וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות מזהיר: עופרת במים במכונות קפה מסחריות

בהודעה מטעם המשרד בשיתוף משרד הכלכלה הציבור נמסר כי בכמה דגמים המצויים בשימוש בבתי קפה, בתי מלון ומבני ציבור נמצאו רמות חריגות של החומר. הציבור נקרא "להפחית ככל שניתן בשתיית קפה ממכונות", נמסר

הכנת הקפה במכונת אספרסו. Firma V, ShutterStock
לנשים בהיריון מומלץ להימנע משתיית משקאות שהוכנו במכונות אלה. מכונת קפה/ShutterStock, Firma V

משרד הכלכלה ומשרד הבריאות פרסמו אתמול (שלישי) אזהרה לציבור בעקבות מידע שהתקבל על חשש להימצאות עופרת במים שמפיקות מכונות קפה מסחריות מדגמים מסוימים. במכונות נעשה נעשה שימוש בבתי קפה, בתי מלון, משרדים ומבנים ציבוריים נוספים, ועל פי הודעה משותפת לשני המשרדים, באלו שנבדקו נמצאו רמות עופרת העולות על המותר בתקני משרד הבריאות.

חרף האזהרה, בהודעה נמסר כי לציבור לא נשקפת לפי שעה סכנה מידית. "מטעמי זהירות מונעת מומלץ להפחית ככל שניתן בשתיית קפה ממכונות", לשון ההודעה, עד להשלמת בדיקות שיערוך משרד הבריאות. בנוסף, ממליצים במשרד לנשים בהיריון להימנע משתיית קפה ממכונות אלה עד להודעה חדשה.

עוד בוואלה! NEWS:
המתווה המסתמן: נוכחות שר בכל הלווייה צבאית
רץ אל עבר החיילים עם סכין - ונורה: תיעוד ניסיון הפיגוע בטול כרם
כשטיילנו בחיוך לחלקת הקבר שלה: סיפורה של מורן, שהחליטה למות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בדיקת משרד הבריאות צפויה לארוך כחודש. כוס קפה במכונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות תוצאות הבדיקות ולאחר התייעצות עם מומחים להנדסה, לטוקסיקולוגיה, ולבריאות הציבור, הוחלט על ביצוע בדיקות פרטניות לגילוי מתכות כבדות במים במכונות מאותם הדגמים. על פי ההודעה, הבדיקה צפויה לארוך כחודש ובנוסף ייבדקו גם דגמים נוספים של מכונות קפה. "מכונה אשר במי השתייה המופקים ממנה יימצאו חריגות ברמת עופרת, כפי שיורה משרד הבריאות בעניין - תיאסר לשימוש עד לתיקונה או החלפתה", נכתב בהודעה.

(עדכון ראשון: 22:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully