וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאס"א מזהירה מהנזק שיכול להיגרם למוח שלכם בזמן טיסות

7.2.2017 / 12:04

קרנות קוסמיות מהחלל, שלא מסוכנות עבור בני אדם על הקרקע, עלולות לפגוע בנו כשאנחנו גבוה באוויר, כך טוענים בסוכנות החלל האמריקנית. בלון הליום גדול שנשלח לחלל אמור לחקור את השפעות הקרינה

צילום מסך

כשאנחנו חושבים על הסיכונים שבטיסה, המחשבות הראשונות שעולות בדרך כלל קשורות בהתרסקויות, אולם מתברר כי גם סתם טיסות שלא נגמרות באסון קולוסאלי עלולות להיות מסוכנות.

המקור למידע החדש הזה אמין, לצערנו - סוכנות החלל הבינלאומית, נאס"א, שהודיעה כי קרנות קוסמיות מהחלל עלולות לפגום במוחם של הטסים באוויר. על פי רוב, בני האנוש מוגנים מהקרנות המדוברות, אולם המצב קצת משתנה כשהם טסים בגובה רב ובמהירות עצומה.

עוד בנושא:

עב"מ שואב מים או שזה סתם מערבולת אויר? שיפטו בעצמכם
אסטרואיד עלול לפגוע בכדור הארץ בחודש הבא ולחסל את כולנו

"ממש מעליכם, חלקיקי אנרגיה בשם קרנות קוסמיות טסות מהחלל", נמסר מנאס"א. "החלקיקים הזריזים הללו מתרסקים בפראות אל תוך מולקולות באטמוספרה וגורמות לשרשרת תגובות. בעוד אנחנו מוגנים מהקרינה הזו על הקרקע, באטמוספרה הדלילה החלקיקים הללו יכולים להשפיע על בני אדם ומכשירים אלקטרונים כאחד".

על מנת ללמוד את השפעות הקרנות הקוסמיות הללו, נאס"א שיגרה בלון הליום ענק לסטרטוספרה כדי למדוד את רמות הקרינה. "ללמוד איך להגן על בני האדם מהקרינה הוא צעד חשוב בלמידת החלל העתידית", נמסר מנאס"א.

  • עוד באותו נושא:
  • טיסות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully