכים ומחכים ומחכים לילד

עברנו הלאה לתחום הפוריות, תעשיית ענק מקומית שגדלה על בסיס האתוס הציוני הידוע – ילודה, ילודה וילודה - בכל מחיר, למען המולדת. ישראל גם ידועה בכל העולם במספר גבוה של טיפולי פוריות שונים לנשים צעירות ומבוגרות אשר סובלות מבעיית פוריות, במומחים בעלי שם עולמי בתחום הפוריות והפריון, ובמימון ציבורי חסר תקדים לטיפולי פוריות בקרב נשים שעברו את גיל 40. ככל שהתעשייה גדלה, כך גם עלו ופרחו מומחיה. כמעט כל מחלקת הפרייה חוץ גופית ופריון בארץ מתהדרת לפחות בשם אחד בולט, ורופאים מצוינים אחרים שנמנים על הסגל הקבוע. בתחום הזה, בחרנו לבדוק מרפאה ציבורית, מרפאה פרטית ורופאים פרטיים וציבוריים ידועים.

פרופ' אייל שיף הוא מומחה ברפואת נשים ופריון בעל שם עולמי, המתמחה במצבים מורכבים של פריון והריון ותרומות ביצית. ב-15 השנים האחרונות הוא מכהן כמנהל האגף לרפואת נשים בבית החולים שיבא תל השומר – אך כשחיפשנו אותו בשיבא נתקלנו בחומה בצורה. בשנים עברו פרופ' שיף היה אחראי ללא מעט ניתוחי נשים ופרוצדורות רפואיות מורכבות בבית החולים. אולם, כיום לנשים המגיעות למרכז הנשים שבראשו הוא עומד אין אפשרות להפוך למטופלות שלו משום שהוא אינו מקבל יותר בקליניקה. כדי להיות מטופלת שלו צריך לעבור בקליניקה הפרטית שלו, ואת הניתוחים והפרוצדורות הרפואיות הוא מבצע ביחידה להפריה חוץ גופית באסותא - בתשלום פרטי כמובן.

אסותא, רמת החיל. ראובן קסטרו
רוצה להיות מטופלת של פרופ' אייל שיף? תצטרכי להגיע לכאן. בית החולים אסותא ברמת החייל/ראובן קסטרו

הבשורה המשמחת היא שאם הינך נזקקת לטיפולי פוריות ונמצאת זכאית להם דרך קופת החולים בה את מבוטחת, תוכלי לקבל אותם במחלקת IVF באסותא, ללא השתתפות עצמית ועם הפנייה בלבד. אולם, אז אין התחייבות על זהות הרופא המטפל, אלא בשיטת "מי שפנוי - יקבל בשמחה", בה נתקלנו כמה שורות למעלה. אופציה נוספת היא כמובן לערוך את הפרוצדורות הרפואיות באסותא עם רופא פרטי, כדוגמת פרופ' שיף ואז התשלום מתבצע מולו ישירות. התורים במקום נקבעים רק לאחר שתכריעו האם אתן בוחרות במסלול הפרטי או הציבורי. ואם בציבורי עסקינן, אזי שבמרפאת ההפרייה החוץ גופית בבית החולים שיבא תל השומר, מחלקה עמוסה למדי, שנמצאת גם היא תחת ניהולו של פרופ' שיף - התור הקרוב לרופא מטפל הוא בעוד כחודשיים בתחילת אוקטובר, כאשר גם כאן, לא תוכלו לקבוע מראש את זהות הרופא המטפל.

בבעיות זמינות בסיסיות עוד יותר, נתקלנו גם אצל שמות ידועים מאוד בתחום, כמו זה של פרופ' שלמה משיח למשל, מומחה לרפואת נשים ופריון, מחלוצי ההפריה החוץ גופית בארץ ובעולם, לשעבר מנהל אגף מיילדות וגניקולוגיה בשיבא ומי שייסד את מחלקת ההפריה החוץ גופית ב"אסותא" ועומד בראשה גם היום. פרופ' משיח החזיק בעבר בשלל תפקידים ציבוריים: מחבר בוועדות רבות בנושא הפוריות של משרד הבריאות ועד לנשיא האיגוד הישראלי למיילדות וגניקולוגיה לשעבר. ואולם, ניסיונותינו הארוכים לקבוע תור במרפאה הפרטית שלו ולהיפרד ממאות שקלים רק לפגישת ייעוץ אחת העלו עד היום חרס.

תור מהיום למחר - תמורת 3,500 ש"ח

באותו התחום בדיוק, בדקנו גם את מצב התורים במרפאה הפרטית של ד"ר איליה בר, מומחה למיילדות, פריון והפריה חוץ גופית, מייסדו ומנהלו של "המרכז לפוריות" אשר לו שלושה סניפים בארץ - בתל אביב, מודיעין ובבאר שבע. ד"ר בר רכש לעצמו שם כרופא ש"לא מבזבז זמן על הזרעות", ובעיקר בשל פעילות ענפה ברשתות החברתיות ובדיקות חדשניות שהמרכז מבצע בתחום הפוריות והפונדקאות ובטיפול במקרי אי פוריות קשים. בבדיקה מול המרכז, הוא אכן מצדיק את התואר "פרטי"- תורים פנויים מהיום למחר, זאת בהנחה שהמטופלת או הזוג המטופל מוכנים להפרד מ-3,500 שקלים לטובת העניין. יצוין כי המחיר הוא עבור מחזור טיפול בודד, כאשר מרבית הזוגות יזדקקו לסבבים נוספים של טיפולים. כמו כן, המחיר אינו כולל עלותן של בדיקות נוספות שייתכן ויזדקקו לעבור.

פרופסור שלמה משיח. יונתן בלום,
לא הצלחנו לקבוע תור במרפאה הפרטית שלו. פרופ' שלמה משיח/יונתן בלום

תחנה אחת לפני טיפולי הפוריות, היא התייעצות עם מומחה גנטי. ישראל היא מעצמה של בדיקות גנטיות, הן בשל התרכובת המיוחדת של האוכלוסייה - שעטנז של עליות, מוצאים, תרבויות, עלייה בגיל הילודה, ומכאן, גם גילויים של מחלות ותסמונות גנטיות חדשות מעת לעת. בשאלון אבחון גנטי שעוברים זוגות במרפאה בקהילה טרם כניסתם לטיפול הפרייה או לקראת כניסה להריון ספונטני, לעיתים עולה חשד או חשש להימצאות מחלות נדירות או תסמונות גנטיות בקרב העוברים, וחלקן מתבררות למרבה הצער, כנכונות לאחר הלידה. אותם זוגות ישראלים מופנים במקרים כאלו למומחה ייעוץ גנטי, או שפונים למומחה מיוזמתם.

השם הגדול ביותר בתחום הייעוץ הגנטי הוא ללא ספק פרופ' מוטי שוחט, גנטיקאי מומחה, חוקר גנטיקה ומי שניהל את המכון הגנטי בבית חולים בילינסון ושניידר למעלה מ-25 שנה, ואחראי בפועל על תחום הגנטיקה במכבי שירותי בריאות. למרבה הפלא, פרופ' שוחט עובד עם כל קופות החולים בארץ ועלות ייעוץ אצלו לאחר השתתפות הקופות עומדת על סכום סביר לחלוטין - 150 שקלים בלבד. אלא שזמינות התורים היא כבר סיפור אחר. התור הפנוי הבא לפרופסור שוחט הוא בסוף חודש אוקטובר, כחודשיים המתנה. משיחות עם נשים שניסו בעבר לתאם תור אצלו, מדובר בשיפור ביחס לעבר, אז היה ממוצע ההמתנה לתורים במרפאתו כפול מזה.

כמה ממתינים אצל המנתח של הרמטכ"ל?

ומפריון נשים לגברים. על פי נתוני משרד הבריאות לשנת 2016, סרטן הערמונית הינו הסרטן השכיח ביותר בקרב גברים בישראל, כאשר עיקר התחלואה מתרחשת סביב גילאי 65. הוא גם הרביעי בשכיחותו בישראל מבחינת תמותה מסרטן, כאשר עיקר מקרי המוות הם בקבוצת הגיל המבוגרת - מעל גיל 70. ועל כן, ניתן לראות עלייה במספר האורולוגים בעלי התמחות אונקולוגית באקלים הרפואה הציבורית והפרטית בארץ. האורולוג הבכיר והמוכר מביניהם, הוא פרופ' ג'ק בניאל, מנהל האגף האורולוגי בבית חולים בילינסון שבפתח תקווה.

לא מעט אישי ציבור בחרו בבניאל לטפל בהם, ביניהם ניתן למנות את ניתוח הסרת הערמונית של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ובתחילת השנה הוא גם ביצע תחת מעטה חשאיות ניתוח דומה ברמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט.

פרופ' ג'ק בניאל שניתח את אביבית אלקובי-דבוש שבגרונה נמצא גידול. באדיבות המצולמים
קשה לקבוע תור בגלל שהוא שוהה הרבה בחו"ל. פרופ' ג'ק בניאל/באדיבות המצולמים

כאשר ניסינו לקבוע תור לפרופ' בניאל בבילינסון, נתבשרנו כי האגף האורולוגי יצא לחופשה עד ה-20 באוגוסט. "גם לאחר מכן, התורים ארוכים מאוד", זרקו לעברינו במקום. בפעמים קודמות שניסינו לתאם פגישה עם פרופ' בניאל, נתקלנו תמיד בדחיות, בשל שהותו של המומחה הפופולרי בחוץ לארץ. אורו-אונקולוג בכיר נוסף ומי שהיה סגנו של פרופ' בניאל עד לפני מספר חודשים, וכיום מנהל את יחידת האורולוגיה בבית החולים איכילוב שבת"א, הוא פרופ' עופר יוסיפוביץ'.

בבדיקת היומנים שלו במחלקה הציבורית, דהיינו באיכילוב, שמחנו לגלות שהתור הקרוב ביותר הוא כחודשיים מהיום, זמן המתנה שהפך לסביר במונחים של רפואה ציבורית בישראל. ייעוץ בקליניקה הפרטית של פרופ' יוספוביץ', לא יקצר משמעותית את התור, אבל בכל זאת יפחית מההמתנה שלושה שבועות. עלות פגישה כזו נעה החל מ-300 שקלים (תלוי בקופת החולים בה החולה מבוטח ובהחזר שהיא מעניקה) ועד ל 1,200 שקלים - מחיר מלא. ניתוח פרטי להסרת הערמונית באסותא תחת ידיו הנאמנות של פרופ' יוספוביץ', יסתכם בסביבות ה-16 אלף שקלים, לאחר השתתפות קופות החולים. עלותו המלאה של ניתוח כזה נאמדת בכ-130 אלף שקלים.

10 חודשים המתנה לתור אצל רופא-סלב

בתחום הנוירולוגי בדקנו לשם הגיוון שניים: מומחה בכיר וידוען ולעומתו מומחה בכיר ברפואה הציבורית. כשאומרים נוירולוג בכיר, השם הכמעט נרדף לתחום הוא פרופ' רפי קרסו, נוירולוג בכיר, מומחה לכאב ומי שהקים את מרפאת הכאב הראשונה בארץ וטוען שהוא מומחה גם בעיכוב תהליכי הזדקנות. קרסו מוכר מאוד לציבור כמגיש תכניות בריאות ברדיו ובטלוויזיה זה שנים ארוכות. כיאה למעמדו כרופא-סלב הוא אינו עובד ברפואה הציבורית, אלא מתחזק קליניקה פרטית משגשגת בת"א, שבה עלות פגישה ראשונה עומדת על 1,700 שקלים. אולם, גם הישראלים שהפרוטה מצויה בכיסם יאלצו לחכות חודשים ארוכים לפגישה עמו. בבירור מול המרפאה שלו עולה כי התור הפנוי הבא הוא בעוד עשרה חודשים מהיום: מאי 2018. "גם רשימת ההמתנה לא תקצר בהרבה את התורים", שיתפה מזכירתו החביבה מניסיונה.

אירוע 103FM. ניב אהרונסון
גם אם תשלמו 1,700 שקל תצטרכו להמתין 10 חודשים. פרופ' רפי קרסו/ניב אהרונסון

כשעברנו הלאה למרפאה הנוירולוגית בבית החולים איכילוב, גילינו להפתעתנו שההמתנה אינה שונה בהרבה מזו של המסלול הפרטי. כך למשל, ניסיון לקבוע תור לד"ר אמנון מוסק, סגן מנהל המערך הנוירולוגי ומנהל המרפאה לכאבי ראש ופנים, העלה כי התור הפנוי הבא במרפאתו הוא רק ביוני 2018, 11 חודשים מהיום. "גם לשאר הרופאים במרפאה זה רק בשנה הבאה, כל התורים מתחילים ביוני, ניתן להתקשר מדי פעם ולראות אם משהו התבטל. זו האופציה היחידה", התנצלה המזכירה.

מחלקת הצנתורים בהדממה עד ספטמבר

בתחום הקרדיולוגיה, בחרנו בפרוצדורה רפואית שכיחה למדי - צנתור. פרופ' רן קורנובסקי, המכהן כיו"ר איגוד הקרדיולוגים, ומנהל מכון הלב בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, ידוע כאחד המומחים הגדולים לצנתור בארץ. מברור טלפוני במרפאת הצנתורים עולה כי גם היא נמצאת בימים אלו בפגרה עד ה-1 בספטמבר. את פרופ' קורנובסקי אי אפשר לתאם מראש, אלא כפי שנתבשרנו במרפאות ציבוריות בתחומים אחרים – יש לקבוע תור, ומי מהרופאים שיעבוד במרפאה באותו היום, הוא יהיה הרופא המטפל שלכם. מזכירתו החביבה של פרופ' קורנובסקי ציינה שהמטופלים לא מבקשים רופאים ספציפיים בדרך כלל, אבל שאם חשוב לנו שהפרופ' עצמו יערוך את הצנתור היא תעביר אליו את בקשתנו עוד עכשיו בתקופת ההדממה, ואם הוא יהיה פנוי ובמרפאה ביום בו יקבע הטיפול שלנו, הוא יצנתר בשמחה. תורים, כאמור, מחודש ספטמבר ואילך.

אך אם חפצה נפשנו לעבור טיפול רק תחת ידיו הנאמנות של פרופ' קורנובסקי, האפשרות הזו זמינה באופן פרטי. פגישה פרטית עם פרופ' קורנובסקי יכולה להתקיים כבר בעוד כשבוע ימים בלבד, ובעלות של 1,200-1,800 שקלים לייעוץ (תלוי באיזו קופה מבוטחים ומהם הסדרי החזר התשלום מול הקליניקה הפרטית).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תורים רק אחרי ספטמבר, אם הוא יהיה פנוי הוא יצנתר בשמחה. פרופ' רן קורנובסקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתחום רפואת העור והמין, בחרנו לבדוק מה מצב הזמינות של פרופ' משה לפידות, מומחה לטיפולי עור בלייזר, טיפולים אסתטיים והסרת גידולי עור שפירים וממאירים. כיום הוא מנהל יחידת הלייזר במחלקת הלייזר בבית חולים השרון. במקרה הזה, ארע דבר נדיר - התורים למומחה הידוע קרובים יותר במרפאה הציבורית מאשר במרפאתו הפרטית - ינואר 2018 במרפאת הלייזר בבית החולים, לעומת פברואר 2018, במרפאה הפרטית, שבה עלותה של פגישת הייעוץ עומד על 1,000 שקלים.

כואב לכם? אתם בבעיה

ולסיום, קינחנו בתחום רפואת הכאב ובתת התחום שלו שתופס תאוצה מטאורית בשנים האחרונות – הקנאביס הרפואי. כמאה רופאים, ביניהם אונקולוגים, רופאי כאב וגריאטריים עוברים בימים אלו הכשרה והסמכה על ידי משרד הבריאות לאשר מתן רישיון לקנאביס רפואי לחולים ייעודיים. הם מצטרפים ל-36 רופאים בלבד העובדים היום במערכת הבריאות שבסמכותם להעניק רישיון כזה, מה שיצר צוואר בקבוק בלתי נסבל עבור מאות אלפי החולים בארץ.

ד"ר ברקת שיף, מומחית לרפואת כאב היא אחת מהרופאים שמאמינים בסגולותיו של הצמח השנוי במחלוקת, ורכשה לעצמה שם של רופאה המסייעת לחולים הסובלים מכאבים באמצעות טיפול בקנאביס, שם שעלה לה בשיחת בירור במשרד הבריאות, עקב מספר ההמלצות הגבוה לדבריהם, שהיא מספקת למטופליה.

בשיחת טלפון לקליניקה הפרטית שלה, עולה כי היא מקבלת מטופלים המבוטחים במכבי שירותי בריאות ומטופלים פרטיים בלבד, אך אין לה תורים פנויים. ניסיונותינו להגיע למענה אנושי כדי לברר על זמינות תורים רחוקים אופציונליים לא צלחו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אנחנו לא הצלחנו לקבוע תור אצלה. ד"ר ברקת שיף/מערכת וואלה!, צילום מסך

במרפאת כאב ציבורית אחרת בעיר, בבי"ח איכילוב, עולה כי התור הפנוי הבא הוא רק בעוד כחצי שנה מעכשיו, בפברואר 2018, אולם המזכירה במרפאה הדגישה כי "אנחנו לא מקבלים מטופלים חדשים בקנאביס" – כך שמי ימצא עצמו נזקק לטיפול בתחום זה עלול למצוא את עצמו בבעיה.

הצפי לעתיד: המתנה ארוכה יותר

לסיכום, בסקירה של תחומים שונים ומגוונים עולה כי הציבור הישראלי, זה ששונא כל כך לעמוד בתורים ומקלל בלבו את זה שהגיע שנייה לפניו, סופג תרבות מתסכלת וכמעט בלתי אפשרית של תורים במערכת הרפואה הציבורית, שנחשבת בין הטובות בעולם. ואם נוסיף לכך את המהלך שהעביר שר הבריאות ליצמן לפני חודש, צעד נוסף במסגרת "התכנית הלאומית לקיצור תורים ברפואה הציבורית" שהושקה לפני כשנה, ועיקרה הגבלת מעבר פציינטים מהמערכת הציבורית לפרטית - נראה שזה לא הולך להשתנות, כי אם להחמיר.

על פי התקנות החדשות, מטופל שפוגש את הרופא שלו במערכת הציבורית יאלץ להמתין תקופת צינון בת חצי שנה עד שיוכל לקבוע אליו פגישה בקליניקה הפרטית שלו. זאת, מאחר ובמקרים רבים, חולים בחרו לשלם מכיסם לרופא בו בטחו, כדי לקבל טיפול מהיר יותר. כך שבמצב התורים הארוך והעגום הקיים כבר היום במערכת הבריאות הציבורית, כעת, לאחר אישור התקנות החדשות, הציבור הישראלי ימתין אפילו עוד יותר זמן לרופא מומלץ במערכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully