וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם טראמפ יישם את המדיניות שלו – נפגוש אותו בבית המשפט"

האגודה האמריקנית לזכויות האזרח הצהירה כי אם טראמפ יוציא לפועל את המדיניות שהציג לאורך הקמפיין תתבע אותו לדין. זאת, כי לטענת הארגון, מצעו מנוגד לחוקה. "טראמפ אולי מאמין שהוא מעל החוק, אך הוא טועה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: טראמפ מציג את תכניתו בנושא הגירה, ספטמבר)

האגודה האמריקנית לזכויות האזרח (ACLU) הודיעה אמש (רביעי) כי אם הנשיא הנבחר דונלד טראמפ יישם במהלך כהונתו את מדיניותו תתבע אותו לדין, בטענה כי המצע שהציג לאורך הקמפיין מנוגד לחוקה. "ACLU עימת כל נשיא במאה השנים האחרונות עם מעשיו, אם הם פגעו בחוקה. החוקה, החוק והמשפט חזקים יותר מכל אדם, ואנחנו נדאג שזה ישאר ככה. הצטרפו למאבק שלנו", כתב הארגון בדף הפייסבוק הרשמי שלו וביקש מתומכיו סיוע כספי במאבק המשפטי.

מאז הודיע טראמפ כי ירוץ בבחירות, ערכה האגודה לזכויות האזרח ניתוח משפטי של מצעו לאורך הקמפיין, ובפרט של תכניתו להגירה, התבטאויותיו לגבי מוסלמים אמריקנים, יחסו לתקשורת ולחופש הביטוי ודעותיו בנוגע לעינוי אסירים. "יחד עם יותר מ-300 עורכי דין ב-50 מדינות, פוארטו ריקו והבירה וושינגטון, ניתחנו מבחינה חוקתית את רוב הצעות המדיניות השנויות במחלוקת של טראמפ", הצהיר הארגון. "אלה כוללות את קריאתו לגרש יותר מ-11 מיליון מהגרים, לאסור על מוסלמים להיכנס לארצות הברית ולרגל אחרי אזרחי המדינה".

עוד בוואלה! NEWS:
משגרירות בירושלים ועד חומה בגבול מקסיקו: ההבטחות של טראמפ
טראמפ נשא נאום ניצחון: "אאחד את אמריקה, אהיה הנשיא של כולם"
איך זה קרה, ומה יהיה עכשיו: המבחן האמיתי של הנשיא טראמפ

דונלד טראמפ לאחר נאום הניצחון בעצרת בחירות במנהטן, ניו יורק, ארה"ב. נובמבר 2016. רויטרס
עצרת הניצחון של טראמפ/רויטרס

"לפי הניתוח שערכנו, הצעותיו של טראמפ, אם יבוצעו, יפרו את התיקון הראשון, הרביעי, החמישי והשמיני לחוקה", נמסר מהאגודה. "טראמפ אולי מאמין שהנשיא נמצא מעל החוק, אבל הוא טועה. אבל אם המדינה שלנו תמצא את עצמה תחת אחת מהצעות המדיניות של טראמפ, שלא תהיה טעות: אנחנו נפגוש אותו בבית המשפט".

לאורך הקמפיין שלו עורר טראמפ לא מעט סערות עקב הצעות המדיניות השנויות במחלוקת שהציג. אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות של טראמפ בשנתיים האחרונות שעוררה סערה בקרב המצביעים היא בניית חומה בין ארצות הברית למקסיקו, בניסיון להיאבק בזרם הפליטים שהציף לדבריו את המדינה מדרום.

במסגרת מדיניותו הקשוחה כלפי הגירה, התחייב טראמפ לאלץ כל מי שמעוניין להתגורר בארצות הברית לעבור מבחני נאמנות, ומבחן אידאוולוגי. לא אחת הזכיר טראמפ כי הוא מאמין ב"סינון קפדני" בכל הקשור לכניסת מוסלמים למדינה.

הפגנות מחאה נגד דונלד טראמפ בשיקגו, ארצות הברית, 10 בנובמבר 2016. רויטרס
עורר לא מעט מתנגדים למדיניותו. הפגנות המוניות נגד הנשיא הנבחר, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully