וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון על ההתמוטטות: "חשתי סחרחורת, לא חשבתי שהדלקת משמעותית"

בריאיון ראשון מאז האירוע, אמרה המועמדת הדמוקרטית כי לא נשמעה לרופאיה שדרשו ממנה לנוח, ודחתה טענות לחוסר שקיפות מצד צוות הקמפיין. בעלה ביל, שימלא את מקומה בעצרת בלאס וגאס: "הילרי התמוטטה בעבר, אבל עבדה כמו שדה". עדכונים שוטפים

עריכת וידאו: ניר חן.

05:20 ביל קלינטון, בעלה של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון ונשיא ארצות הברית לשעבר, ימלא את מקומה של אשתו באירוע בחירות המתוכנן להיערך מחר בלאס וגאס שבנבאדה – כך מסר צוות הקמפיין של קלינטון. זאת, בעקבות דלקת הריאות שממנה סובלת המועמדת, ולאחר התמוטטותה בטקס הזיכרון לקורבות פיגועי ה-11 בספטמבר.

03:40 המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, התראיינה הלילה לראשונה מאז ההתמוטטות בטקס לזכר קורבנות פיגועי ה-11 בספטמבר, ואמרה כי חשה סחרחורת ואיבדה את שיווי המשקל שלה, אך לא איבדה את הכרתה. "הייתי אמורה לנוח חמישה ימים – כך אמרו לי ביום שישי, והתעלמתי מהעצה החכמה הזו", אמרה בריאיון לרשת CNN, והדגישה כי כעת היא "מרגישה הרבה יותר טוב". היא ציינה כי בכוונתה לשוב לקמפיין "בהקדם האפשרי". "אני רוצה רק לסיים עם זה", הוסיפה.

קלינטון דחתה את הטענות לכך שמטה הקמפיין שלה לא היה שקוף בכל הנוגע למצבה הבריאותי, ואמרה כי לא חשבה שדלקת הריאות שממנה היא סובלת היא "דבר משמעותי". לדבריה, היא "עמדה בסטנדרטים הגבוהים ביותר של שקיפות", כאשר חשפה מידע על אודות בריאותה. במהלך הריאיון היא תקפה את טראמפ על חוסר השקיפות של הקמפיין שלו, ואמרה: "תשוו את כל מה שאתם יודעים עלי עם מה שאתם יודעים על יריבי. אני חושבת שהגיע הזמן שהוא יעמוד בסטנדרטים של חשיפת המידע שאני עמדתי בהם לאורך השנים".

03:30 ביל קלינטון אמר הלילה בריאיון כי התמוטטותה של אשתו בטקס הזיכרון לקורבנות ה-11 בספטמבר אירעה בעבר כאשר סבלה מהתייבשות. "לעיתים נדירות, יותר מפעם אחת במהלך השנים, אותו הדבר אירע לה כאשר התייבשה באופן חמור", אמר קלינטון. " עם זאת, היא עבדה כמו שדה כשרת החוץ, כסנאטורית, וגם לאחר מכן".

הילרי קלינטון יוצאת מבית בתה צ'לסי בניו יורק, אחרי שמעדה. 11 בספטמבר 2016. רויטרס
"לא איבדתי את ההכרה". קלינטון ביום התקרית/רויטרס

00:56 המועמד הרפובליקני לסגנות הנשיא, מייק פנס, התייחס הלילה להתמטוטותה של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, ואמר כי חשיפת המידע הרפואי של המועמד היא הכרחית. "אנשים מתחרים על המשרה הבכירה ביותר במדינה", אמר פנס בריאיון ל-CNN. "לציבור יש את הזכות לדעת. אנו מאחלים לכך שקלינטון תרגיש טוב ואנו מתפללים להחלמתה המהירה. אנו רוצים לראות אותה שוב מנהלת את הקמפיין שלה". פנס התייחס גם לדרישה מטראמפ לחשוף את דוח החזרי המס שלו, ואמר כי הוא אינו מחויב לכך.

23:57 הילרי קלינטון התייחסה הערב למצב הרפואי שלה, לאחר פינויה מהטקס לזכר קורבנות פיגועי ה-11 בספטמבר. "תודה על כל האיחולים! אני מרגישה טוב, ומצבי משתפר", צייצה קלינטון בחשבון הטוויטר שלה. "כמו כל אחד שחולה ולא נמצא בעבודה, אני לא יכולה לחכות לחזור למרוץ".

21:14 דובר הקמפיין של הילרי קלינטון, בריאן פאלון, אמר בריאיון לרשת CNN כי "אלמלא הוראת הרופאה, קלינטון היא היתה עכשיו בקליפורניה". לדבריו, "היא תחזור בהמשך השבוע לקמפיין כרגיל". לשאלה מדוע המועמדת הדמוקרטית לא בחרה לעצור את לוח הזמנים שלה ולנוח אחרי האבחנה ביום שישי, אמר פאלון: "זה מי שהיא. זה הטבע שלה. היא תמיד מנסה לדחוס כמה שיותר לכל יום".

עם זאת, הוא התחמק ממתן תשובה ישירה אם הוא לא סבור שלציבור הגיע לקבל מידע על מצבה הרפואי, במיוחד לאור העובדה שקלינטון אובחנה כחולה בדלקת ריאת כבר ביום שישי. "אני חושב שהכוונה שלה להמשיך הלאה, אחרי מה שקרה אתמול, החלטנו לשנות את לוח הזמנים ופרסמנו הצהרה עם מצבה", אמר. הוא התחייב כי צוות הקמפיין יפרסם מידע נרחב יותר על מצבה הרפואי, ואמר כי הדבר יקרה "בימים הקרובים".

20:53 הסנאטור הדמוקרטי הבכיר צ'אק שומר מסר הערב (שני) כי הוא סובל מדלקת ריאות, ואובחן לפני כמה שבועות. זאת, בצל ההודעה ממטה הבחירות של הילרי קלינטון כי גם היא סובלת מכך. דוברו מאט האוס מסר כי "הרופא שלו אישר כי הוא כשיר לחלוטין, והוא חש הרבה יותר טוב". שומר נכח בטקס הזיכרון לפיגועי ה-11 בספטמבר, שאותו עזבה קלינטון לאחר שחשה ברע. שומר שוחח עם קלינטון במהלך האירוע.

20:16 המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס הערב בעצרת בחירות בבולטימור לדברים שאמרה יריבתו הילרי קלינטון בנוגע ולתומכיו, ואמר: "מי שמוטרד מטרור אינו אסלאמופוב. מי שתומך במשטרה הוא לא אדם רע. מי שמוטרד מהמצב בגבול אינו גזען. הם אזרחים שומרי חוק". הוא הוסיף וטען כי הקמפיין שלו נועד לתת כוח לעובדים ולמוחלשים. כמו כן, התייחס לסקרים האחרונים, וטען כי "מצבנו טוב".

דונלד טראמפ בעצרת בחירות בבולטימור, 12 בספטמבר 2016. רויטרס
"מצבנו בסקרים טוב". טראמפ, הערב/רויטרס

19:24 המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון "הייתה בהכרה" בכל משך הזמן לאחר שעזבה את טקס הזיכרון לפיגועי ה-11 בספטמבר - כך נמסר היום בהודעה רשמית מטעם קמפיין הבחירות שלה. כמו כן, נמסר כי קלינטון צפויה לשוב לקמפיין הבחירות בהמשך השבוע. היא נמצאת כיום בביתה שבצ'יפקוואה, ניו יורק, ומחלימה מדלקת ריאות.

17:55 ג'ניפר פלמיירי, מנהלת התקשורת של קמפיין הבחירות של הילרי קלינטון, התייחסה היום בחשבון הטוויטר שלה להתנהלות התקשורתית סביב סערת מעידתה של המועמדת הדמוקרטית אתמול במהלך טקס הזיכרון ל-11 בספטמבר בניו יורק. "היינו יכולים להתמודד טוב יותר אתמול, אבל העובדה היא שהציבור יודע יותר על קלינטון מאשר על כל מועמד אחר בהיסטוריה", כתבה. "בניגוד לקלינטון, טראמפ הפגין הרבה פחות שקיפות מכל מועמד אחד בהיסטוריה המודרנית".

17:50 גורם המקורב למועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון מסר היום לכתב סוכנות הידיעות הצרפתית כי בשבועות האחרונים, כמה עובדים במטה הקמפיין בברוקלין היו חולים. על פי הגורם, גם בכירים בהנהלת הקמפיין, כלומר גורמים שהייתה עשויה להיות להם גישה ישירה לקלינטון, חלו. הגורם לא פירט בנוגע למצבם.

דונלד טראמפ בטקס הזיכרון ל-11 בספטמבר, גראונד זירו, ניו יורק, 11 בספטמבר 2016. רויטרס
מה הציבור יודע עליו? טראמפ, אתמול/רויטרס

16:22 המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ קרא בריאיון לרשת CNBC לערוך את העימות בינו לבין יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון, שצפוי להיערך ב-26 בספטמבר, ללא מנחים. זאת, לדבריו, מכיוון שמערכת העימותים "מכורה מראש", וכי הוא חושש שלא יזכה ליחס הוגן. הוא הוסיף כי המנחה מאט לאוור "ינסה להיות ממש קשוח כלפי טראמפ, רק כדי להראות לממסד למה הוא מסוגל".

7:57 אתר התחזיות הסטטיסטי של נייט סילבר, "538", מפרסם כי בעקבות נטישתה של הילרי קלינטון את אירוע הזיכרון בניו יורק ירדו סיכוייה לזכות בנשיאות ב-4%-5%. עתה, לפי האתר, יש למועמדת הדמוקרטית 70.6% להיבחר בנובמבר לעומת 29.3% של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ.

5:26 גורם בקמפיין של הילרי קלינטון אומר כי היא ביטלה את אירועי הבחירות שלה ליומיים הקרובים ותישאר בביתה בעיירה צ'פאקווה במדינת ניו יורק בשל מצבה הרופאי. היא הייתה אמורה לטוס מחר לקליפורניה ולהופיע ביומיים הקרובים באירוע גיוס תרומות, בכנס בחירות וכן בתכנית של אלן דג'נרס.

00:28 רופאה האישית של הילרי קלינטון מודיעה כי המועמדת הדמוקרטית אובחנה כחולה בדלקת ריאות ביום שישי האחרון וכי היא התייבשה במהלך אירוע הזיכרון בני יורק. לדבריה, "היא מחלימה יפה".

תיעוד: הילרי קלינטון התמוטטה במהלך טקס הזיכרון לפיגוע במגדלי התאומים. רויטרס
קלינטון מובלת לרכבה בטרם היא מועדת, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully