וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברחבי העולם מגיבים לניצחון של טראמפ: "יהיה משוגע יותר"

פוטין שלח מברק: "השיח בין המדינות הוא אינטרס משותף". שרת ההגנה של גרמניה: "טראמפ יודע שזאת לא הייתה הצבעה למענו, אלא נגד הממסד". טורקיה: "שיסגיר את פתהוללה גולן". איראן: "מוכנים לכל סוג של שינוי"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נצחונו המפתיע של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארה"ב גרם לפוליטיקאים רבים ברחבי העולם להגיב בזהירות ובמתינות לתפנית הדרמטית. שר החוץ הצרפתי ז'אן מארק איירו אמר כי צרפת תמשיך לעבוד עם ארה"ב, בלי קשר לזהות הנשיא הנבחר. עם זאת, איירו הביע דאגה מכך שנצחונו של טראמפ עלול לשלוח מסר של אי-ודאות לאירופה. "אנו לא רוצים עולם שבו האגו מנצח", אמר איירו לערוץ France 2 והוסיף: "חלק מציבור הבוחרים מרגיש נטוש". מסר דומה נשאה שרת החוץ האוסטרלית ג'ולי בישופ שאמרה כי ממשלתה תעבוד עם כל נשיא שייבחר להנהיג את בעלת הברית הבטחונית החשובה של אוסטרליה אך הדגישה את האופי האלים והמפלג של הקמפיין.

שרת ההגנה של גרמניה אורסולה פון דר ליין אמרה כי "טראמפ יודע שזאת לא הייתה הצבעה למענו, אלא נגד הממסד". שר המשפטים הגרמני הייקו מאאס אמר כי העולם יהיה "משוגע יותר" לאחר בחירתו של טראמפ. "העולם לא יסתיים, אבל הוא הולך להיות משוגע יותר", כתב השר בחשבון הטוויטר שלו. כמו כן, גורם בכיר במפלגתה של הקנצלרית אנגלה מרקל הוסיף כי "אין לנו מושג מה טראמפ יעשה כנשיא, במצב גיאו-פוליטי לא ודאי".

נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר כי תוצאות הבחירות בארצות הברית לא ישפיעו על מדיניותה של טהראן. הוא הוסיף כי מצפה ששיתוף הפעולה הכלכלי של ארצו עם מדינות העולם יישאר ללא שינוי. דובר הסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית מסר כי "איראן מוכנה לכל סוג של שינוי" – כך דווח בסוכנות הידיעות תסנים. לדבריו, "איראן תמשיך לנסות וליישם את הסכם הגרעין עם המעצמות".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, 27 באוקטובר 2016. רויטרס
שלח מברק. פוטין/רויטרס

הבחירות בארה"ב - סיקור מיוחד:
העולם בלחץ מטראמפ: ירידות שערים במזרח; המטבע המקסיקני צונח
"הגיע הזמן לנקות את האורוות": הישראלים תומכי טראמפ בארה"ב חוגגים

יו"ר הפרלמנט רוסי, ויאצ'סלב וולודין, שנחשב למקורבו של הנשיא פוטין, אמר כי הוא "מקווה לשיח חיובי יותר עם ארצות הברית". פוטין עצמו העביר מברק לטראמפ, ובו כתב כי "השיח בין שתי המדינות הוא אינטרס של מוסקבה ושל וושינגטון".

שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושואלו הוסיף כי הוא מקווה לקדם "מערכת יחסים של אמון ושיתוף פעולה" בין שתי המדינות. ראש הממשלה בינאלי יילדרים אמר כי "ייפתח דף חדש ביחסים עם ארצות הברית, אם היא תסכים להסגיר את פתהוללה גולן", בהתייחסות לאיש הדת ויריבו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן, שאותו האשים הממשל באנקרה באחריות לניסיון ההפכיה הכושל בחודש יולי.

ראש ממשלת מלזיה, נג'יב רזק, בירך את טראמפ, והדגיש את מחויבותו להפחתת המעורבות האמריקנית במדינות זרות. כמוהו גם נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה - שכונה לא פעם "טראמפ של המזרח" - ששלח "איחולים חמים" לנשיא החדש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הקנצלרית מרקל: המחבלים שנכנסו למדינה כפליטים "שמו אותנו ללעג". AP
ממתינים לכהונה של טראמפ. אנגלה מרקל/AP

בממשלת יפן שומרים בשלב זה על שתיקה אולם שר בכיר בקבינט היפני מסר לתקשורת המקומית כי היחסים בין שתי המדינות לא יושפעו מזהות הנשיא שייבחר. שגריר צרפת בוושינגטון ז'ראר ארו התייחס הבוקר בחשבון הטוויטר שלו לבחירות לנשיאות ארצות הברית וכתב כי "לאחר הברקזיט והבחירות האלה הכול כבר אפשרי. העולם מתמוטט למול עינינו". הציוץ נמחק זמן קצר לאחר פרסומו.

(עדכון ראשון: 9:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully