וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסיבות שתייה ורווחי עתק: בירת ההימורים של ארה"ב מתמרקת לעימות האחרון

ברחובות לאס וגאס הזוהרת מתרגשים לקראת העימות הנשיאותי הראשון אי פעם בעיר והשלישי והמכריע השנה. המבלים בפאבים יוכלו ליהנות מ"שניצל הילרי" ו"דג טראמפ", ואוניברסיטת נבאדה מגרילה מקומות באולם. "נראה לעולם למה אנחנו מסוגלים"

עריכה: עמרי נחמיאס

קשה לומר שעיר ההימורים והנופש לאס וגאס עצרה את נשימתה לקראת העימות הנשיאותי השלישי שייערך הלילה (חמישי) באוניברסיטת נבאדה בעיר. אלפי תיירים גדשו אמש את רחובות הבילויים, המסעדות ובתי הקזינו, ולמתבונן מבחוץ לא ניכרה כל היערכות מיוחדת בעיר, לקראת האירוע שיצפו בו כ-50 מיליון בני אדם ברחבי העולם.

בניגוד לעיירה כמו הופסטרה שבלונג איילנד, ששותקה כליל למשך 36 כשנערך בה העימות הראשון בין דונלד טראמפ להילרי קלינטון, ההשפעה של העימות הנשיאותי על החיים בלאס וגרס נראית שולית למדי. אולם הלילה, הדברים כבר צפויים להיראות אחרות. עשרות מסיבות צפייה מתוכננות ברחבי העיר, וגם המערכת הפוליטית המקומית בכוננות שיא.

בפאב הבווארי "הופ ברווהאוס", הנמצא ממול לאולם שבו ייערך העימות, הכריזו על מסיבת שתיה, כולל הקרנה של העימות על מסך ענק. "כמה פעמים בשני העימותים הקודמים חשבת לעצמך, 'אני צריך משקה'?", נכתב על ההזמנה לאירוע, בו יוגשו גם מנות מיוחדות כמו "דג טראמפ" ו"שניצל הילרי".

הילרי קלינטון מגיעה לשדה התעופה בלאס וגאס לקראת העימות, 19 באוקטובר 2016. רויטרס
50 מיליון צופים. מטוסים של קלינטון וטראמפ בשדה התעופה בלאס וגאס, היום/רויטרס

עבור בכירי הממשל בנבאדה, אירוח העימות הנשיאותי לראשונה אי פעם בלאס וגאס, הוא עניין רציני לחלוטין, שעשוי לסייע למצב את העיר בפרט ואת המדינה כולה כמקום שאינו רק בירת ההימורים של ארצות הברית.

העיתון המקומי "לאס וגאס ריוויו ג'ורנל" העריך את ההשקעה של רשות המבקרים של העיר באירוח העימות בלא פחות משמונה מיליון דולרים, שחולקו בין אגרות ומסים שונים ובין הלוגיסטיקה הכרוכה בהפקת אירוע הענק, בהשתתפות כ-7,000 עיתונאים מכל רחבי העולם שיתמקמו בחדר התקשורת וכאלף סטודנטים, מוזמנים, פוליטיקאים ויועצים שישבו באולם עצמו.

מושל נבאדה בריאן סנדובל אמר בריאיון לעיתון כי הוא סבור שמדובר ב"אחד הימים הגדולים בהיסטוריה של העיר". לדבריו, "אנחנו מראים לעולם למה אנחנו מסוגלים, וכיצד אנחנו מארחים אירוע בסדר גודל שכזה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הכנות לעימות הנשיאותי באוניברסיטת נבאדה, לאס וגאס, 19 באוקטובר 2016. רויטרס
7,000 עיתונאים מרחבי העולם. ההכנות בחדר התקשורת באוניברסיטת נבאדה, היום/רויטרס

גם באוניברסיטת נבאדה ניכרת היטב ההתרגשות. על פי נתוני האוניברסיטה, ההשקעה באירוע, עם פרסום וחשיפה עולמית בשווי 85 מיליון דולרים, כבר הוחזרה לעיר. החשיפה הזו מתרגמת לרוב גם לזינוק במספר הנרשמים למוסדות האקדמיים המאחרים. מספר הנרשמים לאוניברסיטת הופסטרה, למשל, זינק בכ-5,000 סטודנטים בשנה שלאחר העימות הנשיאותי שנערך בה בשנת 2012. באוניברסיטת נבאדה, שבה מלמדים ארבעה קורסים הקשורים ישירות לעימותים נשיאותיים, מקווים לזינוק דומה לאחר שהמוסד נבחר לארח את העימות השלישי.

אולם "תומס אנד מאק" בו ייערך העימות משמש בימים כתיקונים לאירוח משחקי הכדורסל של המכללה, ובעיתון הסטודנטים המקומי דווח כי רבים מהמנויים באולם, המכיל 18 אלף מקומות ישיבה, כבר פנו להנהלת האוניברסיטה בדרישה לדעת אם כרטיסי המנוי שלהם יהיו תקפים הלילה - וכמובן נענו בשלילה. נשיא האוניברסיטה, לן ג'סאפ, הבהיר כי "גם אם השירות החשאי היה מאפשר לאותם המנויים להיכנס, הם לא היו רואים כלום, כיוון שהכול יהיה מכוסה כדי להקנות למקום חזות של אולפן טלוויזיה".

הכנות לעימות הנשיאותי באוניברסיטת נבאדה, לאס וגאס, 19 באוקטובר 2016. רויטרס
שטיח באולם כולו ומערכת מיזוג שקטה. אוניברסיטת נבאדה, היום/רויטרס

דון סניידר, מראשי האוניברסיטה, אמר לעיתון הסטודנטים המקומי UNLV כי "אנשים שומעים 18 אלף מקומות וחושבים שזה יהיה אירוע ענק, אבל הם לא מבינים שזה בראש ובראשונה אירוע טלוויזיוני עם קהל קטן באולם". עם זאת, יש כאלה שדווקא כן יצליחו להיכנס הלילה לעימות: הנהלת האוניברסיטה המארחת הודיעה על הגרלה, שבמסגרתה יחולקו כמה מאות כרטיסים למי שחולמים לצפות במציאות בקלינטון וטראמפ מחליפים מהלומות מילוליות. ההגרלה סגורה אך ורק לתלמידים רשומים, ובתנאי שהסטודנטים עומדים בתנאי סף כמו תכנית לימודים מלאה, היעדר בעיות משמעת וציונים טובים.

ג'סאפ וסניידר סיפרו גם על הדרישות הייחודיות של הוועדה המארגנת, כדי לעמוד בתקן לאירוח העימות. בין היתר, נדרש שאחוזי הלחות באולם העימות לא יעלו על 50%, שמערכת המיזוג שמותקנת בו תהיה שקטה ושהרצפה כולה תהיה מכוסה בשטיח. כמו כן, נדרש אולם תקשורת שיכול להכיל לפחות 3,000 מקומות ישיבה וכי בעיר יהיו לפחות 3,000 חדרי מלון במרחק של עד חצי שעת נסיעה מהאולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully