וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועיים לבחירות: קלינטון מגדילה את הפער - וטראמפ במצוקה

המרוץ לנשיאות ארה"ב מתקרב לקו הסיום, והמועמדת הדמוקרטית מבססת את יתרונה על יריבה. המועמד הרפובליקני אינו מאמין לסקרים "המוטים" ומבטיח מהפך מדהים יותר מה"ברקזיט", למרות אינספור השערוריות שלו. צפו במפת האלקטורים המעודכנת

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז ויאיר דניאל

בעוד שבועיים יגיע המרוץ לבית הלבן לישורת האחרונה וכך תגיע לסיומה מערכת הבחירות הסוערת ביותר בתולדות ארצות הברית. בשעות הערב של 8 בנובמבר ייסגרו הקלפיות, שחלקן כבר נפתחו ב-30 מדינות שונות, ולאחר מכן ניתן יתגלה אם הילרי קלינטון תהיה הנשיאה הראשונה בתולדות ארצות הברית או שמא דונלד טראמפ הכה את התחזיות ואת הביקורת והחזיר את הרפובליקנים לשלטון אחרי שמונה שנים של שלטון דמוקרטי.

לפי הסקרים האחרונים, יתרונה של קלינטון מוצק. סקר של רשת CNN, שפורסם הלילה, העניק לה יתרון של 5% על פניו של טראמפ 49% מול 44% - כשהיא מגרדת את רף 50%. הוא העלה גם צניחה באחוזי התמיכה של המועמד הליברטריאני גארי ג'ונסון, שנתפס עד לא מכבר כסוס שלישי שעלול לגזול קולות משתי המפלגות הגדולות. ג'ונסון קיבל בסקר רק 3%, ומועמדת הירוקים ג'יל סטיין 2% בלבד.

בסקר של רשת ABC, שפורסם בסוף השבוע, מצבה של קלינטון טוב עוד יותר. שם היא מגיעה לרף 50% ומובילה על טראמפ ב-12%. אלו היו התוצאות הטובות ביותר של המועמדת הדמוקרטית והגרועות ביותר של המיליארדר הרפובליקני בסקר כלשהו שערכה הרשת מאז נפתח המרוץ.

חשובים יותר מהסקרים הארציים, אלו הסקרים במדינות השונות, שרק מבססים את הסיכויים הגבוהים של שרת החוץ לשעבר לרשת את ברק אובמה בבית הלבן. לפי האתר 270towin, המשקלל את הסקרים השונים, כבר עתה מחזיקה המועמדת הדמוקרטית ב-272 אלקטורים, שניים יותר מהרף הדרוש לניצחון. לטראמפ יש 112 אלקטורים בלבד ועוד 154 אלקטורים לא הוכרעו במדינות מתנדנדות. ואולם, גם שם מצבו של המועמד הרפובליקני נראה עגום וקשה לראות כיצד הוא מצליח לשנות את המגמה ב-14 הימים שנותרו.

לפי תחזית של סוכנות הידיעות רויטרס יחד עם מכון איפסוס, לקלינטון יש 95% סיכוי לזכות בבחירות. בהתבסס על סקרי המדינות השונות, עולה כי התוצאה הסבירה ביותר היא 326 אלקטורים עבור קלינטון, בזמן שטראמפ יזכה ב-212 בלבד. ברק אובמה, לשם השוואה, גבר על מיט רומני ב-2012 עם תוצאה דומה - 332 אלקטורים לעומת 206. 3.9% הפרידו ביניהם - 51.1% לעומת 47.2%, וכחמישה מיליון קולות: כ-65.9 מיליון בחרו באובמה, בהשוואה לכ-60.9 מיליון שרצו להחליפו והצביעו למועמד המפלגה הרפובליקנית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הילרי קלינטון בעצרת בחירות בפלורידה, ארה"ב. אוקטובר 2016. AP
הסקרים במדינות השונות מבססים את סיכוייה. קלינטון בעצרת בחירות בפלורידה, השבוע/AP

כדי לחולל את הניצחון, זקוק טראמפ לכמה ממדינות המפתח, אך הסקרים אינם מעודדים עבורו. בנבאדה, שמחלקת שישה אלקטורים ושהחלה לבחור ביום ראשון, המועמדת הדמוקרטית מובילה על יריבה הרפובליקני בסקרים. סקר של מכון רסמוסן השמרני מעניק לה 46% לעומת 42% של טראמפ.

הקמפיין הדמוקרטי משקיע במדינה משאבים רבים, וביום ראשון בלילה קרא אובמה לאזרחים באירוע בחירות בלאס וגאס לצאת ולהצביע כבר עתה. במדינה אוכלוסייה היספנית גדולה, ובמפלגה מעודדים אותם להירשם ולהצביע, לנוכח הדברים הקשים שאמר טראמפ עליהם ועל רצונו לבנות חומה בגבול עם מקסיקו. לפי הסקר, בקרב אוכלוסייה זו בנבאדה יתרונה של קלינטון כפול מזה של יריבה - 61% מול 32%.

מדינה מתנדנדת אחרת שמיטיבה עם שרת החוץ לשעבר היא קרוליינה הצפונית. גם שם החלה כבר הצבעה מוקדמת, ולפי סקר של מכון PPP הליברלי, המועמדת הדמוקרטית מובילה בהצבעה המוקדמת ביותר מ-20%. 63% מהנשאלים השיבו כי בחרו בה, בעוד 37% אמרו כי טראמפ זכה בקול שלהם. היתרון בקרב כלל המצביעים הפוטנציאליים מצטמצם, אך נשמר עם פער של 3% לטובת קלינטון. לפי סקר בניו יורק טיימס, שפורסם היום, יתרונה של המועמדת הדמוקרטית הוא 7%. ללא 15 האלקטורים של קרוליינה הצפונית, הנתיב של טראמפ לנשיאות כמעט שאינו קיים.

דונלד טראמפ בעצרת בחירות בסנט אוגוסטין, פלורידה, 24 באוקטובר 2016. רויטרס
המדינות המתנדנדות בעייתיות עבורו. טראמפ בפלורידה, בתחילת השבוע/רויטרס

לא רק המדינות המתנדנדות בעייתיות עבור טראמפ. גם אלו הנחשבות למעוזים רפובליקניים חומקות לו לפי הסקרים בין הידיים. אריזונה, טקסס וג'ורג'יה - כולן "אדומות" מובהקות שהפכו לתחרותיות. השערוריות של טראמפ הפכו אפילו את יוטה השמרנית ללא בטוחה, שם בכלל עשוי לזכות המועמד העצמאי אוון מקמאלין. לפי סקר של פוקס ניוז, הוא מוביל עם 31%. טראמפ מפגר אחריו ב-4% וקלינטון במקום השלישי, עם 23%. הפעם האחרונה שבה רפובליקני הפסיד במדינה הייתה ב-1964, אז ניצח שם לינדון ג'ונסון.

את הזמן המועט שנותר עד לסגירת הקלפיות משקיע טראמפ בעיקר בפלורידה, שנותרה צמודה, אם כי סקרים אחרונים מראים כי גם שם צוברת המועמדת הדמוקרטית יתרון. המיליארדר חרש את המדינה המכרעת בימים האחרונים והצהיר כי אין לו ספק שינצח שם. עד 8 בנובמבר, המועמד הרפובליקני ימשיך להכריז על "הונאה" ויקווה לכישלון הסקרים, בדומה למה שאירע במשאל העם בבריטניה - שהסתיים בניגוד לכל התחזיות, כפי שטראמפ נוהג להזכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully