וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהבטיח להדיח את אסד: "ארדואן שוחח עם פוטין על חאלב"

30.11.2016 / 20:04

גורמים בלשכתו של נשיא טורקיה אמרו כי הוא דיבר עם עמיתו הרוסי וסיכם עמו על הצורך להשיג הפסקת אש בעיר. זאת ברקע ההבהרות שדורשת מוסקבה על הצהרתו של ארדואן כי הוא פלש לסוריה כדי לסיים את שלטונו של הרודן

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן שוחח עם עמיתו נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפעם השלישית בתוך שבוע על המצב בחאלב - כך מסרו היום (רביעי) גורמים בלשכתו של ארדואן. לפי הגורמים, השניים הסכימו על הצורך בהפסקת אש והצורך בהגברת המאמצים לשם השגת מטרה זו ומתן סיוע לתושבי העיר.

רוסיה מסייעת למשטרו של בשאד אסד, בעוד טורקיה תומכת במורדים הנלחמים בשלטונו ושתי המדינות מנסות למצוא הסכמות בסוגייה מאז הפיוס ביניהן בקיץ האחרון. למרות זאת, המחלוקות סביב עתידו של השליט נותרו בעינן.

אתמול אמר ארדואן כי מטרת הכניסה הקרקעית של טורקיה לסוריה, שהחלה באוגוסט, היא "להביא לשם צדק". נשיא טורקיה הוסיף כי "אנחנו שם כדי לסיים את שלטונו האכזר של אסד, שמפיץ משטר של טרור". בעקבות זאת, אמרו היום בקרמלין כי דבריו הגיעו בהפתעה וכי הם סותרים הצהרות קודמות של ארדואן בנושא. במוסקבה הבהירו כי הם דורשים הבהרות לכך.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן באיסטנבול, 10 באוקטובר 2016. רויטרס
מנסים להגיע להסכמות בנושא סוריה. ארדואן ופוטין/רויטרס

שיחתם התקיימה ברקע ההסלמה בלחימה במזרח חאלב, שם רשמו בימים האחרונים כוחות המשטר התקדמות ניכרת בשטח. היום הצהירו המורדים כי הם לא ייכנעו, חרף אובדן של כשליש מהשטח שעליו שלטו במזרח העיר והידרדרות של המצב ההומניטרי. אלפי אזרחים נמלטו מאז לעבר שטחים שבשליטת המשטר. לנוכח המצב, צרפת כינסה דיון במועצת הביטחון של האו"ם, שיתקיים בהמשך היום ויעסוק במשבר בחאלב.

היום התמקדה הלחימה בשכונת שייח סעיד שבדרום העיר. צבא סוריה טוען כי כבש את המקום, אולם המורדים הכחישו זאת ואמרו כי הדפו את המתקפה הנרחבת שגבתה את חייהם של 45 איש. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, המשטר שולט על כשליש מהשכונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully