וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא לפשיזם באמריקה": מתנגדי טראמפ לא עוזבים את הרחובות

13.11.2016 / 9:58

אלפי אנשים יצאו להפגין ברחובות ארה"ב נגד הנשיא הנבחר, חלקם הגיעו בסמוך למגדלו בניו יורק. בפורטלנד תקפו מפגינים צוות צילום. היום צפויה המחאה להתרחב. "מרגישה שזה סוף החלום האמריקני"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

אלפי מפגינים יצאו הלילה (ראשון) לרחובות ארצות הברית במחאה נגד הנשיא הנבחר דונלד טראמפ, כשהם צועקים "הוא לא הנשיא שלי" ומזהירים כי הוא מאיים לפגוע בזכויותיהם. ההפגנות הגדולות ביותר התקימיו בניו יורק, בלוס אנג'לס ובשיקגו, שם המארגנים אמרו כי הם רוצים להמשיך במומנטום שנוצר לאחר כמה לילות רצופים של מחאה נגד זכייתו המפתיעה של המיליארדר בבחירות.

בפורטלנד, שם נורה מפגין בעצרת המחאה ביום שישי, נעצרו הלילה 19 איש. בניו יורק, כמה אלפי אנשים צעדו בשדרה החמישית לעבר מגדל טראמפ, שם מתגורר איל הנדל"ן. "אנחנו חרדים מכך שנבחר נשיא שלא מחזיק בכישורים לתפקיד, מיזוגן, גזען על בסיס אג'נדה מלאת שנאה", אמרה מרי פלורין-מקברייד, בנקאית לשעבר בת 62 המתגוררת בניו יורק. "לא לפשיזם באמריקה", נכתב בשלט שהחזיקה.

לקריאה נוספת בנושא
עבור רוב יהודי ארה"ב, בחירתו של טראמפ היא חורבן הבית
קלינטון למתנדביה: "זמנים קשים למדינה, צאו החוצה והמשיכו להיאבק"

הפגנות בעקבות בחירותו של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב, וושינגטון, ארה"ב. נובמבר 2016. AP
"לא הנשיא שלי". הפגנות בוושינגטון, הלילה/AP
הפגנות בעקבות בחירותו של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב, וושינגטון, ארה"ב. נובמבר 2016. AP
הפגנות בעקבות בחירותו של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב, וושינגטון, ארה"ב. נובמבר 2016/AP

הפגנות אירעו גם בשיקגו ובלוס אנג'לס, שבה אלפי מפגינים התאספו מתחת לעצי הדקל של פארק מקארתור ואחזו בשלטים שבהם נכתב "דאמפ טראמפ" ו"מיעוטים נחשבים", בטרם צעדו למרכז העיר. חלקם נופפו בדגלי ארצות הברית, מקסיקו והגאווה. אלקס סידמן, תושב העיר בן 25, כינה את טראמפ פשיסט ואמר כי הוא חושש מכך שהוא יבטל את השוויון בתחום הנישואים החד-מיניים.

אוולין וורזולה, מהגרת בת 46 מדרום אפריקה, סיפרה כי היא ראתה למה מסוגלת מדינת משטרה, כשהיא מתייחס לשלטון האפרטהייד ששרר בארצה. "ראיתי אנשים מדוכאים, ואני מרגישה שזה סוף החלום האמריקני", אמרה.

בפורלטלנד, נמשכה המחאה האלימה. כמה מפגינים השליכו בקבוקים ותקפו צוות צילום. המשטרה החלה לעצור חלק מהם כשסירבו להתפזר. עוד נמסר מהמשטרה כי ארבעה חשודים נעצרו בקשר לירי במפגין, שאינו נמצא בסכנת חיים.

היום צפויות להתרחב ההפגנות שהחלו עם היוודע על ניצחונו של טראמפ ביום שלישי בלילה. בתחילה הנשיא הנבחר גינה אותן וטען כי הן "מוסתות" על ידי התקשורת. עם זאת, בהמשך הוא שיבח אותם על "התשוקה הרבה שיש להם למדינה הנהדרת שלנו".

הפגנות בעקבות בחירותו של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב, לאס וגאס, נבאדה, ארה"ב. נובמבר 2016. רויטרס
הפגנה נגד טראמפ בלאס וגאס, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully