וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן על פרשת המיילים: ראש ה-FBI לא מנסה להשפיע על הבחירות

דוברו של אובמה מסר כי ג'יימס קומי, שהכריז על חידוש החקירה נגד קלינטון, הוא "אדם הגון". בכירים דמוקרטים הצטרפו לביקורת על ההחלטה, וקלינטון הבהירה: "אין פה תיק". טראמפ: "היא הביאה את זה על עצמה"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

נשיא ארצות הברית ברק אובמה מאמין כי ראש הבולשת הפדרלית (FBI), ג'יימס קומי, הוא אדם הגון שאינו מנסה להשפיע על הבחירות לנשיאות – כך הבהיר הערב (שני) דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט. זאת, בעקבות ההכרזה על חידוש חקירת ה-FBI בנוגע לפרשת המיילים שבה מעורבת המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, שהשתמשה לכאורה בשרת פרטי לצרכים מקצועיים בעת כהונתה כשרת החוץ.

לדברי ארנסט, לבית הלבן אין "מידע עצמאי" בנוגע לאופן שבו הגיע קומי, חבר המפלגה הרפובליקנית לשעבר, להחלטה על חידוש החקירה כשבוע לפני יום הבחירות, וכי לא ידוע לו "מה הגורמים שנשקלו" בתהליך. דברי התמיכה של אובמה הגיעו לאחר ביקורת חריפה שהטיחו בכירים דמוקרטים בקומי, והאשימו אותו במוסר כפול.

עוד בוואלה! NEWS:
חקירת קלינטון: "ה-FBI יידרש לבדוק 650 אלף מיילים"
קלינטון: "יש רעש והסחות דעת, טראמפ מנסה לבלבל את העם"
התובע הרפובליקני שמונה בידי אובמה ורודף את הזוג קלינטון

דונלד טראמפ נואם בגראנד רפידז מישיגן. רויטרס
"קומי החזיר את המוניטין שלו". טראמפ, הערב/רויטרס

המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ התייחס לנושא בעצרת בחירות בגרנד רפידס שבמישיגן, והביע תמיכה בראש ה-FBI. "זה דרש הרבה אומץ, הוא החזיר את המוניטין שלו", אמר. "יש הרבה אנשים שרוצים שהוא יעשה את הדבר הרע. הוא עשה את הדבר הטוב". טראמפ יצא נגד יריבתו קלינטון, ואמר: "היא רוצה להאשים את כולם בצרות שלה, אבל היא הביאה את זה על עצמה. היא זו שיצרה שרת פרטי, ועסקה בשוחד במחלקת המדינה. הילרי היא זו ששלחה וקיבלה מידע מסווג בשרת לא מאובטח, וסיכנה את ביטחונם של האמריקנים".

מטה קלינטון הביע ביקורת על ההחלטה של קומי, בטענה שההכרזה על חידוש החקירה מבלי לספק פרטים נוספים על אופי הראיות החדשות אינה הוגנת. כמה מבכירי המפלגה אף טענו כי הבולשת הפדרלית מסתירה מידע מפליל בנוגע למטה טראמפ.

הערב טענה קלינטון בעצרת בחירות בקנט שבאוהיו, כי "אין פה תיק". לדבריה, "רבים שואלים למה ה-FBI נכנס לזה, שבוע לפני הבחירות וללא ראיות. זאת שאלה טובה". היא הוסיפה כי "אמרתי שזו הייתה טעות. אני בטוחה שהם יגיעו עכשיו לאותה המסקנה. עכשיו צריך להתמקד בבחירת הנשיא".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ברק אובמה וראש ה-FBI ג'יימס קומי בפגישה בבית הלבן, 13 ביוני 2016. רויטרס
הבית הלבן "לא יודע מה הגורמים שנשקלו". קומי ואובמה/רויטרס

בתוך כך, רשת CNBC דיווחה היום כי קומי התנגד להחלטת קהילת המודיעין האמריקנית להכריז כי רוסיה עומדת מאחורי הפריצות למחשבים של הוועידה הדמוקרטית ויו"ר הקמפיין של הילרי קלינטון, ג'ון פודסטה. לפי הדיווח, קומי טען כי הוא מודאג מתזמון ההודעה, חודש לפני הבחירות לנשיאות - דבר שעשוי להגביר את הביקורת נגדו.

במקביל, משרד המשפטים של ארצות הברית שלח מכתב לשישה מחוקקים, שבו נכתב כי המשרד יעבוד יחד עם ה-FBI כדי לנקוט "בצעדים הראויים ביעילות האפשרית", בכל הנוגע לחקירת פרשת המיילים.

מנהיג המיעוט בסנאט: "ייתכן שקומי עבר על החוק הפדרלי"

מנהיג המיעוט בסנאט, הארי ריד, האשים הלילה את ראש ה-FBI בכך שייתכן שעבר על החוק הפדרלי, כשדיווח על בחינת הראיות הקשורות בשימושה קלינטון בשרת מיילים פרטי מחדש. "פעולותיך בחודשים האחרונים הפגינו מוסר כפול בטיפולך במידע רגיש, במה שנראה כמו כוונה ברורה לסייע למפלגה אחת לעומת אחרת", כתב רייד במכתב ישיר לקומי. "אני מיידע אותך כי משרדי קבע שהפעולות הללו הפרו את החוק האוסר על עובדי ציבור להתערב במערכת הפוליטית".

גם תובעים פדרליים בדימוס ובכירים במשרד המשפטים האמריקנים כתבו מכתב פתוח ובו ביקרו בחריפות את קומי על התנהלותו בפתיחת החקירה מחדש. "רבים מאיתנו עבדו עם קומי, וכולנו מלאי כבוד אליו. אבל ההחלטה חסרת התקדים להגיב בפומבי על ראיות מתוך חקירה מתמשכת, 11 ימים בלבד לפני הבחירות, הותירה אותנו המומים", כתבו. רבים אחרים במפלגה הדמוקרטית האשימו את קומי בימים האחרונים בהתערבות במרוץ לבית הלבן בכך שהודיע על חידוש החקירה פחות משבועיים לפני יום הבחירות.

הילרי קלינטון בעצרת בחירות באוניברסיטת קנט, אוהיו. רויטרס
650 אלף מיילים. קלינטון, היום בקליבלנד/רויטרס

אמש מסר גורם המעורה בפרטי החקירה כי סוכני ה-FBI יבחנו בזמן הקרוב כ-650 אלף תכתובות דואר אלקטרוני שנמצאו במחשבו של אנתוני ווינר, בן זוגה לשעבר של העוזרת הקרובה של הילרי קלינטון, הומה אבדין. החוקרים הפדרליים הממונים על פרשת המיילים השיגו הלילה את הצו הנדרש לבחינת הודעות המייל שנמצאו על המחשב הנייד שבו השתמשו ווינר ואבדין.

ימים ספורים לאחר ההכרזה של קומי על חידוש החקירה, מתברר היקף המאמצים המחודשים, שצפויים להמשיך גם לאחר סיום מערכת הבחירות. ווינר נחשד ששלח הודעות בעלות אופי מיני לנערה מקרוליינה הצפונית, ועל כן תכתובות המייל שלו נבדקו במסגרת חקירה נפרדת. העובדה שהוא ואשתו השתמשו באותו המחשב הובילה לגילוי המיילים החדשים, ולדברי הגורם, נתוני תקשורת מהמחשב חשפו את תמונת המצב, והערכה ראשונית המצביעה על אלפי מיילים שנשלחו לכאורה מהשרת הפרטי של קלינטון או אליו במהלך כהונתה כשרת החוץ.


(עדכון ראשון: 20:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully