וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: עמדת טראמפ על תוצאות הבחירות מאיימת על הדמוקרטיה

46% מהמצביעים הפוטנציאליים סבורים כי הילרי קלינטון ניצחה בעימות האחרון – כך עולה מסקר NBC שפורסם הערב. רק 53% מהרפובליקנים הצהירו כי יקבלו את תוצאות הבחירות לא משנה מה הן יהיו, לעומת 82% מהדמוקרטים

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן.

המתמודדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון, אמרה הלילה (שבת) כי עמדתו של יריבה הרפובליקני, דונלד טראמפ, לגבי תוצאות הבחירות, אותן כינה בעבר "מכורות" ואמר כי יכיר בהן רק אם ינצח, "מאיימת על הדמוקרטיה שלנו".

מוקדם יותר פורסם בסקר של NBC כי קלינטון ניצחה את טראמפ בעימות הנשיאותי השלישי והאחרון שנערך השבוע בפער של 9%. 46% מהנשאלים סבורים שקלינטון ניצחה בעימות, ואילו 37% חושבים כי ידו של טראמפ הייתה על העליונה. 17% נוספים מאמינים כי אף אחד מהמועמדים לא ניצח בעימות.

עוד בוואלה! NEWS:
לחיצת יד, חיוכים - וגם בוז: צפו בערב הבלתי נשכח של קלינטון וטראמפ
אובמה נגד טראמפ: הבחירות יזויפו? יש יותר סיכוי להיפגע מברק
טראמפ הלך רחוק מדי, ותומכיו עוד עלולים להצית אש ברחובות אחרי הבחירות

הילרי קלינטון ודונלד טראמפ בעימות הנשיאותי השלישי, לאס וגאס, נבאדה, 20 באוקטובר 2016. רויטרס
ניצחה את טראמפ על פי 46% מהאמריקנים. קלינטון וטראמפ בעימות האחרון/רויטרס

סירובו של טראמפ בעימות להתחייב כי יקבל את תוצאות הבחירות, לא משנה מה הן יהיו, עורר סערה בארצות הברית וביקורת חריפה נגד המועמד, גם מצד בכירים במפלגה הרפובליקנית. הסנטור של אריזונה, ג'ון מקיין, שהתמודד גם הוא לנשיאות ארצות הברית בשנת 2008, אמר כי "גם אני התאכזבתי מתוצאות הבחירות, אך חובתי הייתה להשלים עמן. זו לא רק הדרך הרפובליקנית או הדמוקרטית. זו הדרך האמריקנית".

אולם, בקרב המצביעים הפוטנציאלים, 31% מהנשאלים בסקר האחרון העידו כי יכול להיות שלא יקבלו את תוצאות הבחירות כלגיטימיות אם המועמד המועדף עליהם לא ינצח. 13% הצהירו כי בוודאות לא יקבלו את התוצאות במקרה כזה. בקרב המצביעים הרפובליקנים המספר אף גבוה יותר, כאשר 45% אמרו כי הם עשויים לא לקבל את תוצאות הבחירות אם המועמד שלהם יפסיד ו-18% הכריזו זאת באופן מוחלט, מה שמעיד על חלחול המסר של טראמפ בעימות האחרון לקהל תומכיו. לשם השוואה, 82% מהמצביעים הדמוקרטיים הצהירו כי יקבלו את תוצאות הבחירות, לא משנה מה הן יהיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
דונלד טראמפ בעימות הנשיאותי השלישי, לאס וגאס, נבאדה, 20 באוקטובר 2016. רויטרס
הצליח להעביר את המסר לתומכיו. טראמפ/רויטרס

אמש אמר המועמד הרפובליקני כי יקבל את תוצאות הבחירות "אם אני אנצח", זאת לאחר שסירב להתחייב כי יכיר בהפסד קלינטון. לאחר שטען כי הבחירות "מכורות", הוסיף בעצרת בחירות באוהיו כי הוא יקבל תוצאה "ברורה", אך הוא שומר לעצמו את הזכות לערער במקרה שיפסיד.

התבטאויותיו מעוררות המחלוקת של טראמפ זכו לתגובה מפוליטיקאים רבים בארצות הברית ובראשם הנשיא ברק אובמה. בעצרת תמיכה בקלינטון אמר אמש הנשיא האמריקני כי "יש לקחת את אמירותיו של טראמפ ברצינות, סירובו של טראמפ להכיר בתוצאות פוגע בדמוקרטיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully