וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום שלישי למחאות נגד טראמפ: אדם נורה במהלך הפגנה בפורטלנד

מצבו אינו ברור. המשטרה קראה למפגינים לעזוב את המקום, וביקשה מעדי ראייה למסור את עדותם. אלפי מפגינים ברחבי ניו יורק, אטלנטה, לוס אנג'לס וערים נוספות ממשיכים בקריאה "הוא לא הנשיא שלי". ברני סנדרס: "לאמריקנים נמאס"

צילום: רויטרס ויוטיוב, עריכה: ניב מעוז

אדם אחד נורה היום (שבת) במהלך הפגנה נגד הנשיא הנבחר של ארצות הברית דונלד טראמפ בפורטלנד - כך הודיעה המשטרה המקומית. עוד נמסר כי לא נשקפת סכנה לחייו של הפצוע וכי החשוד בירי ככל הנראה נמלט מהמקום. שוטרים שהיו במקום העניקו לפצוע טיפול רפואי ראשוני עד להגעת אמבולנס שפינה אותו לבית החולים המקומי.

ממידע ראשוני שהגיע לידי המשטרה מעדי ראייה עולה כי החשוד ישב ברכבו בעת שהחלו חילופי דברים בינו לבין אדם אחר. בשלב מסויים יצא החשוד מהרכב, שלף אקדח וירה כמה יריות בשני.

היא קראה ברשתות החברתיות לכל המפגינים לעזוב את המקום. "על כולם לעזוב את המקום מיד", הודיעה המשטרה בחשבון הטוויטר שלה. המשטרה ציינה עוד כי ייתכן והיורה הוא צעיר שחור. בנוסף, היא קראה לעדי ראייה לאירוע הירי למסור עדות.


עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ בריאיון ראשון מאז הבחירות: "רוצה מדינה שבה אוהבים זה את זה"
אחרי 67 שנה: ניצולת "אסון הילדים" בקריית מוצקין שוברת שתיקה
מצרים תקבל 12 מיליארד ד' עבור צעדי צנע - והאזרחים לא יורשו למחות נגדם

עימותים בין מפגינים נגד טראמפ לבין שוטרים בפורטלנד, נובמבר 2016. רויטרס
מפגין מציג תרמילים של רימוני גז במהלך ההפגנה בפורטלנד/רויטרס
עימותים בין מפגינים נגד טראמפ לבין שוטרים בפורטלנד, נובמבר 2016. רויטרס
עימותים בין המשטרה למפגינים/רויטרס

ההפגנות החלו עם היוודע תוצאות הבחירות לנשיאות ארצות הברית, אלפי מפגינים יצאו לרחובות ברחבי המדינה במחאה על הניצחון. מרבית המפגינים הינם צעירים, תלמידי תיכון וקולג'ים, צעדו בפלורידה, קליפורניה, ניו יורק, ג'ורגיה, אורגון ומדינות נוספות והמשיכו בקריאת "הוא לא הנשיא שלי".

מטות המשטרה ברחבי ארצות הברית הודיעו כי ההפגנות הלכו ודעכו, אך נראה כי אירוע הירי בפורטלנד עשוי להצית מחדש את ההפגנות הקשות. המחחאות שנרשמו הלילה היו שקטות יחסית ולא אלימות. עם זאת, במיאמי ובאטלנטה מאות המפגינים חסמו את הכבישים ושיבשו את התנועה.

עימותים בין מפגינים נגד טראמפ לבין שוטרים בפורטלנד, נובמבר 2016. רויטרס
רוב ההפגנות נרגעו, בפורטלנד נורה מפגין/רויטרס

המחאה הגדולה ביותר נרשמה במנהטן שבניו יורק, שם התכנסו כ-1,200 בני אדם בפארק וושינגטון סקוור ל"צעדת אהבה" שבה מחו נגד מדיניותו של טראמפ בנוגע להגירה. "אני לא רוצה לחיות במדינה שבה החברים שלי לא כלולים ומלאי פחד, והילדים שלי הולכים לגדול בעולם מפוחד", אמרה לזלי הולמס, בת 65 מקונטיקט, שנסעה במיוחד לניו יורק כדי להשתתף במחאות.

יותר ממאתיים בני אדם נשאו שלטים מול בניין הקפיטול בבירה וושינגטון. קבוצת המפגינים קראה "לא לטראמפ, לא ל-KKK, לא לארצות הברית הפשיסטית". בטנסי, סטודנטים באוניברסיטת ונדרבליט צעדו בקמפוס האוניברסיטה וחסמו את התנועה. בשיקגו נמסר כי מחאות המוניות מתוכננות ליום שבת.

הפגנות נגד דונלד טראמפ בניו יורק, 12 בנובמבר 2016. רויטרס
1,200 בני אדם צעדו במנהטן. המחאות בניו יורק, הלילה/רויטרס

הסנאטור ברני סנדרס, שהתמודד מול הילרי קלינטון על מועמדות המפלגה הדמוקרטית במרוץ לנשיאות, כתב בניו יורק טיימס כי למרות שהוא תמך בקלינטון ופעל להיבחרותה, הוא מתכוון לתמוך בנשיא הנבחר אם הוא אכן יפעל לטובת מעמד הביניים.

"תמכתי מאוד בהילרי קלינטון והאמנתי שהיא הייתה הבחירה הנכונה לבית הלבן. אבל דונלד טראמפ זכה בזכות הרטוריקה שלו שפנתה באופן מוצלח לכעס המוצדק, גם של דמוקרטים רבים", כתב סנדרס, "לא מפתיע אותי שרבים ממצביעי טראמפ עשו זאת בגלל שנמאס להם מהסטטוס קוו הכלכלי, הפוליטי והתקשורתי. בני המעמד הבינוני רואים איך פוליטיקאים מקבלים מימון עבור מסע הבחירות שלהם מבעלי הון, ואחר כך מתעלמים מהצרכים של האמריקנים הפשוטים. ב-30 השנים האחרונות יותר מדי אמריקנים 'נמכרו' על ידי תאגידים. הם עובדים שעות ארוכות יותר עבור משכורות נמוכות יותר, תוך שהם רואים משרות הגונות מועברות לסין, למקסיקו למדינות אחרות. הם לא יכולים לשלוח את הילדים שלהם לאקדמיה, ואין להם שום דבר בבנק לקראת יום הפרישה".

הוא הוסיף כי "הנשיא הנבחר טראמפ צודק: האמריקנים רוצים שינוי. אבל איזה סוג של שינוי? האם הוא יוכל לעמוד מול אלה בעלי כוח שמסבים "כאב כלכלי" לעובדים ולמשפחותיהם, או שהוא פשוט ינתב את הכעס של הציבור כלפי מיעוטים, מהגרים, עניים וחסרי אונים? התקדמנו יותר מדי כמדינה בכל הנוגע לגזענות כדי שנחזור אחורה. אנחנו נילחם בשנאה - אין שום פשרה בכל הנוגע לגזענות, שנאת זרים וסקסיזם. אנחנו נילחם בכל הצורות של זה, בכל מקום ובכל זמן שזה יצוץ".

דונלד טראמפ בנאום ניצחון בעצרת בחירות במנהטן, ניו יורק, ארה"ב. נובמבר 2016. רויטרס
"המפגינים מוסתים, זה לא הוגן". טראמפ/רויטרס

אתמול התייחס לראשונה טראמפ להפגנות ההמוניות שפרצו נגדו ברחבי ארצות הברית, ולא נראה כי דועכות. "בדיוק סיימנו מרוץ פתוח מאוד ומוצלח לנשיאות. כעת, מפגינים מקצועיים, מוסתים בידי התקשורת, מוחים. זה מאוד לא הוגן", צייץ הנשיא הנבחר טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.

לאחר שזכה לביקורת רבה על תגובתו נגד המפגינים, צייץ טראמפ כי הוא "אוהב את העובדה שלקבוצות הקטנות של המפגינים אמש יש תשוקה למדינה הגדולה שלנו. כולנו נתאחד בגאווה!".

(עדכון ראשון: 4:30)

הפגנות נגד דונלד טראמפ בפנסילבניה, 12 בנובמבר 2016. רויטרס
הפגנות בפנסילבניה, הלילה/רויטרס
הפגנות נגד דונלד טראמפ במיאמי, 12 בנובמבר 2016. רויטרס
הפגנות במיאמי, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully