וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פול ראיין: "אפסיק להגן על טראמפ, לא אשתתף בקמפיין הבחירות"

11.10.2016 / 0:55

יו"ר בית הנבחרים האמריקני, הרפובליקני הנבחר הבכיר ביותר, מסר למחוקקים ממפלגתו כי לא יופיע באירועים משותפים עם טראמפ - שהגיב בעקיצה עסיסית בטוויטר. הסגן מייק פנס: "מאמין בסליחה". קלינטון ביתרון של 11% בסקר חדש

צלמים זמניים מורשים

יו"ר בית הנבחרים האמריקני פול ראיין אמר אמש (שני) בשיחת ועידה עם חברי קונגרס ממפלגתו כי הוא לא יגן על המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ כעת או בעתיד, וכי יתמקד בחודשים הקרובים בהגנה על הרוב הרפובליקני בבית הנבחרים. לדברי גורמים המעורים בפרטי השיחה, ראיין לא ישתתף בקמפיין הבחירות של טראמפ ולא יגן על מועמד המפלגה לנשיאות.

גורם נוסף הבהיר כי ראיין לא חזר בו באופן מפורש מתמיכתו בטראפ, אולם הבהיר כי לא יגן עליו וכי יתמקד בקמפיינים של מועמדים רפובליקנים לקונגרס. גורם אחר המכיר את פרטי השיחה הוסיף כי ראיין מסר שלא ישתתף באירועי בחירות משותפים עם טראמפ, וכי הוא יעץ למועמדים הרפובליקנים לקונגרס "לעשות את הדבר הכי טוב עבורכם במחוז הבחירה שלכם".

עוד בוואלה! NEWS:
אפקט הקלטת התפוגג: טראמפ רשם הישג תודעתי ובלם את נפילתו
האישה שאליה כוונו ההערות הגסות של טראמפ: "נעצבתי לשמוע אותן"
בכירים רפובליקנים קוראים לטראמפ לפרוש: "מספיק, הוא לא ראוי"

פול ראיין. יולי 2016. AP
"יתמקד בהגנה על הרוב הרפובליקני בקונגרס". ראיין/AP

דוברת מטעמו של ראיין הבהירה לאחר הדיווח כי יו"ר בית הנבחרים, הגורם הרפובליקני הנבחר הבכיר ביותר, יתמקד בחודשים הקרובים ב"הגנה על הרוב הרפובליקני בקונגרס". היא לא התייחסה בהודעתה באופן מפורש לסוגיית התמיכה בטראמפ כמועמד לנשיאות.

טראמפ הגיב לדבריו של ראיין בהודעה שפרסם בטוויטר. "פול ראיין צריך להשקיע יותר זמן בדאגה לתקציב מאוזן, לשוק העבודה ולהגירה הבלתי-חוקית, ולא לבזבז את הזמן שלו בלהילחם במועמד הרפובליקני", כתב טראמפ בעוקצנות, בהתייחסות מרומזת לרקורד שלו כיו"ר בית הנבחרים.

מוקדם יותר אמר סגנו המיועד של טראמפ, מייק פנס, בריאיון לרשת CNN כי הדיווחים על כך ששקל לפרוש מהמרוץ המשותף עם טראמפ "שגויים לחלוטין". בצל חשיפת ההקלטה של טראמפ משנת 2005 שבה הוא נשמע אומר הערות שובניסטיות וסקסיסטיות, פנס הוסיף כי "העובדה היא שאני לא יכול להגן על הדברים האלה. עודדתי את טראמפ להתנצל, והוא אכן עשה כך". הוא הבהיר כי "העבודה שנבחרתי על ידי מפלגתי להיות סגן הנשיא הוא הכבוד הגדול ביותר של חיי. פוליטיקה זה עסק קשה".

בעצרת בחירות בקרוליינה הצפונית, הוסיף אמש פנס כי "דיברתי על מה שטראמפ אמר, ואמרתי שאני לא מקבל את זה. אבל כנוצרי, אני מאמין בסליחה". לדבריו, "אתמול בעימות הוא הפגין ענווה, ואחר כך הוא שינה את הנושא למה שחשוב למדינה הזו, לנושאים החשובים של מערכת הבחירות, ואני גאה לעמוד לצדו של דונלד טראמפ".

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות הילרי קלינטון הגיבה לדבריו של ראיין בחשבון הטוויטר שלה. "ראיין עדיין תומך בטראמפ", כתבה, לצד דיווח על דבריו של יו"ר בית הנבחרים.

עוד באותו נושא

טראמפ נפגש עם יו"ר בית הנבחרים: "צעד חיובי לאיחוד המפלגה"

לכתבה המלאה

שלשום גינה נשיא ארצות הברית ברק אובמה בחריפות את טראמפ על הדברים הגסים שאמר כלפי נשים בהקלטה שפורסמה. "אחד הדברים המטרידים ביותר בבחירות האלה הוא הדברים שלא ייאמנו, המגיעים מהאדם שעומד בראש פתק ההצבעה הרפובליקני", אמר אובמה בעצרת בחירות של הילרי קלינטון בשיקגו, והוסיף: "אני לא צריך לחזור עליהם, יש ילדים בקהל".

לדברי הנשיא האמריקני, "השפלת נשים, כמו גם מיעוטים, מהגרים, בעלי אומנות אחרות, לעג למוגבלים, העלבת חיילינו - כל זה אומר לכם שהוא לא מספיק בטוח בעצמו, כך שהוא מקדם את עצמו באמצעות הורדה של אחרים".

מוקדם יותר דווח בעיתון האמריקני "ניו יורק טיימס" כי מלניה טראמפ, רעייתו של המועמד הרפובליקני, סירבה להופיע לצדו בהצהרה המצולמת שפרסם לאחר חשיפת הקלטת, שבה טען כי הוא "מסוגל לתפוס נשים באיבר המין שלהן". לפי גורם אנונימי, מיד לאחר פרסום ההקלטות ביקש הקמפיין מהשניים לצאת בהצהרה משותפת - אך מלניה טענה כי אין לה עניין לעשות זאת.

במקביל, על פי סקר חדש שפורסם אתמול ברשת NBC ובעיתון "וול סטריט ג'ורנל", ונערך לאחר פרסום הקלטת אולם לפני העימות הנשיאותי השני, קלינטון זוכה ל-46% אחוזי תמיכה בקרב המצביעים, ואילו טראמפ זוכה ל-35% תמיכה בלבד. המועמד הליברטריאני גרי ג'ונסון זוכה על פי הסקר ל-9% תמיכה, ומועמדת הירוקים ג'יל סטיין מקבלת 2% מהקולות.

בהתמודדות בין טראמפ לקלינטון בלבד, ללא מועמדים נוספים, היתרון של קלינטון עולה ל-14 נקודות, עם 52% תמיכה לשרת החוץ לשעבר, ו-48% למועמד הרפובליקני. בנוגע לשאלת השליטה בקונגרס, 49% מהמצביעים אמרו כי הם מעוניינים לראות רוב דמוקרטי בגבעת הקפיטול, ואילו רק 42% מעוניינים ברוב רפובליקני. בסקר דומה מלפני כחודש החזיקו הדמוקרטים ביתרון של שלוש נקודות בלבד, והתוצאות היום מהוות את התמיכה הנרחבת ביותר בקונגרס בעל רוב דמוקרטי מאז שנת 2009.

בהתייחסות לקלטת של טראמפ שנחשפה, 52% מהמשיבים טענו כי הפרשה צריכה להיות עניין מרכזי במערכת הבחירות, ו-42% טענו כי לא כך צריך להיות. כמו כן, 31% מהמשיבים טענו כי דבריו של טראמפ "לא ראויים, אך טיפוסיים לאופן שבו גברים מדברים זה עם זה באופן פרטי", ו-41% טענו כי האמירות היו "לא מתקבלות על הדעת לחלוטין".

(עדכון ראשון: 19:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully