וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-CIA אישר: "לאורי גלר יש יכולות על-טבעיות משכנעות"

בעקבות עתירה למען חופש המידע, סוכנות הביון האמריקנית פרסמה מיליוני מסמכים מסווגים, בהם גם אלו שבחנו דברים חריגים. בין עב"מים למתכון לדיו בלתי-נראית, נחשפה הבחינה שעבר אמן החושים - והוכיחה חלק מטענותיו

איורים של אורי גלר, בזמן שנבחן על ידי ה-CIA, 1973. CIA, מערכת וואלה! NEWS
הציורים של גלר/מערכת וואלה! NEWS, CIA

סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית (CIA) פרסמה 13 מיליון מסמכים מסווגים אחרי עתירות למען חופש המידע. 800 אלף הקבצים, המכילים את מיליוני המסמכים, נוגעים בשורת נושאים, החל מתדרוכי מודיעין, ממעקב אחרי עב"מים ועד למחקרים שונים שבהם היה מעורב גם אורי גלר הישראלי.

בין המסמכים החריגים ששוחררו היו אלו שעסקו בפרויקט סטארגייט, שחקר בין היתר תפיסות על-חושיות. ב-1973 נבדק גלר, שהיה כבר אדם מוכר. לפי התזכירים שחוברו ב-CIA, גלר הצליח לשחזר באופן חלקי תמונות שצוירו בחדר אחר, לעתים באופן מדויק למדי. החוקרים קבעו כי הוא "הפגין את יכולתו העל-טבעית בצורה משכנעת ושאינה משתמעת לשני פנים".

עוד כוללים המסמכים שפורסמו לעיון הציבור גם דיווחים על צלחות מעופפות ומתכונים לדיו בלתי-נראה. מבחינה טכנית, רוב המידע היה נגיש לציבור כבר משנות ה-90, אולם היה קשה מאוד להגיע אליו. הוא היה שמור על ארבעה מחשבים בלבד, שנמצאים בספריית הארכיון הלאומי במרילנד והיו נגישים רק בין השעה 9:00 ל-16:00 מדי יום.

גלר התגורר במשך שנים רבות בבריטניה והתפרסם בשנות ה-70 כשהופיע בכמה תכניות טלוויזיה ובהן הפגין לכאורה יכולות על-טבעיות כמו כיפוף כפיות. הוא שב לישראל בשנים האחרונות וב-2013 פורסם ברשת BBC הבריטית סרט תיעודי על חייו.

עוד ידיעות מהעולם
המהלך הדרמטי האחרון של אובמה - שאותו טראמפ לא יוכל לבטל
שורת רעידות אדמה חזקות פקדו את איטליה; המטרו ברומא פונה
אחרי התנגדות עזה של דאעש: עיראק השתלטה על מזרח מוסול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully