וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: לא מתחייב לקבל את התוצאות; קלינטון: "פוגע בדמוקרטיה"

קלינטון טענה בעימות השלישי כי טראמפ הוא "בובה של פוטין", ועקצה את יריבה: "יש מהגרים לא מתועדים שמשלמים יותר מסים ממנו". טראמפ קרא ליריבתו "שקרנית", והוסיף: "אפילו לא התנצלתי בפני רעייתי" על הטענות להטרדה מינית

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן.

העימות השלישי לנשיאות ארצות הברית שהתקיים הלילה (חמישי) באוניברסיטת נבאדה הבטיח וגם קיים, כששני המועמדים תקפו זה את זה במגוון נושאים ולא לחצו ידיים. בהכרזה שהביאה לתגובות נסערות במערכת הפוליטית האמריקנית, סירב דונלד טראמפ להתחייב להכיר בתוצאות הבחירות, כחלק מטענותיו שהן מוטות לטובת יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון. היא, מצדה, אמרה כי היא "מזועזעת" מדבריו ואמרה כי הוא "המועמד המסוכן ביותר בהיסטוריה המודרנית".

השניים נגעו גם במעורבותה של רוסיה בבחירות. בעוד קלינטון אמרה כי הנשיא ולדימיר פוטין רוצה "נשיא בובה", ברמיזה לתמיכתה של הקרמלין במיליארדר, טראמפ טען כי הוא "חכם ממנה". המועמד הרפובליקני, שמפגר אחרי יריבתו בסקרים, דחה גם את האשמות שהוא מטריד מינית נשים, אחרי שקלינטון אמרה כי "הוא מקטין אותן".

העימות השלישי והאחרון בין המועמדים לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, לאס וגאס, אוקטובר 2016. AP
עימות סוער. טראמפ וקלינטון, הלילה/AP

5:47 - מנהלת הקמפיין של טראמפ קליאן קונווי טענה בריאיון לרשת CNN כי "טראמפ יקבל את תוצאות הבחירות, כי הוא ינצח".

5:39 - הילרי קלינטון ודונלד טראמפ לא לחצו ידיים בסיום העימות.

5:39 - טראמפ אמר בהערות הסיום שלו: "כשאני התחלתי את הקמפיין, אמרתי 'נשיב את אמריקה לגדולתה', וזה מה שנעשה". לדבריו, "אנחנו לא מטפלים בוותיקי הצבא, ומטפלים טוב במהגרים לא חוקיים. אנחנו צריכים חוק וסדר, אך גם צדק".

"אני אעשה יותר עבור אפרו-אמריקנים והיספנים מאשר מה שהיא תעשה בעשר תקופות חיים", הוסיף, "היא רק מדברת אליהם. נשיב את אמריקה לגדולתה, אני אעשה זאת. אנחנו לא צריכים עוד ארבע שנים של ברק אובמה, וזה מה שנקבל איתה".

5:37 - קלינטון אמרה בהערות הסיום שלה: "אני רוצה להגיד לכל מי שצופה הלילה - אני פונה לכל האמריקנים. אנחנו צריכים את כולם, שיהפכו את המדינה למה שהיא צריכה להיות, לדאוג שהכלכלה תעבוד למען כולם". לדבריה, "הייתה לי הזכות להכיר את הנשיאות מקרוב, ואני מכירה את האחריות האדירה שבשיפור החיים של כולכם. אדאג שיהיה לכם עבודות יציבות, שלילדיכם יהיה חינוך טוב".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
חדר העיתונאים בעימות השלישי בין המועמדים לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, לאס וגאס, אוקטובר 2016. רויטרס
אולם העימות, הלילה/רויטרס

5:32 - טראמפ קרא לביטול רפורמת הבריאות הציבורית שהוביל הנשיא ברק אובמה. "אובמה-קייר חייב ללכת", אמר. עם זאת, הוא לא הציג את תכניתו למניעת משבר בביטוח הלאומי. קלינטון טענה כי תמנע משבר באמצעות מיסוי על העשירים. "לא אפחית את הקצבות", הבהירה.

5:23 - קלינטון הבהירה בהתייחסות לפליטים סורים: "לא אתן לאף אחד שאין לנו ביטחון בו להיכנס למדינה". עם זאת, אמרה כי "לא אסגור את הדלת בפני נשים וילדים". היא הוסיפה כי תקדם תכניות למניעת קיצוניות בקרב מוסלמים אמריקנים.

5:21 - טראמפ טען כי "המצב בחאלב נורא". לדבריו, "אנחנו נלחמים באסד, וגילינו שהוא קשוח יותר וחכם מקלינטון ומאובמה. הוא בברית עם רוסיה ועכשיו גם עם איראן. נתנו להם כל כך הרבה כסף, כמו הבמה הזאת". לטענתו, לארצות הברית "אין מושג מי הם המורדים שבהם היא תומכת". טראמפ הוסיף: "אסד הוא רע, אבל אולי בסוף נגמור עם מישהו גרוע יותר". בנוגע לפליטים הסורים, הבהיר: "אין ספק כי רבים מעשרות אלפי הסורים שמגיעים למדינה הם תומכי דאעש".

אשתו של דונלד טראמפ, מלאניה, עם המועמד לתפקיד סגן הנשיא מטעם המפלגה הרפובליקנית, מייק פנס, בעימות השלישי בין הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, לאס וגאס, אוקטובר 2016. רויטרס
מייק פנס ומלניה טראמפ, הלילה/רויטרס

5:18 - טראמפ טען כי ג'ון פודסטה, יו"ר הקמפיין של קלינטון, אמר כי לקלינטון "יש אינסטינקטים גרועים", וכי הסנאטור הדמוקרטי ברני סנדרס אמר כי "יש לה כושר שיפוט גרוע". לדברי טראמפ, "אני מסכים עם שניהם".

5:15 - טראמפ טען כי קלינטון, במסגרת תפקידה כשרת החוץ לשעבר, אחראית לכך שהעיר העיראקית מוסול נכבשה על ידי דאעש. בהתייחסות למבצע לשחרור מוסול, טען: "מה קרה לגורם ההפתעה?". הוא טען כי המעורבות האמריקנית בעיראק "מטופשת", והוסיף כי הסכם הגרעין עם איראן "מטופש". לדבריו, "איראן תשלח מכתב תודה אחרי המבצע במוסול, כמו שהם שלחו אחרי הסכם הגרעין. איראן היא המרוויחה הגדולה, היא משתלטת על עיראק".

5:13 - קלינטון התייחסה למאבק בדאעש, וטענה: "יש לנו עוד הרבה עבודה לעשות. סוריה תישאר מעוז טרוריסטי". היא הבהירה כי לא תסכים לשלוח כוחות אמריקניים לעיראק "ככוח כובש". היא קראה ליישום אזור ללא טיסה בסוריה, והביעה תמיכה בפתרון מדיני למשבר בסוריה.

העימות השלישי והאחרון בין המועמדים לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, לאס וגאס, אוקטובר 2016. רויטרס
קלינטון וטראמפ, הלילה/רויטרס

5:10 - קלינטון התייחסה לסירובו של טראמפ להתחייב לאמיתות תוצאות הבחירות, ואמרה: "בכל פעם שמשהו לא הולך בכיוון שלו, דונלד טוען כי הוא מוטה נגדו". היא ציינה, בין היתר, כי טען שפרסי האמי "מכורים" לאחר שתכנית הטלוויזיה שלו לא זכתה בפרס, ולכך השיב טראמפ: "הייתי צריך לקבל את זה". המועמדת הדמוקרטית הבהירה: "הוא פוגע בדמוקרטיה שלנו".

5:08 - טראמפ סירב להתחייב כי יקבל את תוצאות הבחירות. "אני אבחן את זה בזמן אמת", הבהיר. הוא שב וטען כי כלי התקשורת מטים את המרוץ, וכי אסור לאפשר לקלינטון לרוץ לנשיאות בשל עבירות פליליות שביצעה לכאורה במסגרת פרשת המיילים.

העימות השלישי והאחרון בין המועמדים לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, לאס וגאס, אוקטובר 2016. רויטרס
"חושב שהקטנת נשים עושה אותו גדול יותר". טראמפ, הלילה/רויטרס

5:05 - קלינטון ציינה כי טראמפ "הוא המועמד הראשון זה כ-40 שנה שלא שחרר את נתוני המסים שלנו". לדבריה, "חצי מכל המהגרים משלמים מסים פדרליים. יש לנו מהגרים לא מתועדים במדינה הזאת שמשלמים יותר מסי הכנסה ממיליארדר".

5:02 - טראמפ טען כי התמיכה שמקבלת "קרן קלינטון" ממדינות כמו ערב הסעודית וקטאר מעידה על חוסר הכבוד של יריבתו הדמוקרטית לזכויות נשים. קלינטון השיבה והגנה על רקורד הפעילות של קרן הצדקה שלה ושל בעלה. "הייתי שמחה להשוות בין העבודה של קרן קלינטון לבין זו של קרן טראמפ", אמרה.

4:55 - קלינטון טענה כי "דונלד חושב שהקטנת נשים עושה אותו גדול יותר". לדבריה, "אין אחת במדינה הזאת שלא יודעת איך זה מרגיש. הוא מכוון נגד היושרה והכבוד העצמי שלהן". היא עוד ציינה כי טראמפ יצא נגד אישי ציבור שונים בשל מוצאם, מגדרם או מצבם הגופני, והוסיפה: "זה לא אמריקה. אני מקווה שיותר ויותר אנשים יבינו מה הסיכון בבחירות האלה".

4:54 - טראמפ נשאל בנוגע לטענות להטרדה מינית, ורמז כי קלינטון והנשיא ברק אובמה עומדים מאחורי הטענות. הוא שב ואמר כי הטענות "שגויות", והבהיר: "אפילו לא התנצלתי בפני רעייתי, שיושבת כאן, כי לא עשיתי כלום". הוא הוסיף כי יש להתמקד בפרשת המיילים של קלינטון, במקום בטענות נגדו.

העימות השלישי והאחרון בין המועמדים לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, לאס וגאס, אוקטובר 2016. GettyImages
קלינטון בעימות, הלילה/GettyImages

4:52 - קלינטון השיבה לטענותיו של טראמפ בנוגע ל"ניסיון הגרוע" שלה בממשל, וציינה שלבים רבים בקריירה שלה, בהשוואה לזו של טראמפ. "בזמן שאני הייתי בחמ"ל ופיקחתי על המבצע לחיסול בן לאדן, אתה הנחית את 'המתמחה'", טענה.

4:50 - טראמפ טען כי לקלינטון "יש יותר ניסיון ממני, אבל ניסיון גרוע". לדבריו, "אם את תנהלי את המדינה, היא תהיה במצב נורא, תאמיני לי". הוא הוסיף: "אם אני אנהל את המדינה, אפילו את תהיי גאה בה".

4:46 - טראמפ טען כי "הכלכלה קפאה. איבדנו מקומות עבודה, אנחנו כבר לא מייצרים כלום". קלינטון השיבה לכך, וטענה: "יש רק אחד על הבמה הזאת שהעביר מקומות עבודה למקסיקו, וזה דונלד טראמפ". היא עוד אמרה כי טראמפ "בוכה דמעות תנין", אולם הוא נתן בעצמו עבודות לזרים כאיש עסקים.

מאליק אובמה בעימות השלישי בין המועמדים לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, לאס וגאס, אוקטובר 2016. GettyImages
מאליק, אחיו למחצה של הנשיא ברק אובמה, בקהל בלאס וגאס/GettyImages

4:39 - בנוגע לכלכלה, קלינטון יצאה נגד התכנית הכלכלית של יריבה הרפובליקני, והביעה תמיכה בהשוואת שיעור השכר בין גברים לנשים ובהפחתת שכר הלימוד באוניברסיטאות. טראמפ טען, מנגד, כי תכניתה הכלכלית תשית מסים רבים עם הציבור האמריקני.

4:35 - קלינטון התייחסה לנשק הגרעיני, ואמרה: "עוברות בערך ארבע דקות מרגע שהנשיא נותן את הפקודה עד שהאנשים האחראים לשיגור פועלים. לכן עשרה אנשים שהחזיקו בעבר באחריות האדירה הזאת יצאו בפומבי ואמרו שהם לא סומכים על טראמפ עם האחריות הזאת". טראמפ השיב לכאן: "היא נתפסה בשקר פעמים רבות. היא שקרנית, זה רק עוד שקר נוסף".

4:31 - טראמפ נשאל בנוגע לתמיכה הרוסית בו, ואמר: "אם נסתדר, זה יהיה טוב. אם ארצות הברית ורוסיה יסתדרו טוב ויילחמו יחד בדאעש, זה יהיה טוב. לפוטין אין טיפת כבוד כלפי קלינטון". עם זאת, הוסיף: "אני לא מכיר את פוטין. הוא לא החבר הכי טוב שלי". המועמדת הדמוקרטית טענה כי הקרמלין מתערב בבחירות לנשיאות ארצות הברית.

העימות השלישי והאחרון בין המועמדים לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, לאס וגאס, אוקטובר 2016. רויטרס
קלינטון, הלילה/רויטרס

4:29 - קלינטון נשאלה בנוגע לנאום שנשאה בפני אנשי עסקים, כפי שנחשף באתר "ויקיליקס", וטענה כי הפריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית הגיעה "בהוראה מלמעלה, מרמתו של פוטין". היא דרשה מטראמפ לגנות את מעשיה של רוסיה, לכאורה, ולדחות את תמיכת הקרמלין.

4:23 - קלינטון סיפרה על בת למהגרים שפגשה בלאס וגאס, ש"חוששת כי הוריה יגורשו". היא יצאה נגד הצעתו של יריבה ל"כוח הגירה", וטענה כי מדובר ב"רעיון שלא תואם למי שאנחנו, כאומה". היא הוסיפה: "אני תומכת בביטחון בגבולות, אבל אני רוצה להשקיע משאבים במקומות שבהם הם הכי נחוצים". לדבריה, "אנחנו אומה של מהגרים - ושל חוק".

4:21 - בנושא ההגירה, טראמפ טען כי "סמים נכנסים דרך הגבול, אין לנו מדינה אם אין לנו גבולות". הוא הוסיף כי "אנחנו צריכים חומה. נפסיק את הסמים. יש לנו כמה אנשים רעים, רעים מאוד במדינה הזאת. נוציא אותם".

העימות השלישי והאחרון בין המועמדים לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, לאס וגאס, אוקטובר 2016. AP
טראמפ, הלילה/AP

4:18 - טראמפ טען כי השופטים שהוא ימנה, אם ייבחר לנשיאות, יהפכו את החקיקה המגנה על זכויות נשים לבצע הפלה. לדבריו, לאחר מכן, הנושא יעבור להכרעת המדינות הספציפיות. הוא טען כי הצעתה של קלינטון לאפשר זכויות הפלה "יאפשרו לקחת את העובר בחודש התשיעי, ולקרוע אותו מתוך הרחם". קלינטון טענה, מצדה, כי אין זה נכון וכי "יש להבטיח את בריאותן של הנשים".

4:13 - שני המועמדים דנו בהגבלות על נשיאת נשק. קלינטון טענה כי "אני מאמינה בתיקון השני לחוקה ובזכותם של אנשים לשאת נשק, אולם יש צורך בהגבלות הגיוניות". לדבריה, בהתייחסות ללובי הנשק, "אני מבינה שדונלד זוכה לתמיכה מה-NRA". טרמפ השיב לכך: "אני לא יודע אם היא אמרה זאת בעוקצנות, אבל אני גאה בתמיכתם".

העימות השלישי והאחרון בין המועמדים לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, לאס וגאס, אוקטובר 2016. AP
קלינטון וטראמפ, הלילה/AP

4:10 - המועמד הרפובליקני קרא בתשובתו הראשונה "להגן על התיקון השני לחוקה", והביע התנגדות לאישור חוקי להפלות ולהגבלות על נשיאת נשק. "אנחנו לא צריכים שופטים שיחליטו מה שבא להם לשמוע, אלא תלוי רק בחוקה", הבהיר.

4:05 - המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון התייחסה בתשובתה הראשונה לבית המשפט העליון, ואמרה כי על בית המשפט "לעמוד לצד העם האמריקני". היא ציינה כי יש לשמור על זכויות הלהט"ב, כולל נישואים, ולהגן על זכויות עובדים. "אני מקווה שהסנאט יעשה את העבודה שלו ויאשר את המועמד שהציע הנשיא ברק אובמה", סיכמה.

03:50 - הילרי קלינטון ודונלד טראמפ הגיעו לאוניברסיטת נבאדה שבלאס וגאס, דקות ספורות לפני העימות לנשיאות.

03:40 - בתו של דונלד טראמפ, איוונקה, אמרה למגזין "Fortune" כי אביה יכבד את תוצאות הבחירות גם במקרה שיפסיד. זאת, על רקע טענותיו החוזרות לפיהן הבחירות מוטות כלפי קלינוטן. "טראמפ במרוץ כדי לנצח, אך כמובן שאני סבורה שאבי יעשה את הדבר הנכון. הוא בנאדם כזה", אמרה.

טראמפ נכנס לאוניברסיטת נבאדה

לקראת העימות השלישי בין המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ לבין המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון בלאס וגאס, 19 באוקטובר 2016. AP
כך זה ייראה. החזרה הגנרלית לפני העימות/AP

02:30 - סקר חדש שערכה רשת בלומברג האמריקנית מעלה כי הילרי קלינטון מובילה על דונלד טראמפ ב-9%. לפי הסקר, קלינטון זוכה ב-47% תמיכה, בעוד יריבה הרפובליקני זוכה ב-38%. כמו כן, המועמד הליברטריאני גארי ג'ונסון זוכה ב-8% ומועמדת מפלגת הירוקים ג'יל סטיין ב-3%.

01:15 - רשת ABC מדווחת מפי גורמים במטה הרפובליקני כי דונלד טראמפ הזמין לעימות את לזלי מילווי, כתבת טלוויזיה בעברה שהאשימה אמש את הנשיא לשעבר ביל קלינטון בתקיפה מינית ב-1980. מילווי טוענת כי בעלה של המועמדת לנשיאות מישש אותה והתחכך בה בשלושה מקרים שונים ללא הסכמתה. עוד אמר הגורם כי המועמדת לתפקיד סגנית הנשיא לשעבר, שרה פיילן, תגיע גם היא לאירוע. מוקדם יותר דווח כי גם אחיו של אובמה, מאליק, שהביע תמיכה בטראמפ, יישב בקהל.

הפגנות לקראת העימות השלישי והאחרון בין המועמדים לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ והילרי קלינטון, אוקטובר 2016. רויטרס
הפגנה נגד טראמפ לפני העימות בלאס וגאס/רויטרס

00:00 - דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט מתייחס לנוכחותו הצפויה של אחיו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, מאליק, בעימות הנשיאותי, לאחר שהוזמן על ידי טראמפ. "הנשיא לא בילה זמן רב במחשבות על הסוגייה", אמר ארנסט והוסיף כי אובמה מקווה שאחיו, שהביע תמיכה באיל בנדל"ן, "יעשה משהו כיף יותר". ארנסט אמר גם כי אובמה הביע את חששו מפני פרוץ אירועים אלימים במדינה במקרה שבו טראמפ יפסיד בבחירות לנשיאות.

לקראת העימות השלישי בין המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ לבין המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון בלאס וגאס, 19 באוקטובר 2016. AP
לא יתלכלך בבוץ? טראמפ לפני העימות/AP

העימות הנשיאותי השלישי והאחרון נערך באוניברסיטת נבאדה שבלאס וגאס. העיתונאי הוותיק מרשת "פוקס" השמרנית, כריס וואלאס, אמון על הנחיית העימות, שיימשך 90 דקות ללא פרסומות. זאת, לאחר שהעימות הקודם הונחה על ידי כתבי CNN, וטראמפ טען כי הם מוטים לטובת קלינטון, בבחינת שלושה נגד אחד.

משדר העימות יחולק לשישה קטעים בני 15 דקות שיעסקו בכלכלה, הגירה, יחסי חוץ, מינוי שופטים ובכשירות של כל אחד מן המועמדים למלא את תפקידו. אך לא מן הנמנע שהדיון יחרוג מנושאים אלה ויעסוק בפרסומים האחרונים המטלטלים את הקמפיינים של שני המועמדים: שורת הנשים הטוענות להטרדות המיניות מצד טראמפ וחשיפות ויקיליקס את המיילים של קלינטון.

(עדכון ראשון: 22:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully