וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ נחוש להגיע להסכם ישראלי-פלסטיני: "העסקה האולטימטיבית"

בריאיון ראשון לאחר הבחירות, ל"וול סטריט ג'ורנל", אמר הנשיא הנבחר כי הוא מקווה לעזור למצוא פתרון ל"מלחמה שאינה נגמרת". הוא טען כי הקמפיין שלו לא היה מוגזם, אך הדגיש כי הוא רוצה לאחד את המדינה. "אנחנו נתאחד וננצח, ננצח, ננצח"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ התייחס אמש (שישי) בריאיון ראשון מאז הבחירות לעיתון "וול סטריט ג'ורנל" לדבריו במהלך הקמפיין, לפיהם אם ייבחר ימצה את הדין מול יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון. בחודשי הקמפיין נשבע טראמפ כי ימנה תובע מיוחד לחקירת פרשת המיילים של קלינטון, אך בריאיון הנוכחי אמר כי לא הקדיש לכך מחשבה רבה בזמנו. "זה לא משהו שחשבתי עליו יותר מדי, משום שאני רוצה קודם כל לפתור את ענייני מערכת הבריאות, האבטלה, ביקורת הגבולות ורפורמת המסים".

על הסכסוך הישראלי-פלסטיני אמר טראמפ כי מקווה לעזור למצוא פתרון ל"מלחמה שאינה נגמרת". "זאת העסקה האולטימטיבית", הוסיף. "כמי שעושה עסקאות, הייתי רוצה להשיג את העסקה שאינה ניתנת להשגה. ולעשות את זה למען האנושות".

עוד בנושא:
בצעד מפתיע: טראמפ הדיח את מושל ניו ג'רזי מהרכבת הממשל
ואולי זה לא אסון: הניעור החיובי שטראמפ יכול להעניק לארה"ב ולעולם
אחרי ניצחון טראמפ: אובמה יצא לבליץ פגישות עם מנהיגי המעצמות

דונלד טראמפ בנאום ניצחון בעצרת בחירות במנהטן, ניו יורק, ארה"ב. נובמבר 2016. רויטרס
שוקל פשרה לעומת הצהרותיו לאורך הקמפיין. טראמפ/רויטרס

עוד אמר טראמפ כי בעקבות פגישתו עם הנשיא המכהן ברק אובמה, ישקול להשאיר חלקים מרפורמת "אובמה קר" שאותה הבטיח לבטל כליל. לדבריו, משיכת אחת מהבטחות הבחירות שלו נובעת מהפגישה החיובית עם הנשיא הנוכחי.

לדבריו, העדיפות הראשונה שלו היא לשנות את הרפורמה של אובמה שלטענתו "אינה פועלת, יקרה ולא שמישה". עם זאת, הוא מוכן להראות גמישות ביחס לשני סעיפים משום שהנשיא אובמה ביקש ממנו לשקול זאת בפגישתם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ברק אובמה ודונלד טראמפ בבית הלבן, וושינגטון. נובמבר 2016. AP
הנשיא הנבחר אמר כי הרפורמה "לא שמישה". אובמה וטראמפ בבית הלבן, אתמול/AP

עדיפויות נוספות בשבועות הראשונים שלו כנשיא יהיו להפחית את הרגולציה על מוסדות פיננסיים כדי לאפשר לבנקים "להלוות שוב" וכן לאבטח את הגבול מפני כניסת סמים ומהגרים לא חוקיים. הוא אמר כי הוא מעוניין לייצר עוד עבודות ולשפר את הסכמי הסחר הבינלאומיים.

בנוסף לכך, הנשיא המכהן, שלאחר בחירתו פרצו הפגנות נגדו, אמר כי הוא מעוניין לאחד המדינה. "אני רוצה מדינה שבה אוהבים אחד את השני", טען. "אני רוצה לשים דגש על זה". הדרך בעיניו לעשות זאת, היא באמצעות יצירת עבודות. כשנשאל אם הרטוריקה שלו הייתה מוגזמת בשלב כלשהו בקמפיין, השיב: "לא. אני ניצחתי".

בהמשך היום כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו מסר מפייס. "יהיו אלה זמנים טובים בחייהם של כל האמריקנים", כתב. "אנחנו נתאחד וננצח, ננצח, ננצח".

בהמשך לכך, יו"ר בית הנבחרים לשעבר ניוט גינגריץ', המקורב לטראמפ, הדגיש בריאיון לתחנת רדיו בארצות הברית כי הנשיא הנבחר יעסוק רבות בסוגיית השליטה בגבולות. "הוא כנראה לא יקדיש זמן רב להכריח את מקסיקו לשלם עבור גדר הגבול, אבל זה כלי טוב במסגרת הקמפיין", אמר בהתייחסו לאמירותיו החוזרות ונשנות של טראמפ לפיהן יכריח את השכנה מדרום לשלם על החומה שיקים בגבולה.

"אני בעד אבטחת הגבול ואני מאמין שחייבים להיות מכשולים פיזיים בגבול", אמר יו"ר בית הנבחרים המכהן פול ראיין, שחזר בשבוע הבחירות להשתתף באירועי הקמפיין של טראמפ על אף שקודם לכן התנער ממנו. בדברים שאמר לרשת "פוקס ניוז", הדגיש ראיין כי הממשל החדש יתייעץ עם מומחים לגבי בניית גדר בגבול מקסיקו על מנת להבין מהי הדרך הטובה ביותר לאבטחתו.

(עדכון ראשון: 22:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully