וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "אגדיל את התקציב לצבא האמריקני ואת מספר החיילים"

המועמד הרפובליקני הציג את מדיניותו הצבאית, שעליה ירחיב בהמשך היום באירוע בניו יורק, שבו תנכח גם יריבתו קלינטון. ראש ה-FBI הגן על החלטתו שלא להעמיד את קלינטון לדין בפרשת המיילים. עדכונים שוטפים

צילום: רויטרס ו-AP, עריכה: יאיר דניאל

04:25 "המנהיגים שלנו לא מבצעים את המלצותיהן של זרועות הביטחון" - כך אמר המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ, בריאיון לרשת NBC בניו יורק. "קיבלתי תדריכים על עיראק, איראן, רוסיה ונושאים נוספים. זה מה שהימם אותי בתדריכי המודיעין", אמר. לדבריו, "אני אהיה זהיר מאוד בהפעלת כוח. נעשה את אמריקה חזקה שוב".

בדבריו התייחס טראמפ למדיניותו בנוגע ליחסי חוץ ואמר כי "יהיו לי יחסים טובים עם מנהיגים זרים רבים. זה עצוב כשברק אובמה מגיע לסין ולא שולחים לו מדרגות. כשהוא נוחת בקובה ולא שולחים בכיר שיקבל את פניו". לדברי, "לי יהיו יחסים טובים עם פוטין, ועם רוסיה. רוסיה רוצה להביס את דאעש כמונו, זה לא יהיה נפלא אם נשתף פעולה להביס את דאעש?".

03:43 "ההחלטה לצאת למלחמה בעיראק הייתה טעות, וההצבעה שלי בעניין הייתה טעות שלי" - כך אמרה המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון, באירוע של רשת NBC בניו יורק. "אני מבקשת שישפטו אותי על כל מה שעשיתי, גם למען לוחמים ומשפחות שכולות. אני לוקחת אחריות על ההחלטות שלי", הוסיפה.

במהלך האירוע, המשותף לה וליריבה הרפובליקני דונלד טראמפ, התייחסה גם לפרשת המיילים. "זו היתה טעות להחזיק חשבון מייל פרטי", אמרה. "אבל הסוגייה היא הטיפול בחומרים מסווגים, ויש לי ניסיון רב בטיפול בחומרים מסווגים".

קלינטון נשאלה גם על מדיניותה לגבי איראן, וכיצד תגיב אם תגלה שהמדינה מרמה לגבי פעילותה להשגת נשק גרעיני. "בעניין הגרעיני הם לא מרמים", אמרה. "יש לנו מספיק מידע כדי שנוכל לוודא זאת למרות חוסר האמון. עשינו את העולם בטוח יותר, צריך לוודא שההסכם נאכף".

01:30 ראש -הFBI, ג'יימס קומי, הגן על החלטתו שלא להעמיד לדין את המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון, בפרשת המיילים. במכתב ששלח לעובדי הארגון ואשר פורסם לראשונה ב-CNN כתב קומי בין היתר כי "זה תיק שלא ניתן היה לתבוע בו". הוא כתב עוד כי "אלה הטוענים כי אנחנו 'פוליטיים' או אלה טענו שכמה חלקים 'שופצו', או שלא מכירים אותנו או שהם מדברים שטויות". קומי ציין כי שקל לדחות את פרסום הרישומים שניהל ה-FBI בזמן חקירת קלינטון, אולם בסופו של דבר החליט לפרסם זאת כבר בשבוע שעבר. "אנחנו לא משחקים משחקים אז שחררנו את זה ביום שישי. נמשיך לעבד עוד חומר ולשחרר עוד מסמכים כשנהיה מוכנים, לא משנה באיזה יום של השבוע זה יהיה", אמר.

21:30 המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, אישר לעיתונאים מהוושינגטוןן פוסט, באזפיד ואחרים לסקר את הקמפיין שלו. זאת, לאחר שבעבר אסר עליהם לעשות כן. המדיניות שנקט גרפה ביקורות רבות על אודות פגיעה בחופש העיתונות, מה שככל הנראה הוביל אותו לחזור בו.

20:00 המועמד הרפובליקני בבחירות לנשיאות דונלד טראמפ הציג היום (חמישי) את מדיניותו הצבאית במהלך נאום שנשא בפילדלפיה, ואמר כי הוא מתכנן להגדיל את התקציב הפדרלי לצבא האמריקני, כמו גם את מספר החיילים הלוחמים. הוא הוסיף כי אם ינצח בבחירות בנובמבר, הוא יורה למפקדי הצבא להגיש לו בתוך 30 יום תכנית להבסת ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). הוא ציין כי כל מאמץ שכזה יצריך התערבות צבאית, כמו גם מלחמת סייבר, מלחמה כלכלית ואידיאולוגית.

המיליארדר מניו יורק אף ציין כי ההכנסות למדינה יגדלו במידה והוא ייכנס לחדר הסגלגל, וחזר על דרישתו ממדינות המקבלות סיוע צבאי מארצות הברית לשלם יותר בעבורו. במקביל אמר כי הגדלת תקציב הצבא לא יפגע בקופת המדינה, שכן יקוצצו כספים מתחומים שונים, כמו גם כוח אדם. בהמשך היום יציג טראמפ בהרחבה את משנתו הצבאית באירוע בניו יורק, שבו תשתתף גם יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון.

טראמפ אף יצא נגד מדיניות החוץ של קלינטון, ואמר כי פעולותיה במשרד החוץ האמריקני "גרמו לכאוס במזרח התיכון". לדבריו, המצב בלוב, בעיראק "ובכל מה שבו היא התעסקה הפך לגרוע יותר". הוא אף כינה את קלינטון "מאוד לא יציבה", וסיכם את מדיניות החוץ שלה במילים "כישלון ומוות".

דונלד טראמפ במטוסו – בדרך לאוהיו –. רויטרס
"מדיניות החוץ של קלינטון מסתכמת בהרס ובמוות". טראמפ/רויטרס

19:00 שר האוצר של מקסיקו, לויס וידגראי, התפטר מתפקידו, ברקע הטענות לאחריותו לביקור של דונלד טראמפ במקסיקו סיטי בשבוע שעבר, שנראה בעיני רבים במדינה כצעד משפיל עבור ממשלתו של הנשיא אנריקה פניה נייטו. תושבים רבים זעמו על הגעתו של טראמפ, שהבטיח לבנות חומה בגבול מקסיקו שעליה לדבריו תשלם ממשלתו של פניה נייטו, למקסיקו סיטי.

16:00 דונלד טראמפ והמועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון יופיעו הלילה, בשעה 3:00 לפי שעון ישראל, בפורום שמארחת רשת NBC, ובו יפרסו את משנתם הביטחונית. המועמדת הדמוקרטית תופיע ראשונה ואחריה יריבה הרפובליקני, במעין חזרה גנרלית לקראת העימות הראשון שיתקיים בהמשך החודש.

13:21 הקמפיין של הילרי קלינטון מפרסם רשימת תמיכה מצד 95 גנרלים לשעבר, יממה לאחר שדונלד טראמפ שחרר רשימה דומה ובה 88 מפקדים בכירים לשעבר בצבא ארצות הברית. בצוותה של המועמדת הדמוקרטית ציינו כי בכל מקרה, המועמד הרפובליקני הקודם, מיט רומני, זכה לתמיכה מצד כ-500 גנרלים ב-2012.

דונלד טראמפ חותם על דיוקן שלו, 2016. AP
קורא לשינוי בריבית. טראמפ, אתמול/AP

3:55 המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ קורא לאחדות ומביע ספק אם ניתן לסמוך על יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון. "אלחם עבור דטרויט, עבור שיקגו, עבור בולטימור ועבור כל חלק מוזנח במדינה הזאת - אלחם כדי לאחד את כולנו כעם אמריקני אחד", אמר בעצרת בחירות בגרינוויל, קרוליינה הצפונית, בנאום שנמנע מההתלהמות הרגילה המאפיינת את דבריו.

22:45: סגנה של הילרי קלינטון, הסנאטור טים קיין, מאשים את דונלד טראמפ בעידוד רוסיה לפרוץ למחשביהם של יריבים פוליטים ולרגל אחרי ארצו. נאומו, שאותו נשא בווילמינגטון, קרוליינה הצפונית, היה הנאום המרכזי הראשון שנשא מאז נבחר לרוץ לצדה של המועמד הדמוקרטית.

22:03 המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון תוקפת את דונלד טראמפ לאחר שהאחרון ביקר את מדיניות הבנק הפדרלי. לדבריה, התחום צריך להיות מחוץ לתחום של נשיאים אמריקניים ומועמדים לנשיאות. המועמד הרפובליקני מאשים את הבנק המרכזי של ארצות הברית בשמירה על ריבית נמוכה כדי לסייע לברק אובמה ואומר כי יש לשנות אותה.

21:50 מייק פנס, סגנו המיועד של דונלד טראמפ, תוקף בעצרת בחירות בספרינגפילד, מיזורי, את השימוש שעשתה הילרי קלינטון במיילים פרטיים בזמן שהייתה שרת החוץ. , מיזורי. לדבריו, זאת הוכחה לכך "שאין לה את האופי המתאים להיות נשיאת ארצות הברית, בשונה מדונלד טראמפ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully