וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש: שמונה מיליון בני אדם ימותו מעישון מדי שנה עד 2030

לפי הדוח של ארגון הבריאות העולמי, מקרי התמותה עומדים כיום על כשישה מיליון בשנה, וצפויים לגדול ב-30% עד שנת 2030. בעוד שנזקי העישון עולים לכלכלה העולמית טריליון דולרים, מדינות הוציאו פחות ממיליארד על בקרת הנושא

חפיסת סיגריות בסידני, אוסטרליה, יולי 2011. AP
80 אחוז מהמעשנים גרים במדינות עם הכנסה נמוכה או בינונית/AP

מחקר חדש חשף היום (שלישי) כי כמות מקרי המוות שנגרמים מצריכת טבק ברחבי העולם צפויה לגדול בשליש עד ל-2030, ולעמוד על כשמונה מיליון מידי שנה. כיום, עומד המספר על כשישה מיליון בשנה. כמו כן, דווח כי נזקי העישון עולים לכלכלה העולמית מעל טריליון דולרים בשנה. "מספר מקרי המוות המיוחסים לעישון צפויים לגדול משישה לשמונה מיליון עד שנת 2030, כאשר 80 אחוז מהם מתרחשים במדינות עם הכנסה נמוכה או בינונית", נכתב.

לפי המחקר, שנערך על ידי ארגון הבריאות הבינלאומי והמכון הלאומי לחקר הסרטן בארצות הברית, עלות הסיגריות גבוהה בהרבה מההכנסה העולמית ממסים על טבק, שעמדה בשנים 2013-2014 על 269 מיליארד דולר. עוד צוין כי מספר המעשנים ברחבי העולם נמצא במגמת עליה. כיום, מומחים בעולם טוענים כי העישון הוא סיבת המוות הגדולה בעולם, אותה ניתן למנוע.

עוד בוואלה! NEWS:
היורש האחרון והמסתורי של מורנייה הוכנס לרשימת הסנקציות בארה"ב
ארה"ב: מספר חריג של התראות על פצצה התקבל במרכזים יהודיים
מחווה אחרי הפיגוע: שער ברנדנבורג בברלין הואר בצבעי דגל ישראל

צמח טבק.. AP
"הפחד של המדינות ששליטה בסיגריות תזיק לכלכלה שלהן אינו מוצדק". צמח הטבק/AP

לפי הדוח, המתפרס על פני 688 עמודים, העלויות הגבוהות צפויות להמשיך לעלות, ולמרות שבמדינות רבות נוקטת הממשלה צעדים להפחתת עישון, אלו הביאו להשפעה מועטה יחסית בקרב הציבור. "הפחד של המדינות ששליטה בסיגריות תזיק לכלכלה שלהן אינו מוצדק לאור הראיות המדעיות על הנזק שייגרם לאזרחיהן", נטען.

במסגרת המדיניות שחלה ברחבי העולם נכללים מסים גבוהים על סיגריות, תוויות אזהרה בולטות ואף איסור מוחלט על שיווק של חברות הטבק. כמו כן, יש המשתמשים במסים על מנת לממן קמפיינים תקשורתיים ושירותים טיפוליים להפסקת עישון. עם זאת, לפי הערכת ארגון הבריאות, ממשלות הוציאו פחות ממיליארד דולרים על בקרת הנושא בשנים 2013-2014.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully