וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחווה היפה של הבונדסליגה למנהלת ליגת העל

ספורטאי ישראל מציינים את יום השואה, בליגה הגרמנית החמיאו לטקסים עם הניצולים בליגת העל. קשר מכבי תל אביב גל אלברמן: "התקופה בגרמניה הייתה סוג של סגירת מעגל עבורי"

צילום: יוסי ציפקיס, עריכה: מתן חדד

בווידאו: שחקני קבוצות הנוער של מכבי חיפה ובורוסיה דורטמונד בביקור בבית טרזין

ברחבי ישראל ציינו ביממה האחרונה את יום הזיכרון לשואה ולגבורה, כשגם ספורטאי ישראל זוכרים את ששת המיליונים שנספו. בחשבון הפייסבוק של הבונדסליגה נכתב פוסט על מחווה של הכדורגל הישראלי לניצולי השואה: "לעולם לא עוד. ביום הזיכרון לשואה הישראלי, מנהלת ליגת העל הזמינה ניצולי שואה לעלות אל הדשא עם הקבוצות כדי לזכור את אלה שנשארו 'שם' ולעורר מודעות למחויבות של המנהלת לניצולי השואה. מחווה מרגשת".

"ללא ספק זו הייתה אירוניה", אמר גל אלברמן, ששיחק בעבר בגרמניה, לאתר הרשמי של מכבי תל אביב, "אחרי השואה ומה שהמשפחה שלי עברה חזרתי לשם, כשמבחינתי כביכול המטרה הייתה לכבוש פסגות חדשות בקריירה. זה היה סוג של מעגל שנסגר. רוב המשפחה של סבא שלי וסבתא שלי כבר לא הייתה בין החיים כשעברתי לשם. אני יכול להגיד שהרבה יותר מפעם אחת עברה בי המחשבה מה הם היו חושבים על זה או איך נראה מהצד סיפור שכזה. זה נראה משהו די הזוי".

"גם כשהייתי בגרמניה נתקלתי הרבה פעמים בשאלה מאיפה אתה וברגע ששומעים שאני מישראל אז יש קצת אי נוחות ולפעמים תגובות קצת נבוכות מהתשובה שלי, אבל זו המציאות וזה דרכו של עולם", הוסיף, "אני הגעתי לשם כדי להגשים את החלומות שלי. יצא שזה היה על אדמת גרמניה ומבחינתי זו הייתה סוג של סגירת מעגל".

לסיום סיפר אלברמן כיצד הוא רואה את המשמעות של הזיכרון לשואה ולגבורה: "זה יום מאוד עצוב. לי באופן אישי קשה מאוד, שנה אחרי שנה, לראות ולשמוע את הסיפורים והתוכניות שמתארות מה שקרה שם. קשה מאוד לדמיין את גודל הדבר הנורא והעצום הזה. זה משהו שהוא בלתי נתפס. מבחינתי מדובר ביום של הזדהות, יום קשה ועצוב בכל שנה מחדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully