וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סקס בהתגנבות": טרנד הסקס המסוכן שהגיע הזמן לדבר עליו

6.5.2017 / 6:15

אישה אחת מנסה לעלות לסדר היום מקרי תקיפה מינית שזכו עד כה להתעלמות כמעט מוחלטת - מסתבר שיש תופעה די נפוצה בה גברים מסירים את הקונדום באמצע הסקס מבלי ליידע את הפרטנר

תופעה: גברים מסירים קונדום במהלך יחסי מין/NHS

אלכסנדרה ברודסקי, בוגרת בית הספר למשפטים ייל, כתבה מחקר על תופעת ה"סקס בהתגנבות" והעלתה הצעת חוק חדשה שתביא להגדרתה באופן חוקי כעבירה מינית. המונח סקס בהתגנבות, טרנד מסוכן ומדאיג למדי, נועד לתאר מצב שבו הגבר מוריד את הקונדום באמצע קיום יחסי מין מבלי ליידע את הצד השני. לא סתם חלקכם לא שמע מעולם את צמד המילים "סקס בהתגנבות" - עבירת המין, חמורה ככל שתהיה, אפילו לא זכתה לשם רשמי. ברודסקי רוצה לעורר מודעות ולעודד אנשים לדבר על התופעה. היא יודעת ש"סקס בהתגנבות" אינה תופעה חדשה, אך לדעתה היא לא זוכה לתשומת הלב והרגישות הראויה לה.

היא כתבה על הטרנד המטריד במאמר שפורסם בעיתון למגדר וחוק בקולומביה, שם בחנה כיצד ניתן בקלות להפוך "מין בהסכמה" ל"מין שלא בהסכמה" כשמסירים בסודיות את הקונדום. היא מתארת במאמרה כיצד הסרת הקונדום חושפת את הפרטנר לסיכונים פיזיים של הריון לא מתוכנן ומחלות מין. באתר שירות הבריאות הלאומי מצוינים רשימה של סיכונים הקשורים לסקס ללא קונדום, כולל כלמידיה, הרפס וגינלי, יבלות באיבר המין, זיבה, איידס ועגבת.

ברודסקי שוחחה במסגרת מאמרה עם אישה בשם רבקה, שנפלה קורבן ל"סקס בהתגנבות" ועובדת כיום בקו סיוע לקורבנות תקיפה מינית. רבקה סיפרה שנשים רבות מתקשרות לקו הסיוע אחרי שנפלו קורבן למקרה דומה, אך לא מצאו את המילים להסביר את חוויותיהן, "הסיפורים שלהן נפתחים לעיתים קרובות באותה צורה: 'אני לא בטוחה אם זה אונס, אבל...', סיפרה רבקה.

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

בית משפט באיטליה זיכה נאשם באונס כי "הקרבן לא צעקה חזק מספיק"

לכתבה המלאה

ברודסקי סיפרה על מקומות חשוכים ברשת בהם אנשים מתרברבים במעשי "סקס בהתגנבות" ומשתפים טיפים כיצד לחמוק מזה. היא סיפרה להאפטינגטון פוסט: "אחת המטרות שלי עם המאמר והצעת החוק החדשה היא להעניק אוצר מילים ולאפשר לאנשים לדבר על מה שהם עברו, שזו חוויה נפוצה שלעיתים קרובות מוגדרת כ'סקס רע' במקום מה שזה באמת – 'אלימות מינית'". היא הוסיפה: "אני חוששת שקורבנות 'סקס בהתגנבות' עלולים למצוא עצמם נאבקים בבית המשפט, כשהחוקים הנוכחיים אינם תקפים עבורם. בתי המשפט אינם מכירים בזה כפשע רציני או נוטים שלא להאמין לקורבן".

במאמרה היא ממליצה על חוק אזרחי חדש שיעניק לתופעה את השם "הסרת קונדום בדרך לא קונבנציונאלית" וייספק נתיב משפטי ברור יותר לקורבנות תקיפה מינית. בריאן פינרו, סגן מנהל שירותי קורבנות אונס, התעללות וגילוי עריות, המפעיל את המוקד הלאומי לתקיפה מינית בארצות הברית, אמר: "אם אדם נפל קורבן למעשה שכזה, זה לא תפקידו להוכיח שהוא הקורבן. זה התפקיד שלנו לקבל אותו, להקשיב ולהתייחס אליו בכבוד".

על פי מחקר של המרכז למניעת תקיפות מיניות, RAINN, בארה"ב אדם מותקף מינית כל 98 שניות, אבל רק 6 מתוך 1,000 עברייני מין מגיעים לכלא. נכון להיום, אין תיעוד של בית משפט בארה"ב שהתבקש אי פעם לבחון מקרה של "סקס בהתגנבות", אולם ברודסקי טוענת כי נודע לה על מקרים פליליים שאירעו במספר מדינות זרות, כמו שוויץ וקנדה, כשבינואר האחרון דווח על אדם שהורשע באונס בגין "סקס בהתגנבות".

זוג במיטה עם קונדום. ShutterStock
ה"סקס בהתגנבות" חושף את קורבנו לסיכונים פיזיים של הריון לא מתוכנן ומחלות מין/ShutterStock

על פי שירות הבריאות הלאומי, יש לנו סיבה לדאוג: "זיהומים יכולים לעבור גם אם איבר המין לא חדר באופן מלא לתוך הנרתיק או גם אם הגבר לא גומר בפנים. זיהומים יכולים להימצא גם לפני שפיכה. אפילו חדירה קלה של הפין לתוך הנרתיק (מעשה המכונה 'טבילה') נושאת סיכונים עבור שני השותפים המיניים. שימוש בקונדום יכול לסייע בהגנה מפני זיהומים".

מאז פורסם המאמר, ברודסקי סיפרה שגברים ונשים פנו אליה בהמוניהם. "כמות גדולה של גברים ונשים מספרים שזה קרה להם. הרבה אנשים פשוט לא ידעו איך לקרוא לזה", היא הוסיפה ואמרה שהיא לא אוהבת את הסלנג הנוכחי, "אני לא אוהבת את המילה 'התגנבות'. זה נשמע רע, כאילו זה סוג של תחביב", היא אמרה, "צריכים מילה שתבהיר את גודל הנזק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully