וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע לאחר תחילת עונת המסיק: שתי תקריות נגד פלסטינים בשומרון

16.10.2016 / 20:15

לטענת הפלסטינים, מתנחלים מחוות גלעד ניסו לתקוף קבוצת מוסקים, אולם כוחות הצבא מנעו זאת. בתקרית נוספת, נטען כי חיילים קיללו את המוסקים והשליכו זיתים על האדמה. דובר צה"ל: "האירוע יטופל משמעתית"

צילום: רבנים לזכויות אדם

עונת המסיק התחילה בשבוע שעבר וכבר ביממה האחרונה (ראשון) אירעו שתי תקריות נגד פלסטינים המוסקים זיתים מעצי זית בשומרון. לפני שבוע דווח בוואלה! NEWS כי עוד לפני תחילת המסיק נרשמו שישה אירועים של תקיפה וגזילת זיתים ממטעים של פלסטינים.

לטענת הפלסטינים, הבוקר הגיעה קבוצת פלסטינים למטע זיתים הסמוך למאחז חוות גלעד בתיאום עם הצבא. במהלך הקטיף הגיעו שני מתנחלים מכיוון חוות גלעד ולדברי הפלסטינים, ניסו לתקוף אותם, בעודם מאובטחים על ידי החיילים, אך הנוכחות הצבאית מנעה זאת. חיילים ושוטרים שהיו במקום הרחיקו את השניים מהמטע.

עוד בוואלה! NEWS:
בתוך שבע שנים: מספר היהודים בשכונות הפלסטיניות בירושלים זינק בכ-40%
"רכז הביטחון של התנחלות בבקעת הירדן ירה על עדר פרות של פלסטיני"
תיעוד: מתנחל רעול פנים מכוון נשק לעבר פלסטינים - ויורה באוויר

מתנחלים מנסים לתקוף פלסטינים העוסקים במסיק ליד חוות גלעד, 16 באוקטובר 2016. זאכריה סעדה, רבנים למען זכויות אדם, מערכת וואלה! NEWS
חקלאים אוספים זיתים שהושלכו על הקרקע, ליד חוות גלעד/מערכת וואלה! NEWS, זאכריה סעדה, רבנים למען זכויות אדם
"כוחות הביטחון הצליחו להוריד כבר את מפלס האלימות"

בתקרית אחרת שהתרחשה אמש, טוענים פלסטינים שמסקו בשטח שלא מצריך תיאום מראש כי חיילים, שהגיעו למטע מכיוון ההתנחלות איתמר, תקפו אותם מילולית. לפי בעל המטע, פלסטיני כבן 73, שני החיילים צעקו, קיללו אותו ואת שאר המוסקים וגירשו אותם מהמטע תוך שהם משליכים את הזיתים על האדמה.

מרבנים למען זכויות אדם נמסר בתגובה: "בהמשך למגמה של הירידה במספר אירועי התקיפה בשנה שעברה אנו רואים חזרה מצערת של שגרת תקיפות כנגד מוסקים. לאור העובדה שכוחות הביטחון הצליחו להוריד כבר את מפלס האלימות אנו מבינים שהיכולת קיימת ומקווים שגם הרצון והמודעות יהיו במקום הנכון".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מתנחלים חיבלו לכאורה במסיק של פלסטינים בבית פוריק, 15 באוקטובר 2016. זאכריה סעדה, רבנים למען זכויות אדם, מערכת וואלה! NEWS
תיעוד של מתנחלים מחבלים לכאורה במסיק הזיתים, ליד בית פוריק/מערכת וואלה! NEWS, זאכריה סעדה, רבנים למען זכויות אדם

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "ביום שבת, 15 באוקטובר, הגיעו מספר פלסטינים למסוק זיתים בשטחם, סמוך ליישוב איתמר. המוסקים התקרבו לגדר היישוב, וכוח צה"ל הוקפץ למקום. החיילים סברו כי חל איסור למסוק בנקודה זו ללא תיאום מול צה"ל, והורו למוסקים לסיים את העבודה".

עוד נמסר כי "המוסקים סירבו לעזוב, ואחד הלוחמים בעט בדלי זיתים. האירוע מתוחקר ויטופל משמעתית בהתאם לממצאי התחקיר". מדובר צה"ל הובהר כי "הנהלים בחלקה המדוברת חודדו לכלל הכוחות המאבטחים את המסיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully