וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: לא מאמין שראש ה-FBI מנסה להשפיע על הבחירות לנשיאות

"קומי הוא אדם טוב שרוצה לעשות את הדבר הנכון", אמר נשיא ארצות הברית בריאיון ל-MSNBC; דיווח: ארה"ב חדרה למערכות רוסיות חיוניות ותפעל אם רוסיה תנסה לשבש את הבחירות; על פי "וושינגטון פוסט" ו-ABC, המועמדת הדמוקרטית זוכה ל-47% תמיכה. עדכונים שוטפים

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

4:30 מלניה טראמפ, אשתו של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, קיבלה תשלום עבור עשר עבודות דוגמנות בארצות הברית ב-1996, מספר שבועות לפני שהייתה לה אשרת עבודה במדינה - כך דיווחה סוכנות הידיעות אי-פי. טראמפ, מהגרת מסלובניה, קיבלה גרין קארד ב-2001 ואזרחות ב-2006.

02:58 נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר בריאיון לרשת MSNBC כי הוא לא מאמין שראש ה-FBI, ג'יימס קומי, ניסה להשפיע על הבחירות לנשיאות. זאת בעקבות המכתב שכתב קומי לחברי קונגרס ובו הודיע על חידוש החקירה בפרשת המיילים של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון. "אני חושב שהוא אדם טוב, משרת ציבור רציני שרוצה לעשות את הדבר הנכון", הוסיף.

00:30 ארצות הברית חדרה למערכות רוסיות חיוניות, ותפעל אם רוסיה תשבש את הבחירות - כך על פי דיווח של NBC. בין המערכות רשת החשמל, התקשורת ומערכות הפיקוד של הקרמלין, שהפכו לפגיעות למתקפות סייבר אמריקניות.

00:50 סקרים נוספים מראים שהמועמדת הדמוקרטית לנשיאות הילרי קלינטון מובילה על יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ בפער זעום בלבד. בסקר של רויטרס מובילה קלינטון על טראמפ ב-5% ובסקרים של "פוקס ניוז" ומקלצ'י-מריסט מובילה קלינטון ב-2%.

23:48 המפלגה הדמוקרטית הודיעה לאחרונה לבולשת הפדרלית (FBI) כי היא אספה ראיות המצביעות על כך שהותקנו מכשירי האזנה במטה שלה בוושינגטון הבירה, כך לפי האתר Mother Jones. בדיווח, המתבסס על גורמים בוועדת המפלגה הלאומית, נמסר כי המפלגה החלה לבחון זאת לאחר הפריצה של האקרים רוסים למחשביה. ב-FBI לא הגיבו לדיווח.

23:43 בכירים דמוקרטים בבית הנבחרים דורשים ממשרד המשפטים לחקור את ההדלפות מהבולשת הפדרלית (FBI) הנוגעות לחקירת המיילים של מועמדת המפלגה הילרי קלינטון. זאת בשל דבריו של רודי ג'וליאני, יועצו הקרוב של המועמד הרפובליקני, שאמר כי היה לו מידע מוקדם על החקירה ודיווח שגוי של רשת פוקס ניוז, שלפיה ב-FBI מאמינים כי שרת החוץ לשעבר תועמד לדין. ג'וליאני מדגיש כי הוא לא שוחח עם סוכני FBI בהווה.

23:15 נשיא ארצות הברית ברק אובמה השתתף בעצרת תמיכה במועמדת הדמוקרטית לנשיאות הילרי קלינטון בקרוליינה הצפונית, ויצא להגנתו של תומך המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ. זאת, לאחר שתומכו של טראמפ ספג צעקות בוז מהקהל במשך דקות ארוכות. "יש כאן אדם שתומך במועמד שלו. אנחנו חיים במדינה שמכבדת את חופש הדיבור", אמר אובמה לקהל המשולהב. "אל תצעקו בוז, הצביעו!".

19:53 המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון אמרה כי "טראמפ יכול להתחיל מלחמה אמיתית - לא רק מלחמה בטוויטר - בשלוש בבוקר". בעצרת בחירות בפיטסבורג, פנסילבניה, אמרה קלינטון כי "אנחנו רוצים לבנות מדינה חזקה, הוגנת וטובה יותר, או להפחיד אחד את השני?".

אובמה מגן על תומך של דונלד טראמפ:

23:08 שדרן רשת "פוקס ניוז" ברט באייר התנצל על דיווחו ביום רביעי האחרון כי החוקרים הפדרליים קבעו ששרת המיילים הפרטי של הילרי קלינטון נפרץ, וכי חקירתה תביא לכתב אישום לאחר הבחירות. באייר אמר כי לאחר שבדק עם גורמיו, אין ראייה המוכיחה אף אחת מהעובדות שעליהן דיווח.

21:45 נשיא ארצות הברית ברק אובמה קרא לסטודנטים באוניברסיטת פייתוויל בקרוליינה הצפונית לא לחכות ליום הבחירות כדי לצאת ולהצביע. אובמה, שמנהל מסע נאומים למען המתמודדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, אמר כי "יש מתמודדת אחת במרוץ הזה שקידשה את חייה כדי לעזור ולבנות אמריקה טובה יותר והיא הנשיאה הבאה - הילרי קלינטון". על טראמפ אמר הנשיא כי הוא "אינו כשיר"לכהן כנשיא וכי המזג שלו אינו מתאים לתפקיד.

17:02 גורמים פדרליים רשמיים הזהירו את הרשויות בעיר ניו יורק ובניו ג'רזי מפני מתקפה אפשרית של ארגון הטרור אל-קאעדה סביב יום הבחירות. משטרת ניו יורק ציינה כי חסרים פרטי מידע רבים להתרעה, והיא עדיין בבחינה. "אנחנו מכירים את המידע ופועלים בשיתוף הבולשת הפדרלית וכוחות נוספים", נמסר. מוקדם יותר דיווחה רשת CBS על ההתרעה.

14:01 המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון זוכה ל-47% תמיכה, ואילו יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ עם 44% - כך עולה מסקר שפרסמו העיתון "וושינגטון פוסט" ורשת ABC. מדובר בשיפור קל עבור קלינטון, שהחזיקה בפער של שתי נקודות בלבד בסקר הקודם. הסקר הנוכחי נערך מיום ראשון האחרון עד יום רביעי, בקרב 1,151 מצביעים רשומים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מועמדת לנשיאות ארה"ב הילרי קלינטון בעצרת בחירות בפלורידה, ארה"ב. נובמבר 2016. רויטרס
הגדילה את הפער - אך הוא עדיין זעום. קלינטון/רויטרס

13:10 מקורות מודיעיניים מסרו לרשת CBS כי נבדק חשש מפני מתקפת טרור בניו יורק, טקסס או וירג'יניה ביום שני הקרוב, יום לפני הבחירות. על פי מידע מודיעיני ראשוני, ארגון אל-קאעדה עשוי לנסות לבצע פיגוע ביום זה, אולם המידע עדיין נמצא בבחינה.

גורם בכיר ב-FBI הסביר כי "גופי המאבק בטרור וביטחון המולדת ממשיכים לשמור על עירנות, על מנת להגן נגד מתקפות כאן, בארצות הברית". לדבריו, "הבולשת הפדרלית, יחד עם שותפינו, בוחנים את המידע המודיעיני מקרוב, במטרה לזהות ולסכל כל איום פוטנציאלי לביטחון הציבור".

9:24 הזמרת ביונסה צפויה להופיע לצד בן זוגה הראפר ג'יי זי באירוע בחירות למען המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, שייערך הערב ב-20:00 (שעון מקומי; 2:00 שעון ישראל) בקליבלנד, אוהיו – כך דווח ברשת CBS. הופעתו של ג'יי זי באוניברסיטת קליבלנד, באירוע שנועד לעודד צעירים להצביע, הייתה ידועה, אולם לא נמסרה כל הודעה רשמית בנוגע להצטרפות ביונסה. קייטי פרי, ג'ון לג'נד ואמנים נוספים יופיעו אף הם באירוע.

ביונסה לובשת גוצ'י במופע במסגרת פורמיישן טור, סיבוב הופעות בינלאומי, 2016. פייסבוק, צילום מסך
תרים לקלינטון באוהיו? ביונסה/צילום מסך, פייסבוק

9:11 הבולשת הפדרלית, FBI, איתרה תכתובות דואר אלקטרוני מכהונתה של הילרי קלינטון כשרת החוץ על מחשבו של אנתוני ווינר, בן זוגה לשעבר של הומה אבדין, העוזרת הקרובה של המועמדת הדמוקרטית – כך מסר גורם אמריקני בכיר לרשת CBS. המיילים שנמצאו, על פי הדיווח, אינם שכפולים של מיילים שכבר שוחזרו על ידי הבולשת הפדרלית מהשרת הפרטי של קלינטון. עם זאת, טרם ידוע עד כמה תוכנם רלוונטי לחקירת ה-FBI בנוגע לשרת החוץ לשעבר.

8:56 מחלקת המדינה האמריקנית שחררה אמש כ-1,250 עמודים של תכתובות דואר אלקטרוני שהבולשת הפדרלית (FBI) שחזרה מהשרת הפרטי של שרת החוץ לשעבר והמועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון. עם זאת, על פי הדיווח באתר האמריקני "פוליטיקו", מרביתם המכריע של המיילים שפורסמו הם עותקים נוספים של כאלה שכבר שוחררו בעבר.

פרסום המיילים ההדרגתי מגיע בעקבות כמה עתירות חופש מידע, והוא צפוי להמשיך גם לאחר יום הבחירות. עם זאת, על פי הדיווח, מחלקת המדינה מתכננת לשחרר כמה מאות עמודים נוספים במהלך היום, וזה צפוי להיות השחרור האחרון לפני יום הבחירות, 8 בנובמבר. מדובר בפרסום השלישי מאז שה-FBI העבירה לידי מחלקת המדינה את המיילים ששוחזרו.

אנתוני וינר, מתמודד על ראשות העיר ניו יורק. יולי 2013. AP
"אולי אחד מהעובדים שלו, שאפשר לסמוך עליהם?". אנתוני ווינר/AP

בין היתר, המיילים הנוכחיים כוללים תכתובות רבות בין קלינטון לבין העוזרת הקרובה שלה הומה אבדין, שקשורות בעיקר לעניינים לוגיסטיים. באחד מהמיילים, אבדין הודיעה לקלינטון כי שחקן ששמו צונזר "רצה שנפתח את השגרירות בלונדון כדי לקבל אשרה, אבל התפשרנו והוא יגיע ביום שלישי בבוקר, אז העניין תחת שליטה".

במייל נוסף, שפורסם על ידי רשת "פוקס", קלינטון ואבדין דנו באפשרות של העברת הטלפון המסווג של שרת החוץ דאז באמצעות שירות השליחויות FedEx, באישור מחלקת המדינה, שדרשה כי הטלפון ינותק באופן שלא יאפשר את הפעלתו לכל אורך ההעברה. באחד מהמיילים בנושא, כתבה קלינטון לאבדין באוגוסט 2010: "אולי אחד מהעובדים של אנתוני, שאפשר לסמוך עליהם, יעביר את הטלפון?".

שיחות מיניות ותמונות חושפניות: מיהו הפוליטיקאי שמאיים על קלינטון?

זאת, בהתייחסות לבן זוגה לשעבר של אבדין, אנתוני ווינר, לשעבר חבר בית הנבחרים ממדינת ניו יורק, שהתפטר מתפקידו ופרש מהחיים הציבוריים לאחר שנחשף כי שלח תמונות אינטימיות שלו לשורת נשים, בהן על פי החשד קטינה. אבדין, שלפי ההערכות צפויה לקבל תפקיד בממשל העתידי אם קלינטון תנצח בבחירות, הרחיקה את עצמה ממנו בשנים האחרונות בעקבות הפרשה.

דונלד טראמפ נואם באירוע בחירות במיאמי, פלורידה. רויטרס
לפי המדד האחרון, צפוי לגרוף 236 צירים. טראמפ/רויטרס

2:40 המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ נשא דברים בכנס בקרוליינה הצפונית וטען כי אינו יכול לדמיין את יריבתו, הילרי קלינטון, בתפקיד ראש הכוחות המזוינים. טראמפ הצדיע לעשות חיילים ותיקים שהיו בקהל ואמר: "האם קלינטון יכולה להיות המפקדת שלהם? לא נראה לי". לאחר מכן הוא שיבח את החיילים ואמר: " אתם כל כך אמיצים, הרבה יותר ממני. אני אמיץ בדרכים אחרות, אני אמיץ כלכלית".

2:00 במהלך השבוע האחרון, התמיכה במועמד הרפובליקני דונלד טראמפ עלתה ב-24 מדינות בארצות הברית, והצטמצמה ב-11 נוספות, בעוד שהדמוקרטית הילרי קלינטון צברה תמיכה נוספת ב-13 מדינות וספגה ירידה ב-22 נוספות – כך עולה ממדד "States of the Nation" של סוכנות הידיעות רויטרס ומכון המחקר איפסוס. למרות שטראמפ זוכה לתמיכה הולכת וגוברת בחלק מהמדינות המתנדנדות, המדד עדיין מעריך את סיכוייה של קלינטון לזכות בכ-90%. אם הבחירות היו נערכות השבוע, על פי המדד, קלינטון הייתה זוכה ב-302 צירים וטראמפ ב-236.

1:30 גורמים ב-FBI סיפרו לעיתון הבריטי "גרדיאן" כי בארגון קיימת סלידה מהמועמדת הדמוקרטית לנשיאות, הילרי קלינטון. לדבריהם, האווירה מאז יולי, עת החליט ראש הבולשת הפדרלית ג'יימס קומי להמליץ שלא להגיש כתב אישום נגד קלינטון, מתוחה במיוחד. "ה-FBI היא 'טראמפלנד'", אמר אחד מהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully