וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כשאני רואה שעיתונאים נמצאים בסכנה - לא אתיר להם להיכנס"

27.7.2017 / 11:35

מפקד מחוז ירושלים במשטרה נאלץ להתייחס לאלימות כלפי עיתונאים מצד המשטרה – לאחר שמספר כתבים עימתו אותו בנושא - ואמר בתגובה: "האחריות שלי לשמור על החיים שלכם באותה מידה; אתם רוצים לראות את מה שאתם רוצים לראות"

ממ"ז ירושלים ניצב יורם הלוי ברחבת הכותל 27 ביולי 2017. צילום מסך, רוני כנפו, מערכת וואלה! NEWS
יורם הלוי/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך, רוני כנפו

"כשאני רואה לנכון בסיטואציה מסוימת שאתם נמצאים בסכנה, אני לא אתיר לכם להיכנס", כך אמר היום (חמישי) יורם הלוי, מפקד מחוז ירושלים במשטרה, כשנאלץ להתייחס לאלימות כלפי עיתונאים מצד המשטרה. הלוי התראיין היום ברחבת הכותל לכלי התקשורת השונים, והכתבים העלו את מקרי האלימות שהופעלה כלפי מספר כתבים וצלמים בעת סיקור המהומות בהר הבית.

הלוי אמר בין היתר כי "האחריות שלי לשמור על החיים שלכם באותה מידה וכשאני רואה לנכון בסיטואציה מסוימת שאתם נמצאים בסכנה, אני לא אתיר לכם להיכנס. אתם רוצים לראות את מה שאתם רוצים לראות. הסכנה מבחינתנו שהגדרנו אותה הם על ידי המתפללים והם אלה שתקפו ופצעו אותנו ויכלו לפצוע אתכם כי אתם נמצאים באותה זירה".

באופן חריג פנה השבוע ארגון העיתונאים למפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בטענה כי "עיתונאים נתקלים לא אחת באלימות משטרתית או בהגבלות משטרתיות בלתי סבירות על עבודתם. אין צורך להזכיר את מרכזיותה של העיתונות בחברה דמוקרטית, את תפקידה החשוב ואת חיוניות הכיסוי העיתונאי המהיר והאמין, דווקא בימים אלה".

בנוסף לכך, מועצת העיתונות הביעה "מחאה חריפה" על הצרת צעדים של עיתונאים בשטחי סיקור בירושלים. "מן הראוי להבהיר למשטרת מחוז ירושלים כי תפקידו של העיתונאי מחייב חופש תנועה ונוכחות במוקדי האירועים. משטרה במדינה דמוקרטית מחויבת לשמור ככל הניתן על חופש זה", לפי המועצה.

מחאת המועצה מגיעה לאחר שבתחילת השבוע נמנעה הכניסה לשער האריות מצלם "הארץ" אמיל סלמן וכתב "הארץ" יותם ברגר. במועצה אף טוענים כי ברגר נגרר החוצה באלימות תוך שהשוטרים מעקמים את ידו. בנוסף, בשבוע שעבר נמנעה מצלם "הארץ" אוליבייה פיטוסי גישה לאזור הבידוק בשער האריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully