וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אף אחד לא מצליח להבין מה הצבע של התותים האלה. ואתם?

1.3.2017 / 12:09

תמונה של ערימת תותים מגרים משגעת את כל מי שרואה אותה - האם הם אדומים, כמו שאנחנו רגילים לראות או שהצבע הוא בכלל אחר והמוח שלנו עובד עלינו? מה אתם אומרים?

קטיף תותים במושב צופית/צילום: יוסי ציפקיס, עריכה: אביתר חלימי

בסרטון - קטיף תותים חורפי

בסוף השבוע הזה אנחנו מציינים שנתיים לשמלה ההיא שפעם כולנו דיברנו עליה - זוכרים איך פעם כל מה שעניין אותנו היה אם היא בצבע שחור וכחול או זהב ולבן? אז זה רק סמלי שלרגל ציון המועד המרגש הזה תופיע לה תמונה חדשה שתהפוך לויראלית ותשגע את כל מי שרואה אותה.

הביטו טוב טוב בתמונה הזו ונסו לנחש – מה הצבע של התותים האלה?

איזה צבע התותים האלה?. @AkiyoshiKitaoka, צילום מסך
מה הצבע שלהם?!?/צילום מסך, @AkiyoshiKitaoka

עוד בנושא
האשליה האופטית שתגרום לכם להזות בלי לגעת בסמים
האשליה שניצחה בתחרות האשליות השנתית תגרום לכם לכאב מוח

התמונה עלתה לטוויטר השבוע על ידי אקיושי קיטוקה, פרופסור יפני לפסיכולוגיה שמתמחה בניסויים כאלה ואשליות אופטיות ונראים בה תותים שבמבט ראשון עושה רושם שהם צולמו דרך פילטר כחול.

אז מה אתם אומרים?

אם עניתם אדום - טעיתם. למעשה אין בכלל פיקסלים אדומים בתמונה והתותים הם אפורים וטיפה ירוקים. הלם, אנחנו יודעים.

האשליה האופטית הזו נוצרה בגלל תופעה שנקראת "קביעות תחושת הצבע". אם אתם רוצים הסבר מדעי, אז לפי ויקפידיה הכוונה ש"העין האנושית תופסת צבע לפי הגל המוחזר מהגירוי אך ישנה גם השפעת מקור האור. חווית הצבע נשארת קבועה בלי קשר לכמות התאורה בסביבה משתנה. אך אם נפריד את האובייקט מן הסביבה, כך שנגלה רק צבע האובייקט ללא שום סימנים אחרים, צבעו יכול להשתנות, דוגמת עגבנייה בשלה מבעד לשפופרת המסווה את הסביבה ואת טיב האובייקט, יגרום לעגבנייה להיראות בכל צבע שהוא- כחול, ירוק, או ורוד- תלוי אורכי הגלים המוחזרים ממנה לרשתית העין". הבנתם?

עוד באותו נושא

לא תאמינו כמה זה קל: מאפי תותים

לכתבה המלאה

הנה בחור שבודד את הגוונים שנראים הכי אדומים בתמונה ושם אותם בצד. הכל אפור

אז איך בדיוק זה מתקשר לתמונה של התותים? בתמונה הזו, המוח שלנו מפרש את מקור האור כבעל מרכיב כחלחל, למרות שהתמונה עברה מניפולציה כדי לשקף את מה שהיה נתפס כגוונים אפורים. משמעות הדבר היא שכאשר אנחנו מסתכלים על התמונה, המוח שלנו מנסה להסיר את הרכיב הכחול מכל פיקסל וכאשר זה קורה לפיקסלים אפורים, אנחנו נשארים עם האדום. העובדה שהאובייקטים בתמונה הם תותים - אשר אוטומטית משוייכים אצלנו חזק עם הצבע האדום - גם עוזרת לאשליה, כי המוח שלנו מחווט כבר לחפש אדום בתותים.

נכון שבא לכם עכשיו לאכול תותים? הנה כמה מתכונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully