וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מסתבך בקלטת חדשה: "תפוס נשים באיבר המין שלהן"

8.10.2016 / 7:25

המועמד הרפובליקני תועד בסרטון מ-2005 מתרברב על יחסו הגס לנשים. "כשאתה כוכב נותנים לך לעשות הכול", אמר. איל הנדל"ן התנצל שוב ושוב, ואמר: "אני לא מושלם, זו הייתה טעות". רבים במפלגה הרפובליקנית גינו בחריפות את הדברים

ספק 500

לאחר הפרסומים האחרונים על השתתפותו בסרטי פורנו, ודבריו נגד הזוכה בתחרות "מיס יוניברס", המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ ממשיך להסתבך בעקבות אירועים שנחשפים מעברו. בסרטון שפרסם הלילה (שבת) ה"וושינגטון פוסט" נשמע טראמפ בהקלטה מ-2005 משתמש במילים פוגעניות כלפי נשים ומתגאה ביחסו הגס כלפיהן. דבריו עוררו סערה, ובהמשך טראמפ התנצל על הדברים.

"כשאתה כוכב נותנים לך לעשות הכול", נשמע טראמפ אומר לבילי בוש, מנחה של תכנית הבידור "אקסס הוליווד", בעת שהשניים היו על אוטובוס בדרכם לסט של תכנית אופרת הסבון "ימי חיינו", שבה התארח טראמפ. "תפוס אותן באיבר המין שלהן (השתמש במילת הגנאי "פוסי"). אתה יכול לעשות הכול".

במהלך השיחה דיבר טראמפ על אישה בשם ננסי, ואמר כי ניסה להתחיל איתה על אף שהייתה נשואה. "התחלתי איתה ונכשלתי, אני מודה בזה", אמר טראמפ. "ניסיתי לשכב איתה. התחלתי איתה כמו כלבה, אבל לא הצלחתי להגיע אליה והיא הייתה נשואה". בהמשך הוסיף: "עכשיו אני רואה אותה ויש לה שדיים מזויפים, היא שינה את המראה שלה לחלוטין".

עוד כתבות בנושא:
סגנו של טראמפ עיוות למענו את המציאות - ושלח לו מסר לעימות הבא
"יש לך את מה שצריך": נחשפו שני סרטוני "פלייבוי" בהשתתפות טראמפ
השמצות, איראן והמסים של טראמפ: הסגנים נפגשו לעימות ראשון

הסרטון המלא משנת 2005:

כשהשניים ירדו מהאוטובוס, הם שוחחו על השחקנית אריאן זוקר, רגעים לפני שפגשו אותה על הסט. "אני צריך סוכריות טיק טק, למקרה שאתחיל לנשק אותה", אמר טראמפ. "אני נמשך באופן אוטומטי לנשים יפות – ואני פשוט מתחיל לנשק אותן". בהמשך נשמע טראמפ מתפעל מרגליה של זוקר. הסרטון צולם חודשים ספורים בלבד אחרי שנישא טראמפ לאשתו השלישית והנוכחית מלניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ בעימות הנשיאותי. רויטרס
"כשאתה כוכב נותנים לך לעשות הכול". טראמפ/רויטרס

הפרסום הוביל להתנצלות נדירה של המועמד הרפובליקני. "מדובר היה בהתלוצצות של חדר הלבשה", כתב טראמפ בהצהרה לעיתונות והוסיף: "זו היתה שיחה פרטית שהתקיימה לפני שנים רבות". עם זאת, הוא ציין כי הנשיא לשעבר ביל קלינטון, בעלה של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, "אמר לי דברים גרועים בהרבה על מסלול הגולף, דברים שלא מתקרבים לאלה שבהקלטה. אני מתנצל אם פגעתי במישהו".

קלינטון כתבה בתגובה בעמוד הפייסבוק שלה: "זה מזעזע. אסור שהאדם הזה יהיה נשיא". בהמשך היא הוסיפה: "לנשים יש את הכוח לעצור את טראמפ". המועמד הדמוקרטי לתפקיד סגן הנשיא, טים קיין, אמר באירוע בחירות כי יש לשאול גורמים רשמיים במפלגה הרפובליקנית אם הם עדיין תומכים בטראמפ, ואם הם עוד סבורים כי הוא מתאים לנשיאות.

"ביל קלינטון ניצל נשים והילרי הטילה איימה על הקורבנות"

בהמשך התנצל טראמפ פעם נוספת על הדברים. בהצהרה מצולמת שהעלה לעמוד הפייסבוק שלו, אמר טראמפ: "מעולם לא אמרתי שאני אדם מושלם, ולא העמדתי פנים שאני מישהו שאיני. אמרתי ועשיתי דברים שאני מתחרט עליהם, והמילים שמופיעות בווידאו הזה, בן יותר מעשור, הם אחד מהם. כל מי שמכיר אותי, יודע שהמילים הללו לא משקפות את מי שאני. אמרתי את זה, זו הייתה טעות, ואני מתנצל. אני נוסע ברחבי הארץ לדבר על שינוי לאמריקה, אבל המסע הזה שינה גם אותי".

ההתנצלות המלאה של טראמפ:

לדברי איל הנדל"ן, "ביליתי זמן עם נשים שכולות שאיבדו את ילדיהן, גברים שפוטרו כי מקומות העבודה שלהם עברו למקומות אחרים, ואנשים שרוצים עתיד טוב יותר. הכרתי את האנשים הנפלאים של ארצנו. והיה לי הכבוד לקבל את תמיכתם. אני מתחייב להיות אדם טוב יותר מחר, ולעולם לא לאכזב אתכם".

עם זאת, הבהיר טראמפ: "בואו נהיה כנים, אנחנו בעולם האמיתי, זה לא יותר מהסחת דעת מהדברים מולם אנחנו מתמודדים, אנחנו מאבדים את העבודות שלנו, הרחובות שלנו פחות בטוחים מלפני שמונה שנים, הילרי קלינטון ודומיה הובילו את ארצו מטה". הוא גם הזכיר את פרשות המין של נשיא ארצות הברית לשעבר, ביל קלינטון, ואמר: "אמרתי דברים טיפשיים, אבל יש הבדל בין המילים והמעשים של אנשים אחרים. ביל קלינטון ניצל נשים והילרי ביישה והטילה אימה על הקורבנות. נדבר על כל אלה בימים הקרובים. ניפגש בעימות ביום ראשון".

קלינטון: "אסור לנו לאפשר שאדם זה יהיה נשיא"

דבריו של טראמפ זכו לביקורת נרחבת גם בתוך המפלגה הרפובליקנית, אולם עיקר הביקורת הגיעה מכיוון אלה שעד כה היו מצויים גם כך ביחסים קרירים עמו. כך למשל, הפוליטיקאי הרפובליקני הנבחר הבכיר ביותר, יו"ר בית הנבחרים פול ראיין, ביטל את השתתפותו של טראמפ בעצרת שתיערך היום במדינת הבית שלו וויסקונסין, מדינה שנחשבת למדינת מפתח במאמצים של טראמפ לנצח בבחירות. העצרת המשותפת הייתה חשובה לטראמפ כדי להפגין אחדות פנים מפלגתית לצד ראיין, שהתמהמה שבועות ארוכים עד שהודיע על תמיכה במועמדותו של איל הנדל"ן במהלך הקיץ. לאחר מכן, הודיע טראמפ בעצמו כי לא ישתתף בעצרת כי עליו להתכונן לעימות.

ראיין פרסם הצהרה תקיפה נגד טראמפ, שבה כתב: "אני חש בחילה ממה ששמעתי היום". לדבריו, "נשים צריכות לזכות לתמיכה ולהערצה, ולא לחפצון". עוד הוסיף הרפובליקני הבכיר: "אני מקווה שמר טראמפ מתייחס לסיטואציה הזו ברצינות הראויה, ועובד כדי להמחיש למדינה שיש לו כבוד גדול יותר כלפי נשים ממה שנראה בקליפ הזה. הוא לא יגיע לכנס בוויסקונסין".

כמו כן, ג'ייסון שייפז, מחוקק רפובליקני בכיר ממדינת יוטה, חזר בו מתמיכתו בטראמפ. שייפז הוא חבר הקונגרס הרפובליקני הראשון שעושה זאת. "אני בחוץ", אמר שייפז בריאיון לרשת "פוקס". "איני יכול יותר לתמוך באדם הזה לנשיאות. הערותיו פוגעניות וכעורות בצורה החמורה ביותר ביותר שניתן לתאר. הוא שם את המפלגה ואת המדינה במקום נורא, וזה כנראה לא אחרון הדברים שמתפרסמים". מוקדם יותר חזר בו מתמיכתו באיל הנדל"ן גם מושל יוטה, גארי הרברט. "הדברים בזויים וחמורים יותר מכל עלבון", כתב הרברט בחשבון הטוויטר שלו. "בעוד איני יכול לתמוך בהילרי קלינטון, לא אצביע לטראמפ".

דונלד טראמפ ו"מיס יוניברס" אליסיה מצ'אדו, 1996. רויטרס
"דוחה". טראמפ והזוכה בתחרות "מיס יוניברס" ב-1996/רויטרס

מנכ"ל המפלגה, ריינס פרייבוס, אמר: "לאף אישה לא מגיע שיתארו אותה או ידברו אליה בצורה הזו". כמו כן, ג'ב בוש, שהתמודד מול טראמפ על ראשות המפלגה הרפובליקנית, כתב: "כסבן של שתי ילדות יקרות, אני חושב שאף התנצלות לא יכולה לשמש תירוץ לדבריו הראויים לנזיפה והמשפילים כלפי נשים".

בכיר אחר במפלגה הרפובליקנית, מנהיג הרוב בסנאט, מיץ' מקונל, שיחסו לטראמפ היה גם הוא מסויג לאורך כל הקמפיין, פרסם הצהרה. "ההצהרות מעוררות שאט נפש ולא מקובלות בשום אופן", מסר. עוד הוסיף מקונל, כי "כאב לשלוש בנות, אני מאמין בחוזקה כי טראמפ צריך להתנצל ישירות בפני נשים ונערות בכל מקום, ולקחת אחריות מלאה על חוסר הכבוד כלפי נשים כפי שנראה בסרטון".

הסנאטור טד קרוז מטקסס, שרק לאחרונה הביע לראשונה תמיכה במועמדותו של טראמפ לנשיאות, צייץ בטוויטר כי "כל רעיה, אישה, אם, בת - כל בן אדם, זכאי שיתייחסו אליו בכבוד ובהגינות", והוסיף כי "הערות אלה מטרידות ולא ראויות, ואין דרך להצדיק אותן". סנאטור נוסף שהתמודד מול טראמפ בפריימריז הרפובליקנים, מרקו רוביו, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "הערותיו של טראמפ היו וולגריות ובלתי ניתנות להצדקה. אף אחד לא צריך לדבר במונחים כאלה על נשים, אפילו באופן פרטי". גם המועמד הרפובליקני לנשיאות משנת 2008, ג'ון מקיין, שמצוי במערכת יחסים עכורה עם טראמפ לאחר שהאחרון אמר כי הוא אינו גיבור מלחמה משום שנפל בשבי, כתב כי "אין תירוץ להערותיו הפוגעניות והמשפילות של טראמפ".

מושל יוטה מסיר את תמיכתו בטראמפ

בימים האחרונים פורסם כי טראמפ השתתף בפסרטי פורנו של "פלייבוי" משנות ה-2000 המוקדמות ומשנות ה-90. באחד הסרטונים נראה טראמפ מצלם דוגמנית בביגוד מלא, ובאחר מראיין "שפנפנות פלייבוי" על מנת לבחור את זו שתופיע על השער החגיגי לציון 40 שנים לכתב העת, בשנת 1994. בסרטון נוסף נראה טראמפ פותח בקבוק שמפנייה ומשפריץ את המשקה על לימוזינה עם סמל של "פלייבוי" יחד עם כמה שחקניות. הסצנות שבהן הופיע איל ההון לא כוללות עירום או תוכן מיני מפורש, אולם סצנות אחרות בסרטים כוללות עירום מלא ותכנים מיניים.

מקרה אחר שהעלה טענות לשוביניזם הוא דבריו נגד הזוכה בתחרות "מיס יוניברס" ב-1996, אליסיה מצ'אדו. מצ'אדו טענה בעבר כי כונתה על ידי טראמפ "מיס פיגי" עקב עלייה במשקלה לאחר שזכתה בתחרות ב-1996. היא טענה עוד כי טראמפ קרא לה "גברת עקרת בית", בזיקה לשורשים הלטיניים שלה. המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון הזכירה את הדברים הללו במהלך העימות בינה לבין טראמפ.

אחרי העימות פרסם טראמפ ציוצים שבהם הפנה את עוקביו לבחון את עברה של מצ'אדו ואת קלטת הסקס שלה, כך לדבריו. כמו כן, הוא לא חזר בו מאמירותיו וכינה את מצ'אדו "דוחה".

(עדכון ראשון: 02:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully