וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודשיים לבחירות: טראמפ מצמצם את הפער מקלינטון - ומתחזק במדינות מפתח

9.9.2016 / 9:29

המועמד הרפובליקני הצליח לקזז כמעט את כל היתרון שבו החזיקה יריבתו הדמוקרטית בסקרים הארציים, אך חשוב מכך, הוא התקרב אליה במדינות מתנדנדות ובאחת מהן אף לקח את ההובלה. בינתיים, במפלגתו חלוקים על השבחים שהעריף לפוטין

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

חודשיים בדיוק לפני יום הבחירות לנשיאות ארצות הברית, המרוץ הולך ונעשה צמוד מדי יום. כבר בשבוע שעבר החלה המגמה להשתנות בצורה משמעותית, כאשר המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ הצליח לקזז כמעט את כל היתרון שבו החזיקה הילרי קלינטון בסקרים הארציים. ואולם, הלילה (שישי) הוא קיבל בשורה משמעותית יותר. סקר של מכון קווינפיאק בארבע מהמדינות המתנדנדות החשובות ביותר, מראה כי טראמפ נוגס באופן משמעותי בהובלה של קלינטון, ובמדינה משמעותית אחת אף עולה ליתרון.

באוהיו, המדינה המתנדנדת ביותר, זו שבאופן מסורתי מי שמנצח בה הוא גם זה שזוכה בבחירות לנשיאות, לוקח טראמפ את ההובלה, לראשונה מאז חודש מאי. 41% מהנשאלים השיבו כי יתמכו בו, לעומת 37% שנקבו בשמה של קלינטון. המועמד מטעם המפלגה הליברטריאנית, גארי ג'ונסון, שכבש אתמול את הרשתות החברתיות וזכה לסיקור נרחב ברשתות הטלויזיה לאחר שבריאיון לרשת MSNBC לא ידע מהי העיר חאלב בסוריה, קיבל בסקר 14% תמיכה ואילו המועמדת מטעם המפלגה הירוקה, ג'יל סטיין, זכתה ב-4%.

בפלורידה, המדינה השלישית בגודלה מבחינה מספר האלקטורים, נרשם שיוויון מוחלט בין השניים: 43% לכל מועמד, כאשר המועמדים הנוספים, ג'ונסון וסטיין זוכים ב-8% וב-2% תמיכה בהתאמה. גם בסקר שבדק רק את טראמפ וקלינטון נרשם שוויון מוחלט במדינה זו.

עוד על הבחירות בארצות הברית:
קלינטון: "טראמפ צריך להדאיג כל ישראלי, לא משנה מה עמדותיו"
"מה זה חאלב?": התשובה המביכה של המועמד לנשיאות ארה"ב
טראמפ שוב שיבח את פוטין: "הרבה יותר מנהיג מאובמה"

דונלד טראמפ מציג את מדיניותו בנושא טרור והגירה, אוהיו, אוגוסט 2016. רויטרס
לראשונה מאז חודש מאי מוביל באוהיו. טראמפ/רויטרס

בקרולינה הצפונית מוסיפים הסקרים להיות צמודים. קלינטון זוכה בסקר זה ליתרון של 4%, 42% מול 38%. ג'ונסון זכה ב-15% ואילו סטיין לא נדגמה כיוון שלא גייסה די תמיכה כדי להופיע בקלפיות במדינה זו. בפנסילבניה, רושמת קלינטון יתרון בן 5% על פני טראמפ, אחרי שבשלושת הסקרים הקודמים הובילה בפער של 8%-7%.

מדובר בבשורה חשובה עבור טראמפ, שכן הבחירות בארצות הברית מוכרעות באמצעות חבר האלקטורים, המקנה לכל מדינה מספר שונה של צירים בהתאם לגודל האוכלוסייה שלה. בעוד מרבית הסקרים המופיעים בכלי התקשורת הם סקרי דעת קהל ארציים, הדרך הטובה ביותר להבין את תמונת המצב במרוץ היא על ידי התבוננות בסקרים בכל מדינה ומדינה. גם בסקרים הארציים מוסיף היתרון של קלינטון להישחק. אתר שקלול הסקרים Real Clear Politics מעניק כיום לקלינטון יתרון ממוצע של 2.1% בלבד בסקרים המביאים בחשבון את כל ארבעת המועמדים לנשיאות. בשבוע שעבר היא החזיקה ביתרון ממוצע של 3.2%.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

הצמצום בסקרים מגיע ברקע כמה פרסומים מביכים בשבועות האחרונים בנוגע לקלינטון, שכללו בין היתר את דוח ה-FBI עם רישומי הריאיונות שנוהלו עם המועמדת הדמוקרטית לנשיאות לגבי פרשת המיילים, וכן חשיפת מיילים שהעלו שאלות לגבי המעורבות של קרן קלינטון בענייני מחלקת המדינה. בנוסף לכך, ספגה קלינטון ביקורת רבה על כך שמיעטה להופיע בפומבי, התמקדה במפגשים עם תורמים עשירים ונמנעה מכינוס מסיבת עיתונאים במשך 278 יום. בניסיון להתמודד עם הביקורת הזו, אפשרה קלינטון השבוע לכתבים להתלוות למטוס שלה ואף להפנות אליה שאלות, ואתמול כינסה לראשונה זה יותר מתשעה חודשים מסיבת עיתונאים.

טראמפ מצדו זכה לקרדיט על מאמציו לחזר אחר קולות הקהילה האפרו-אמריקנית, שכללו בין היתר ביקור בדטרויט בשבוע שעבר. אותם מאמצים גרמו למספר לא מבוטל של מצביעים רפובליקנים ששקלו לא להצביע לו לשנות את דעתם ולהתייצב מאחוריו. לפי סקר של רויטרס מהשבוע שעבר, אחוז הרפובליקנים שמשוכנעים בשלב זה כי יתמכו בטראמפ עלה בתוך שבועיים ב-6%, מ-72% ל-78%.

הילרי קלינטון לובשת חליפה לבנה בעת נאום קבלת המועמדות לנשיאות בוועידה הדמוקרטית, פילדלפיה, פנסילבניה, 29 יולי 2016. רויטרס
פרשת המיילים ממשיכה להשפיע. קלינטון/רויטרס

וכשהסקרים מדשדשים, הנשיא המכהן שב ונכנס לתמונה. הלילה הודיע המטה של קלינטון כי ביום שלישי הקרוב יופיע ברק אובמה באירוע ברחבת מוזיאון האמנות בפילדלפיה, הממוקמת במדינת פנסילבניה המתנדנדת. אובמה צפוי להפציר בקהל להירשם כדי להצביע, לפני המועד האחרון ב-11 באוקטובר.

מי יותר מנהיג מאובמה

בינתיים, מוסיפה המערכת הפוליטית בארצות הברית לעסוק ולנתח בהרחבה את תוצאות ה"מיני עימות" בנושאי ביטחון שנערך שלשום בין שני המועמדים, ובמפלגה הרפובליקנית נרשמו חילוקי דעות בנוגע לשבחים שחלק טראמפ לנשיא רוסיה. בעוד שותפו למירוץ וסגנו המיועד של טראמפ, מייק פנס, גיבה את דבריו של המועמד בנוגע לוולדימיר פוטין ואמר כי גם הוא סבור שפוטין הוא "יותר מנהיג מאובמה", יושב ראש בית הנבחרים, פול ראיין, אמר במסיבת עיתונאים כי "ולדימיר פוטין הוא תוקפן ואיננו חולקים אותם אינטרסים. ולדימיר פוטין מפר את הריבונות של מדינות שכנות".

גם בכיר רפובליקני אחר הסתייג מהדברים. יו"ר הוועדה לביטחון המולדת בבית הנבחרים, מייקל מקונל אמר פי דיווח באתר The Hill: "הייתי מציע להיזהר. הרעיון שרוסיה היא חברה שלנו או שפוטין הוא חבר שלנו, הוא נרטיב שקרי. הם לא חברים שלנו". הסנאטור הרפובליקני, לינדזי גרהאם, הנחשב למבקר חריף של טראמפ העיר בסרקזם על פוטין: "מלבד הרס כל היבט של דמוקרטיה, גרימת מותם של אנשי אופוזיציה, ביתור מדינות שכנות באמצעות כוח צבאי ולהיות הנדבן של הקצב מדמשק, הוא בחור טוב".

רוסיה ולדימיר פוטין במהלך ביקור בפינלנד. 1 ביולי 2016. AP
"הרעיון שרוסיה היא חברה שלנו הוא נרטיב שקרי". פוטין/AP

טראמפ עצמו נשאל הלילה בראיון ללארי קינג ברשת RT הממומנת על ידי ממשלת רוסיה אם הוא סבור כי לדעתו רוסיה מתערבת בבחירות, והשיב: "אני חושב שזה ככל הנראה לא סביר, אבל מי יודע. אם הם עושים משהו אני מקווה שמישהו יגלה נוכל לשים לזה סוף כי זה לא יהיה דבר ראוי".

על רקע אחוזי התמיכה של המועמד השלישי, ג'ונסון, הנמוכים מרף 15 האחוזים הדרוש על מנת להשתתף בעימותים הנשיאותיים, נשאל טראמפ על ידי דיוויד אם הוא מעוניין בכך שגם ג'ונסון וסטיין יורשו לקחת חלק בעימות, והשיב: "אני מעדיף שזה יהיה הילרי ואני כי שנינו המועמדים היחידים עם סיכוי לנצח". הוא הוסיף כי העימות שלשום היווה "הכנה טובה". כשנשאל אם הוא מצפה לעימות עם קלינטון אמר המועמד הרפובליקני: "כן, זה לא עומד להיות קל, אבל זה משהו שאני בהחלט מצפה לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully