וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יד ראשונה מרב: "טבעת האהבה" שתוצע למכירה פומבית ב-800 דולר

7.3.2017 / 17:55

הרב שלמה וולבה, "גדול המשגיחים החרדים", שהלך לעולמו לפני 12 שנה, העניק את הטבעת לרעייתו רבקה כמתנת נישואים. בתם של השניים העבירה את הפריט ההיסטורי לבית מכירות פומביות יחד עם מכתב המעיד על אותנטיות הטבעת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חרוטים עליה ספר, ראשי תיבות, מגן דוד ונבל. הטבעת שתוצע למכירה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא בכל יום מתגלגל פריט רומנטי שהעניק רב חרדי בכיר לרעייתו למכירה פומבית. במקרה של הרב שלמה וולבה, אחד מגדולי המשגיחים במגזר החרדי (תואר כינוי למשפיע ומעצב רוחני - י"א), "טבעת אהבה" שהעניק לרעייתו מוצעת בבית המכירות הפומביות "ווינרס" (Winner's) במחיר של יותר מאלף דולר. לטבעת עצמה מצורף גם מכתב של הרבנית, שבו היא מצהירה על האותנטיות של הפריט.

הרב וולבה הלך לעולמו לפני 12 שנים, אך אשתו רבקה עדיין בחיים. הרב נחשב ל"גדול המשגיחים החרדיים" בדור האחרון. הוא היה נשוי לרבקה, בת הרב אברהם גרודזינסקי, ראש ישיבת סלבודקא, מהישיבות הבולטות בעולם החרדי. הרב וולבה נהג להעביר "שיחות מוסר" בישיבות רבות מתוך מטרה לעצב את התנהגותם של הצעירים ולחנכם למידות טובות. תיאורו בעולם הישיבות היה "זקן המשגיחים", וספריו נחשבו לספרי חובה ללימודי השקפה יהודית. רבים היו משחרים לפתחו לעצה ולברכה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
בצעד מפתיע: השופט יורם דנציגר הודיע על פרישה מבית המשפט העליון
סנגורי נתניהו על הפרסום בוואלה! NEWS: "לא הופתע בחקירה מדבר"
ניסנקורן על אי-חשיפת ההסכמים הקואליציוניים: "הכול גלוי ושקוף"

הרב שלמה וולבה. עיתון בקהילה, אתר רשמי
הרב ירש את הטבעת מאמו, שקיבלה אותה מבעלה במתנה. הרב וולבה/אתר רשמי, עיתון בקהילה

הטבעת המוצעת למכירה פומבית שוקלת 7.7 גרם וקוטרה 20 מ"מ. היא עשויה זהב הקרוב ל-24 קראט ועל גביה מולחם פלאק זהב שעליו חרוטים דוגמת ספר ובתוכו ראשי התיבות ת.ת., מגן דוד, נבל וראשי תיבות HBS. בצדה הפנימי של הטבעת חותמת 980, וחריטת שנת הייצור 1902.

לאחר מותו של הרב, הרבנית וולבה העבירה את הטבעת לבתה היורשת. הבת היא זו שהעבירה את הטבעת לבית המכירות. בפתק שמצורף לפריט, מגוללת הרבנית את ההיסטוריה של הטבעת ולפיה בעלה ירש אותה מאמו, שקיבלה אותה מבעלה במתנה. החריטות על הטבעת של ספר ונבל מסמלות תורה ושירה, ולא ברור באלו נסיבות בחר בהם אביו של הרב.

"את הטבעת הזו ירש הרב וולבה והעניקה כמתנת נישואים לאשתו", מספר גל ווינר מבית המכירות הפומביות "ווינרס". "מומחי בית המכירות העריכו את שוויה בין 1,200 ל-1,500 דולרים, אך מחיר הפתיחה שלה עומד על 800 דולרים בלבד, במטרה לאפשר לקהל רחב יותר להתמודד ולרכוש אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully