וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FBI: מחלקת המדינה הציעה עסקת חליפין בחקירת המיילים של קלינטון

ממסמכים שפורסמו בידי הבולשת הפדרלית עולה כי בכיר שעבד תחת קלינטון כשרת החוץ הציע להפחית את סיווג המיילים תמורת "פרו בונו קטן" בדמות הגדלת המשימות של ה-FBI. טראמפ: "זו הונאת בוחרים"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(העימות השני בין קלינטון לטראמפ, בשבוע שעבר)

מסמכים חדשים של ה-FBI שנמסרו לגוף המפקח על הממשלה ולוועדות מודיעין בארצות הברית חושפים כי נבחנו טענות לעסקת חליפין בין בכיר במחלקת המדינה שעבד תחת הילרי קלינטון, המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, כשהייתה שרת החוץ, לבין סוכן FBI במהלך חקירת פרשת המיילים הסודיים. בבולשת הפדרלית אישרו את הפרטים.

לפי המסמכים, פטריק קנדי, בכיר במחלקת המדינה, ביקש מסוכן ב-FBI לשנות את רמת הסיווג של הודעות מייל שנשלחו בידי מחלקת המדינה והוגדרו סודיות, "בתמורה לפרו-בונו קל", לפי המסמכים, עבור הבולשת.

עוד בוואלה! NEWS:
תהפוך למדינה ה-51? וושינגטון יוצאת למאבק על עצמאותה
"נאצים, צאו מפה": הוצת מטה רפובליקני בקרוליינה הצפונית
סקרים חדשים: הנשים יעניקו לקלינטון ניצחון במדינות המתנדנדות

המועמדת לנשיאות ארה"ב הילארי קלינטון באירוע בחירות, וושינגטון, ארה"ב. אוקטובר 2016. רויטרס
"עסקת חליפין" במשמרת שלה כשרת חוץ. קלינטון/רויטרס

"הונאת בוחרים!", צייץ יריבה הרפובליקני של קלינטון, דונלד טראמפ, לאחר הפרסום. "הילרי קלינטון המושחתת גם קיבלה מראש את השאלות בעימות, ואף אחד לא אמר על כך מילה. אתם יכולים לדמיין מה היה קורה לו אני הייתי מקבל אותן?".

לפי גורמים בקונגרס שצוטטו ברשת "פוקס", המסמכים מהווים "אור אדום בוהק", ומאותתים על אפשרות לעבירה פלילית. "בתמורה לשינוי רמות הסיווג, שני הצדדים דנו בהגדלת משימותיו של ה-FBI במבצעים מעבר לים", אמר ג'ייסון צ'ייפץ, המייצג את מדינת יוטה בקונגרס ותודרך על הנושא.

תגובתו של טראמפ

"אני מאמין כי קיים בסיס לבדיקת הטענות ולעריכת שימוע בנושא", אמר צ'ייפץ. עם זאת הוא סייג את דבריו ואמר כי "על אף שהטענות הגיעו מצד עדים לכאורה, קיימות סתירות בתיעוד ה'עסקה'". ואולם, כמה שעות לאחר מכן אישרו ב-FBI את הפרטים.

בראיונות נוספים שפורסמו מוקדם יותר החודש בידי ה-FBI נחשפה סדרה של טענות כי קנדי הפעיל לחץ על עובדים לשנות סיסמאות של הודעות מייל מסווגות כך שיוסתרו מהקונגרס ומהציבור, אולם קנדי הכחיש בתוקף את הטענות בחקירתו.

ראש ה-FBI, ג'יימס קומיי. AP
ג'יימס קומי, ראש ה-FBI/AP

"לפני שהחלה חקירת פרשת המיילים של קלינטון, התבקש ה-FBI ממחלקת המדינה לבחון את רמת הסיווג של מידע מסוים שהועבר בידיה. ה-FBI קבע כי אחד מהמיילים הוא סודי", נמסר מהארגון. "בכיר במחלקת המדינה ביקש מחדש את המייל ואת רמת הרגישות שלו. גורם ב-FBI, שלא לקח חלק בחקירת המיילים של השרת הפרטי של קלינטון, קבע כי הסיווג היה ראוי ולא שינה אותו. לא התבצעה שום עסקת חליפין". מחלקת המדינה הכחישה גם היא את הטענות.

ביולי האחרון ספג הארגון ביקורת על כך שמליץ שלא להעמיד לדין את שרת החוץ לשעבר בשל שימושה בחשבון המייל הפרטי שלה להעברת תכנים הקשורים לעבודתה, שכללו מידע מסווג. "ההמלצה של ה-FBI מפתיעה ומבלבלת", אמר צ'ייפץ, יו"ר הוועדה שמולה נימק ג'ייסון קומי, ראש הארגון, את ההמלצה. "לפי הדברים של קומי ברור שקלינטון הפרה את החוק. מי שעובר על החוק צריך לשאת באחריות".

(עדכון ראשון: 04:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully