וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת קלינטון: "ה-FBI יידרש לבדוק 650 אלף מיילים"

ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח כי במחשבו של אנתוני ווינר יש מאות אלפי מיילים שנשלחו לכאורה מהשרת הפרטי של המועמדת הדמוקרטית. החוקרים השיגו את הצו הנדרש לבחינת מחשבו הפרטי. מנהיג הדמוקרטים בסנאט: ייתכן שראש ה-FBI עבר על החוק

עריכה: ניר חן

סוכני הבולשת הפדרלית של ארצות הברית, FBI, יבחנו בזמן הקרוב כ-650 אלף תכתובות דואר אלקטרוני שנמצאו במחשבו של אנתוני ווינר, בן זוגה לשעבר של העוזרת הקרובה של הילרי קלינטון, הומה אבדין – כך אמר אמש (שני) לעיתון "וול סטריט ג'ורנל" גורם המעורה בפרטי החקירה המחודשת בנוגע לפרשת המיילים של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית. החוקרים הפדרליים הממונים על פרשת המיילים השיגו הלילה את הצו הנדרש לבחינת הודעות המייל שנמצאו על המחשב הנייד שבו השתמשו ווינר ואבדין.

ימים ספורים לאחר ההכרזה של ראש ה-FBI ג'יימס קומי על חידוש החקירה, מתברר היקף המאמצים המחודשים, שצפויים להמשיך גם לאחר סיום מערכת הבחירות. ווינר נחשד ששלח הודעות בעלות אופי מיני לנערה מקרוליינה הצפונית, ועל כן תכתובות המייל שלו נבדקו במסגרת חקירה נפרדת. העובדה שהוא ואשתו השתמשו באותו המחשב הובילה לגילוי המיילים החדשים, ולדברי הגורם, נתוני תקשורת מהמחשב חשפו את תמונת המצב, והערכה ראשונית המצביעה על אלפי מיילים שנשלחו לכאורה מהשרת הפרטי של קלינטון או אליו במהלך כהונתה כשרת החוץ.

עוד בוואלה! NEWS:
הסיוט של קלינטון חזר: האם ה-FBI הכתיר את טראמפ לנשיא?
שיחות מיניות ותמונות חושפניות: מיהו הפוליטיקאי שמאיים על קלינטון?
כשקיסינג'ר הכריז על שלום: "הפתעות אוקטובר" שזעזעו את הבחירות

הילרי קלינטון בפלורידה 30.10. רויטרס
קלינטון, אתמול/רויטרס

לטענת הגורם, בתרחיש האופטימי ביותר ייקח כמה שבועות לסווג את התכתובות השונות. זאת, במטרה לקבוע כמה מהמיילים אכן רלוונטיים לחקירה וכמה מהם כבר הגיעו לידי ה-FBI בשלבים אחרים של החקירה, ואם הם כוללים מידע מסווג או ראיות חדשות בתיק.

מנהיג המיעוט בסנאט, הארי ריד, האשים הלילה את ראש ה-FBI בכך שייתכן שעבר על החוק הפדרלי, כשדיווח על בחינת הראיות הקשורות בשימושה קלינטון בשרת מיילים פרטי מחדש. "פעולותיך בחודשים האחרונים הפגינו מוסר כפול בטיפולך במידע רגיש, במה שנראה כמו כוונה ברורה לסייע למפלגה אחת לעומת אחרת", כתב רייד במכתב ישיר לקומי. "אני מיידע אותך כי משרדי קבע שהפעולות הללו הפרו את החוק האוסר על עובדי ציבור להתערב במערכת הפוליטית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
תמונת היום – אנתוני ווינר המועמד בבחירות לראשות העיר ניו יורק. רויטרס
נחשד ששלח הודעות בעלות אופי מיני לנערה. ווינר/רויטרס

גם תובעים פדרליים בדימוס ובכירים במשרד המשפטים האמריקנים כתבו מכתב פתוח ובו ביקרו בחריפות את קומי על התנהלותו בפתיחת החקירה מחדש. "רבים מאיתנו עבדו עם קומי, וכולנו מלאי כבוד אליו. אבל ההחלטה חסרת התקדים להגיב בפומבי על ראיות מתוך חקירה מתמשכת, 11 ימים בלבד לפני הבחירות, הותירה אותנו המומים", כתבו. רבים אחרים במפלגה הדמוקרטית האשימו את קומי בימים האחרונים בהתערבות במרוץ לבית הלבן בכך שהודיע על חידוש החקירה פחות משבועיים לפני יום הבחירות.

אמש התייחסה קלינטון במרומז לחידוש החקירה, ואמרה בעצרת בחירות בפלורידה: "יש רעש והסחות דעת, אך מה שחשוב הוא מי יהיה הנשיא הבא ומי אתם רוצים שינהיג את המדינה". קלינטון הוסיפה וציינה כי "טראמפ עושה את הטוב ביותר כדי לבלבל את העם האמריקני. הגיע הזמן שיפסיק להסיח את הדעת ממה שעומד על הכף ולהפסיק להכפיש את הדמוקרטיה שלנו". קלינטון קראה לאזרחים לצאת ולהצביע, ואמרה כי "אסור לקחת הכול כמובן מאליו".

גורמים נוספים המעורים בפרטי החקירה סיפרו לעיתון "וושינגטון פוסט" כי סוכני ה-FBI שחקרו את הפרשה ידעו מוקדם יותר החודש על קיומם של מיילים חדשים שנמצאו במסגרת חקירה אחרת, העשויים להיות רלוונטיים לחקירה. לפי הגורמים, החוקרים המתינו שבועות לפני שעדכנו בנושא את ראש הבולשת ג'יימס קומי, שהודיע על חידוש החקירה. לדבריהם, הסוכנים ידעו כי החקירה עלולה להיפתח מחדש מעט אחרי שסוכני הבולשת בניו יורק החרימו את מחשבו של ווינר.

על פי גורמי ממשל נוספים המעורים בפרטי הפרשה, בזמן ההכרזה של קומי, הבולשת הפדרלית לא קיבלה מבית המשפט צו המאפשר לה לבחון את המיילים החדשים. על כן, בעת ההודעה לא ידע ראש הסוכנות אם מדובר במיילים הרלוונטיים לחקירה או מספקים מידע חדש. "בזמן שקומי כתב את המכתב לחברי הקונגרס, לא היה לו מושג מה היה תוכן המיילים", אמר אחד הגורמים.

לפי הדיווח, נכון לשבת בלילה ה-FBI עדיין ניהל שיחות עם משרד המשפטים, שביקר בחריפות את המהלך של קומי, בנוגע להוצאת צו שיאפשר לסוכנות לקרוא את המיילים. מנגד, חברי קונגרס רפובליקניים וצוות הקמפיין של דונלד טראמפ טענו כי קומי לא היה מפרסם את המכתב אם לא היה מודע למידע משמעותי שנכתב במיילים.

בדיווח האחרון ב"וול סטריט ג'ורנל" מתוארים בהרחבה נוספת חילוקי הדעות בממשל האמריקני בנוגע לחקירה בעניינה של קלינטון, ובעיקר בין גורמים בבולשת הפדרלית לפקידים במשרד המשפטים, ובין הנהלת ה-FBI לסוכניה. עיקר חילופי הדברים בין הצדדים השונים נגע להערכות שונות בנוגע לחוזק הראיות, ודרישה של סוכני FBI להשתמש בטכניקות אגרסיביות יותר, במטרה לחשוף את מלוא הפרטים בפרשה.

(עדכון ראשון: 23:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully