וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט פנה בדמעות לוועדת השחרורים: "הפכו אותי לבוגד"

18.6.2017 / 17:08

בדיון שבו דחתה ועדת השחרורים את ההכרעה בבקשתו של ראש הממשלה לשעבר לנכות שליש מעונשו, פנה לחבריה ואמר: "אני מדבר מדם לבי". הפרקליטות התנגדה לשחרור בשל החשד להוצאת חומרים מסווגים מהכלא. פרקליטו: "אין נהלים ברורים בעניין"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: טל רזניק

ועדת השחרורים דחתה אחר הצהריים (ראשון) את ההכרעה על קיצור המאסר של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ל-29 ביוני, יום חמישי הבא. הוועדה התכנסה הבוקר לדון בבקשתו של אולמרט, המרצה את 27 חודשי המאסר שנגזרו עליו באגף 10 של כלא מעשיהו, לנכות שליש מעונשו.

במהלך הדיון אמר אולמרט בסערת רגשות ובעיניים דומעות: "הפכו אותי לבוגד, אני מדבר מדם לבי". הוא אמר את הדברים בהתייחסות לבדיקה שנפתחה בעניינו, בחשד שהבריח חומרים מסווגים מהכלא. אולמרט אמר לוועדה כי לא קיבל מתנות בשווי מאות אלפי שקלים, ואף כי נאלץ לשלם על עט שקיבל כראש ממשלה מנשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש.

נציגי הפרקליטות, שהביעו התנגדות לשחרור וביקשו בשבוע שעבר לדחות את הדיון עצמו, נימקו את עמדתם ברצון להמתין לתוצאות הבדיקה על מנת לגבש עמדה. עו"ד רם כספי, המייצג את אולמרט, אמר כי אין נהלים ברורים לעבודה על ספרים צבאיים.

אהוד אולמרט, בית משפט השלום ירושלים. 10 בפברואר 2016. נועם מושקוביץ
"הופכים אותי לבוגד". אולמרט/נועם מושקוביץ

אולמרט הורשע בעבירות של קבלת שוחד, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט בפרשות הולילנד, טלנסקי ותיק השיבוש. הוא נאסר בפברואר 2016. בקשת החנינה שהגיש לנשיא ראובן ריבלין נדחתה, אולם הנשיא קבע כי במצב שבו אולמרט ישוחרר מוקדם - לא יחולו עליו מגבלות של אסיר ברישיון, והוא יוכל למשל לטוס לחו"ל.

הפרקליטות הביעה התנגדות לשחרור אולמרט, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, לעומת חוות דעת חיוביות יותר, בהן של הרשות לשיקום האסיר. ביום חמישי האחרון פשטה המשטרה על הוצאת ידיעות אחרונות, שצפויה להוציא לאור את ספרו של אולמרט וכן על ביתו של עורך הספר יהודה יערי - זאת לאחר שבחודש אפריל השנה נתפס עורך דינו של אולמרט, חנינא ברנדס, כשהוא נושא עמו במעטפה מן הכלא מסמכים החשודים כמסווגים שאותם כתב ראש הממשלה לשעבר.

שירות בתי הסוהר העביר את המסמכים שהוחרמו למשרד הממונה על הביטחון במשרד הביטחון (המלמ"ב), שם בדקו אם הם מכילים חומר סודי שיסכן את ביטחון המדינה. במלמ"ב קבעו כי המסמכים מסווגים והעבירו את ממצאיהם לפרקליטות, שהחליטה לפתוח בבדיקה.

אהוד אולמרט, יוצא מכלא מעשיהו לחופשה ראשונה. 11 ביולי 2016. ראובן קסטרו
"לא קיבלתי מתנות בשווי מאות אלפי שקלים". אולמרט בשערי בית הכלא/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully