וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דונלד טראמפ הוא הנשיא ה-45 של ארצות הברית

המועמדת הדמוקרטית שוחחה עם טראמפ, והבהירה כי היא "מבינה שהוא יהיה הנשיא הבא". טראמפ בנאום הנצחון: "אני מתחייב בפני כל אזרחינו, שאהיה הנשיא של כולם". עדכונים שוטפים

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

עדכונים אחרונים:

- טראמפ עם 288 אלקטורים, קלינטון עם 215 אלקטורים

- הרפובליקנים שמרו על השליטה בבית הנבחרים ובסנאט

- מנהיגי העולם בירכו את טראמפ

מפת האלקטורים

10:25 יו"ר הפרלמנט הרוסי ומקורבו של פוטין, ויאצ'סלב וולודין, בירך את טראמפ על ניצחונו. כך גם נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה, שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושואלו, שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני, ונשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי - שהיה הראשון להתקשר לטראמפ.

ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן תיאר את ניצחון טראמפ כ"חדשות מעולות". נשיא רוסיה ולדימיר פוטין העביר אגרת לטראמפ, ובה ציין כי השיח בין שתי המדינות משרת את האינטרסים של שתי המדינות.

10:12 מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט, מיץ' מקונל, שנחשב לאחד ממתנגדיו של טראמפ, בירך אותו על היבחרו. לדבריו, "העם האמריקני בחר כיוון אחר למדינה שלנו".

עוד באותו נושא

העולם מגיב לניצחון טראמפ: "אין לנו מושג מה הוא יעשה כנשיא"

לכתבה המלאה

10:05 דונלד טראמפ בנאום הנצחון: "בדיוק קיבלתי שיחה מהשרה קלינטון. היא בירכה אותנו. זה לגבי אנחנו – על הניצחון, בירכתי אותה ואת משפחתה על קמפיין קשה. היא נאבקה קשה. הילרי עבדה במשך תקופה ארוכה מאוד וקשה מאוד, ואנחנו חייבים לה תודה על שירותה למדינה. לכל הדמוקרטים, הרפובליקנים ברחבי המדינה – הגיע הזמן להתאחד כעם אחד. אני מתחייב בפני כל אזרחינו, שאהיה הנשיא של כולם. זה חשוב לי".

דונלד טראמפ בנאום ניצחון בעצרת בחירות במנהטן, ניו יורק, ארה"ב. נובמבר 2016. רויטרס
טראמפ עם משפחתו, היום/רויטרס

9:48 סגן נשיא ארצות הברית הנבחר מייק פנס נאם במטה הקמפיין בניו יורק, וקרא: "העם האמריקני דיבר". לדבריו, "אמריקה בחרה נשיא חדש. קשה לי לבטא את הכבוד שאני חש".

9:41 הילרי קלינטון שוחחה לפני זמן קצר עם יריבה דונלד טראמפ, והודתה בהפסדה. על פי הדיווח ב-CNN, היא אמרה כי היא "מבינה שהוא יהיה הנשיא הבא".

9:40 דונלד טראמפ ניצח במדינת ויסקונסין. המדינה מעניקה למועמד הרפובליקני 11 אלקטורים, ובסך הכל יש לו 268 אלקטורים - מרחק של שני אלקטורים מהבטחת הניצחון.

9:29 דונלד טראמפ ניצח במדינת ויסקונסין. המדינה מעניקה למועמד הרפובליקני עשרה אלקטורים, ובסך הכל יש לו 257 אלקטורים - מרחק של 13 אלקטורים מהבטחת הניצחון. סוכנות הידיעות אי-פי הכריזה על ניצחונו של טראמפ, עם 276 צירים.

9:23 דונלד טראמפ "צפוי לעלות לבמה בהילטון בניו יורק" בדקות הקרובות - כך מסר האסטרטג הבכיר של המפלגה הרפובליקנית שון ספייסר.

9:22 דובר הארגון האיראני לאנרגיה אטומית מסר כי "איראן מוכנה לכל סוג של שינוי" – כך דווח בסוכנות הידיעות תסנים. לדבריו, "איראן תמשיך לנסות וליישם את הסכם הגרעין עם המעצמות".

9:10 הילרי קלינטון זכה בשלושה מתוך ארבעת הצירים של מדינת מיין, ודונלד טראמפ זכה בציר הרביעי - כך עולה מתחזית של רשת ABC.

ג'ון פודסטה יו"ר מטה הבחירות של המועמדת לנשיאות ארה"ב הילרי קלינטון נואם בעצרת בחירות בניו יורק. נובמבר 2016. רויטרס
קלינטון לא תדבר. פודסטה, הלילה/רויטרס

9:03 יו"ר מטה הבחירות של הילרי קלינטון ג'ון פודסטה נשא דברים בפני הקהל במטה בניו יורק, וקרא לתומכיה של המועמדת הדמוקרטית "ללכת הביתה, לישון קצת. יהיה לנו יותר להגיד מחר". לדבריו, "זה היה לילה ארוך, זה היה קמפיין ארוך. אני יכול להגיד שאנחנו יכולים לחכות עוד קצת".

"בכמה מדינות המצב קרוב מדי מכדי להכריע, אז לא יהיה לנו עוד מה לומר הלילה", הוסיף. "אנחנו גאים בכם, ואנחנו גאים בה. היא עשתה עבודה מעולה. תודה שהייתה איתה, היא תמיד הייתה אתכם. לילה טוב". קלינטון לא צפויה לשאת דברים בשעות הקרובות.

9:00 שגריר ארצות הברית בישראל דן שפירו התייחס בדיון במרכז למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב לתוצאות הבחירות, ואמר: "אלה היו בחירות וקמפיין לא רגילים". לדבריו, "לארצות הברית יש מחויבות לביטחון ישראל, ותהליך השלום עם שכניה יימשך בעתיד". הוא הוסיף: "הקמפיין הנוכחי לנשיאות היה כולו ממוקד באופי ואישיות של המועמדים, פחות תשומת לב הוענקה למדיניות החוץ. יש דמוקרטים ויש רפובליקנים, אבל כולנו אוהבים את ארצות הברית. כולנו אוהבים את ארצנו".

8:56 יו"ר מטה הקמפיין של הילרי קלינטון ג'ון פודסטה צפוי לשאת דברים בזמן הקרוב במרכז המטה בניו יורק - כך מסרו גורמים בקמפיין לרשת CNN. קלינטון עצמה לא צפויה להגיע למקום בקרוב.

דן שפירו במסיבת הבחירות לנשיאות ארה"ב של שגרירות ארצות הברית, מלון דן פנורמה, תל אביב. נובמבר 2016. ראובן קסטרו
שפירו, אמש/ראובן קסטרו

8:46 המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ "מתכונן לצאת ולשאת נאום לאומה" - כך דיווחה כתבת NBC קייטי טר, מפי גורם בקמפיין טראמפ. עם זאת, הוא הבהיר כי טראמפ ימתין להכרזה על 270 אלקטורים.

8:43 דונלד טראמפ ניצח במדינת אלסקה. המדינה מעניקה למועמד הרפובליקני שלושה אלקטורים, ובסך הכל יש לו 247אלקטורים - מרחק של 23 אלקטורים מהבטחת הניצחון. כמו כן, בסוכנות הידיעות אי-פי דווח כי טראמפ גם ניצח במדינת פנסילבניה, שתעניק לו 20 אלקטורים.

8:40 שרת ההגנה של גרמניה אורסולה פון דר ליין אמרה כי ההתפתחויות האחרונות בבחירות לנשיאות ארצות הברית, לפיהן המועמד הדמוקרטי דונלד טראמפ צפוי לנצח, הן "הלם ענק". היא הוסיפה כי "טראמפ יודע שזאת לא הייתה הצבעה למענו, אלא נגד הממסד". כמו כן, גורם בכיר במפלגתה של הקנצלרית אנגלה מרקל הוסיף כי "אין לנו מושג מה טראמפ יעשה כנשיא, במצב גיאו-פוליטי לא ודאי".

8:33 מנהיגת "החזית הלאומית", מפלגת הימין הקיצוני בצרפת, מרין לה פן, בירכה את טראמפ. בהודעה שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה, כתבה: "ברכות לנשיא החדש של ארצות הברית דונלד טראמפ ולעם האמריקני החופשי!".

8:30 עם נצחונו של פאט טומי הרפובליקני בקרב על ייצוג פנסילבניה בסנאט, הרפובליקנים הבטיחו רוב בשני בתי הקונגרס. המרוץ בכמה מדינות, בהן לואיזיאנה ואלסקה, טרם הוכרע, אולם הרפובליקנים צפויים לזכות בהן.

8:20 יו"ר בית הנבחרים פול ראיין, הרפובליקני הנבחר הבכיר ביותר, שוחח עם דונלד טראמפ ועם סגנו המיועד מייק פנס, ובירך את השניים על "הלילה הגדול" שלהם. על פי הדיווחים בכלי התקשורת האמריקניים, היו להם "שיחות טובות מאוד".

8:13 מועצת הביטחון של קוריאה הדרומית תתכנס לדיון חירום על ההשלכות של הבחירות בארצות הברית על המדינה - כך מסרו גורמים רשמיים בלשכת הנשיאות בסיאול לסוכנות הידיעות "יונהאפ".

8:10 דונלד טראמפ ניצח במדינת יוטה. המדינה מעניקה למועמד הרפובליקני שישה אלקטורים, ובסך הכל יש לו 244אלקטורים - מרחק של 26 אלקטורים מהבטחת הניצחון.

בוחרים מצביעים בקלפי ביוטה, ארה"ב. נובמבר 2016. AP
הלכה לטראמפ. מצביעים ביוטה/AP

8:07 שגריר צרפת בוושינגטון ז'ראר ארו התייחס הבוקר בחשבון הטוויטר שלו לבחירות לנשיאות ארצות הברית וכתב כי "לאחר הברקזיט והבחירות האלה הכול כבר אפשרי. העולם מתמוטט למול עיניינו". הציוץ נמחק זמן קצר לאחר פרסומו.

8:02 אחיו למחצה של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, מאליק, בירך את "הנשיא טראמפ". בהודעה שפרסם בטוויטר, כתב: "השבח לאללה, האל הכל יכול. התפללתי עבור ברק אובמה, הוא ניצח; התפללתי עבור טראמפ, הוא ניצח".

7:40 הילרי קלינטון זוכה במדינת נבאדה, המעניקה לה שישה אלקטורים. הניצחון במדינה המתנדנדת מגדיל את מספר האלקטורים שלה ל-215.

7:10 דונלד טראמפ מנצח גם במדינת איווה. המדינה מעניקה למועמד הרפובליקני שישה אלקטורים, ובסך הכל יש לו 238 אלקטורים - מרחק של 32 אלקטורים מהבטחת הניצחון.

7:00 הקלפיות נסגרו בכל המדינות בארצות הברית, אחרי שננעלו באלסקה.

תומכות של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון, ניו יורק 9 בנובמבר 2016. רויטרס
הלם במטה קלינטון בניו יורק/רויטרס
תומכים של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון, ניו יורק 9 בנובמבר 2016. רויטרס
הלם במטה קלינטון בניו יורק/רויטרס

6:50 דונלד טראמפ מנצח במדינת ג'ורג'יה, שמעניקה לו 16 אלקטורים. הוא היה בקרב צמוד בה עם המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון. בשלב זה הוא מקבל 232 אלקטורים, מרחק של 38 אלקטורים מהבטחת הניצחון.

6:44 הילרי קלינטון מנצחת במדינת וושינגטון. המדינה מעניקה לה 12 אלקטורים. היא הייתה צפויה לנצח בה.

6:38 במדינת קליפורניה אישרו לגליזציה של קנאביס לצריכה עצמית, שעלתה להצבעה במשאל שנערך כחלק מהבחירות לנשיאות.

תומכיו של המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ בניו יורק, 9 בנובמבר 2016. רויטרס
תומכי טראמפ בניו יורק, הלילה/רויטרס

6:35 דונלד טראמפ מנצח במדינת פלורידה, וזוכה ב-29 אלקטורים במדינת המפתח ומתקרב צעד אחד נוסף בדרך לבית הלבן.

6:18 הילרי קלינטון מנצחת במדינת אורגון. המדינה מעניקה לה שבעה אלקטורים, והיא הייתה צפויה לנצח בה.

6:10 דונלד טראמפ מנצח במדינת קרוליינה הצפונית, המעניקה 15 אלקטורים. היא הייתה מדינת מפתח במרוץ, שהסתיים לטובת המועמד הרפובליקני.

6:04 הילרי קלינטון מנצחת במדינת קליפורניה, המעניקה 55 אלקטורים. היא הייתה צפויה לנצח בה.

6:04 הילרי קלינטון מנצחת במדינת הוואי, המעניקה ארבעה אלקטורים. היא הייתה צפויה לנצח בה.

6:03 סוכנות הידיעות אי-פי מדווחת כי המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ מנצח בבחירות במדינת המפתח פלורידה. המדינה תעניק לו 29 אלקטורים.

5:58 הילרי קלינטון במדינת קולורדו. היא הייתה צפויה לנצח במדינה זו, המעניקה תשעה אלקטורים.

5:42 הילרי קלינטון במדינת וירג'יניה. מדינה זו, שנחשבה למתנדנדת, מעניקה 13 אלקטורים.

תומכים של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון, ניו יורק 9 בנובמבר 2016. רויטרס
תומכי קלינטון, הלילה/רויטרס
תומכיו של המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ בניו יורק, 9 בנובמבר 2016. רויטרס
מריחים ניצחון. תומכיו של טראמפ בניו יורק, הלילה/רויטרס

5:30 דונלד טראמפ מנצח במדינת המפתח אוהיו, המקנה 20 אלקטורים. הוא והילרי קלינטון היו צמודים בה לאורך הקמפיין.

5:27 בוול סטריט צופים ירידות שערים 2.7%. עם פתיחת המסחר מחר. זאת על רקע הסיכויים הגוברים של דונלד טראמפ לזכות בנשיאות.

5:15 הילרי קלינטון מנצחת במדינת ניו מקסיקו, המעניקה חמישה אלקטורים. היא הייתה צפויה לנצח בה.

5:15 דונלד טראמפ מנצח במדינת מיזורי, המעניקה עשרה אלקטורים. הוא היה צפוי לנצח בה.

5:06 התוצאות בבחירות במדינות איווה, נבאדה ויוטה צמודות, וטרם ניתן לקבוע מי המועמד המנצח.

5:01 דונלד טראמפ ניצח במדינת מונטנה, שמעניקה שלושה אלקטורים.

4:45 אתר "באזפיד" פרסם סרטון של הנשיא ברק אובמה, שביקש להעביר מסר אופטימי לאזרחים. "יהיה מה שיהיה, השמש תזרח גם מחר", הבהיר אובמה.

קלינטון מודה לקמפיין שלה - לא משנה מה יקרה

טראמפ והקמפיין שלו מרוצים מהתוצאות

תומך במועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון בניו יורק, 9 בנובמבר 2016. רויטרס
תומכים של קלינטון לא מאמינים לתוצאות, הלילה/רויטרס

4:42 הילרי קלינטון זוכה במדינת קונטיקט, המעניקה שבעה אלקטורים. היא הייתה צפויה לנצח שם.

4:42 דונלד טראמפ מנצח במדינת לואיזיאנה, המעניקה שמונה אלקטורים. הוא היה צפוי לנצח שם.

4:29 בניו יורק טיימס מעניקים לדונלד טראמפ 54% סיכוי לזכות בבחירות לנשיאות ארצות הברית.

4:20 תנודות חדות מורגשות בשווקים באסיה בעקבות המרוץ הצמוד בבחירות לנשיאות בארצות הברית בין דונלד טראמפ להילרי קלינטון.

4:01 דונלד טראמפ מנצח במדינת טקסס, המעניקה 38 אלקטורים. המועמד הרפובליקני היה צפוי לזכות במדינה.

4:01 דונלד טראמפ מנצח במדינת ארקנסו, המעניקה שישה אלקטורים. המדינה, שבה הנשיא לשעבר ביל קלינטון היה המושל בעבר, נחשבת למעוז של הרפובליקנים.

עוגה בצורת פניו של המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ, ניו יורק, 8 בנובמבר 2016. רויטרס
עוגה בצורה של טראמפ בניו יורק, הלילה/רויטרס

4:00 דונלד טראמפ מנצח במדינת דקוטה הדרומית, המקנה שלושה אלקטורים. הוא היה צפוי לזכות בה.

4:00 דונלד טראמפ מנצח במדינת דקוטה הצפונית, המקנה שלושה אלקטורים. הוא היה צפוי לזכות בה.

4:00 דונלד טראמפ מנצח במדינת וויומינג, המקנה שלושה אלקטורים. הוא היה צפוי לזכות בה.

4:00 דונלד טראמפ מנצח בחלק ממדינת נברקסה, ולוקח שלושה אלקטורים מתוך חמישה אלקטורים. הוא היה צפוי לזכות בה.

4:00 דונלד טראמפ מנצח במדינת קנזס, המקנה שישה אלקטורים. הוא היה צפוי לזכות בה.

4:00 הילרי קלינטון מנצחת במדינת ניו יורק, המקנה 29 אלקטורים. היא הייתה צפויה לנצח בה.

4:00 הקלפיות נסגרות באריזונה, בקולורדו, בלואיזיאנה, במינסוטה, בוויומינג, בנברסקה, בניו מקסיקו, בוויסקונסין ובניו יורק.

מצביעים עם מסיכות של הילרי קלינטון, אל סלבדור, 8 בנובמבר 2016. רויטרס
מצביעים עם מסיכות של הילרי קלינטון, אל סלבדור, 8 בנובמבר 2016/רויטרס

3:47 רוב בהצבעה על לגליזציה של קנאביס למטרות רפואיות במדינת פלורידה. המשאל נערך כחלק מהבחירות לנשיאות.

3:30 דונלד טראמפ מנצח במדינת אלבמה, שמקנה תשעה אלקטורים. הוא היה צפוי לזכות שם.

3:30 דונלד טראמפ מנצח במדינת קרוליינה הדרומית, שמקנה תשעה אלקטורים. הוא היה צפוי לזכות שם.

3:15 מרקו רוביו, המועמד הרפובליקני לסנאט מטעם מדינת פלורידה, נבחר שנית לסנאט האמריקני. רוביו התמודד מול דונלד טראמפ על ראשות המפלגה הרפובליקנית, ופרש לאחר שלא השיג את מספר הצירים הדרוש.

3:10 המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון מובילה במדינות אוהיו וקרוליינה הצפונית. מדובר בשתי מדינות מתנדנדות, שמעניקות 33 אלקטורים.

3:02 דונלד טראמפ מנצח באוקלהומה, שמקנה שבעה אלקטורים. הוא היה צפוי לזכות בה.

3:02 דונלד טראמפ מנצח בטנסי, שמעניקה 11 אלקטורים. הוא היה צפוי לזכות בה.

3:02 דונלד טראמפ מנצח במיסיסיפי, שמעניקה שישה אלקטורים. הוא היה צפוי לזכות בה.

משתתפים בעצרת ערב הבחירות של הילרי קלינטון, ניו יורק, 8 בנובמבר 2016. רויטרס
תומכי קלינטון באירוע בחירות בניו יורק, הלילה/רויטרס

3:01 הילרי קלינטון מנצחת במחוז קולומביה, שמקנה שלושה אלקטורים. היא הייתה צפויה לנצח שם.

3:01 הילרי קלינטון מנצחת בדלאוור, המעניקה שלושה אלקטורים. היא הייתה צפויה לנצח שם.

3:01 הילרי קלינטון מנצחת במסצ'וסטס, המעניקה 11 אלקטורים. היא הייתה צפויה לנצח שם.

3:01 הילרי קלינטון מנצחת בניו ג'רזי, שמקנה 14 אלקטורים. היא הייתה צפויה לנצח שם.

3:01 הילרי קלינטון מנצחת ברוד איילנד, שמקנה ארבעה אלקטורים. היא הייתה צפויה לנצח שם.

3:01 הילרי קלינטון מנצחת באילנוי, המקנה 20 אלקטורים. היא הייתה צפויה לנצח שם.

מצביעים בקלפי שמוקם במסעדה בפילדפיה, בבחירות לנשיאות ארצות הברית, 8 בנובמבר 2016. רויטרס
מצביעים בקלפי במסעדה בפילדלפיה, אמש/רויטרס

3:00 הקלפיות נסגרות באלבמה, בקונטיקט, בדלאוור, באילינוי, בקנזס, במיין, במרילנד, במסצ'וסטס, במישיגן, במיסיסיפי, במיזורי, בניו ג'רזי, באוקלהומה, בפנסילבניה, ברוד איילנד, בדקוטה הדרומית, בטנסי, בטקסס, במחוז קולומביה ובכמה מחוזות בפלורידה.

2:45 אחרי ספירת יותר ממחצית מהקולות בפלורידה, דונלד טראמפ מוביל בכ-2% על הילרי קלינטון. לפי הנתונים, המועמד הרפובליקני קיבל 49.4% מהקולות, לעומת 47.6% שהצביעו בשרת החוץ לשעבר.

2:31 דונלד טראמפ מנצח במדינת וירג'יניה המערבית, שמעניקה חמישה אלקטורים.

2:30 קרב צמוד בין הילרי קלינטון לדונלד טראמפ באוהיו ובקרוליינה הצפונית.

2:28 יועץ בכיר בצוות של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ אומר לרשת CNN כי "אנו זקוקים לנס כדי לנצח בבחירות".

2:00 הילרי קלינטון ניצחה בוורמונט, שמעניקה שלושה אלקטורים.

2:00 דונלד טראמפ ניצח בקנטאקי, שמעניקה שמונה אלקטורים.

2:00 דונלד טראמפ ניצח באינדיאנה, שמעניקה 11 אלקטורים.

2:00 לפי התוצאות הראשונות, יש קרב צמוד בווירג'יניה, בג'ורג'יה ובקרוליינה הדרומית בין דונלד טראמפ להילרי קלינטון.

בוחרים מצביעים בקלפי בקליפורניה, ארה"ב. נובמבר 2016. רויטרס
הקלפיות ייסגרו בהמשך הבוקר. מצביעים בקליפורניה/רויטרס

1:50 גורמים בקמפיין של הילרי קלינטון אומרים לרשת CNN כי הם בטוחים שהיא תנצח במדינת וירג'יניה.

1:21 לפי ספירת הקולות הראשונים, דונלד טראמפ מוביל במדינת אינדיאנה המעניקה 11 אלקטורים. סגנו של המועמד הרפובליקני מייק פנס הוא מושל המדינה.

1:12 דונלד טראמפ מוביל במדינת בקנטאקי, כך עולה מספירה ראשונית של הקולות במדינה זו. קנטאקי מעניקה שמונה אלקטורים.

1:00 הקלפיות במדינות אינדיאנה וקנטאקי נסגרות.

קלינטון בדרכה לאירוע הבחירות שלה בעיר ניו יורק

תחנת הצבעה בשיקגו, אילינוי, ארצות הברית, 8 בנובמבר 2016. רויטרס
מצביעים בקלפי בשיקגו, אילינוי, אמש/רויטרס
אמריקנים ממוצא סומלי מצביעים בקלפי בסן דייגו, קליפורניה, 8 בנובמבר 2016. רויטרס
אמריקנים ממוצא סומלי מצביעים בסן דייגו/רויטרס

00:43 ארגון "דמוקרטיה בקרוליינה הצפונית" עותר לבית המשפט במדינה להשארת הקלפיות במחוז דורהאם שבמדינה פתוחות עד 21:00 (שעון מקומי). זאת, לאחר שהתגלו בעיות בהצבעה האלקטרונית במדינה המתנדנדת.

00:27 סקר של רשת CNN מצביע על כך ש-12% מהבוחרים - כ-29 מיליון איש - החליטו עבור מי להצביע רק בשבוע האחרון. עוד עולה כי 70% מהבוחרים היו לבנים, 12% אפרו-אמריקנים ו-10% היספנים.

00:01 דובר מטעמם של הנשיא לשעבר ג'ורג' וו. בוש ורעייתו לורה בוש מודיע כי הם לא הצביעו לשום מועמד בבחירות לנשיאות. אמש השדרן ראש לימבו אמר כי השניים הצביעו להילרי קלינטון.

בוחרים מצביעים בקלפי בלואיזיאנה, ארה"ב. נובמבר 2016. AP
מצביעים בקלפי בלואיזיאנה/AP

00:00 רשת CNN מדווחת על אחוזי הצבעה גבוהים בבחירות לנשיאות ארצות הברית.

23:53 השיירה של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון עוזבת את ביתה בצ'פקוואה, שבמדינת ניו יורק, בדרך לאירוע הבחירות שלה בעיר ניו יורק.

23:40 המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ קורא במסר אחרון לבוחרים "לא לוותר".

משאיות מלאות חול לאורך השדרה החמישית, מחוץ למגדל טראמפ, מנהטן, ניו יורק, ארה"ב. נובמבר 2016. רויטרס
משאיות עם חול הוצבו מחוץ למלון טראמפ/רויטרס

23:28 הסנאטור הרפובליקני הבכיר לינדזי גרהאם הצביע עבור המועמד העצמאי אוון מקמלין. "אני מעריך את עמדותיו בנוגע לאמריקה חזקה, והצורך לשקם את הצבא שלנו", כתב בהודעה בטוויטר. לדבריו, "במירוץ הנשיאותי, לא היה סיכוי להצבעה להילרי קלינטון, ולא הייתי יכול ללכת לאן שדונלד טראמפ רוצה לקחת את ארצות הברית ואת המפלגה הרפובליקנית".

22:21 הילרי קלינטון מובילה בשש מתוך שבע המדינות "המתנדנדות" – כך עולה מתחזית של אתר Votecastr, כפי שפורסם באתרים "סלייט" ו-Vice. נכון ל-21:00 (שעון ישראל), קלינטון מובילה בקולורדו עם 47% לעומת 42% לדונלד טראמפ; בפלורידה עם 49% לעומת 45% לטראמפ; בנבאדה עם 47% לעומת 44% לטראמפ; באוהיו עם 46% לעומת 45% לטראמפ; בפנסילבניה עם 48% לעומת 44% לטראמפ ובוויסקונסין עם 49% לעומת 43% לטראמפ. טראמפ מוביל באיווה בלבד, עם 46% לעומת 45% לקלינטון. מדובר בתחזיות חלקיות בלבד.

מינסוטה/AP
נשיא ארצות הברית ברק אובמה בבית הלבן. נובמבר 2016. רויטרס
מתכונן להעברת השרביט. אובמה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully