וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפובליקנים רבים - וקלינטון לוקחת: "לטראמפ לא יישאר עם מי לעבוד"

5.9.2016 / 16:47

קרב תרנגולות בשורות המפלגה הרפובליקנית: הסנאטור מאריזונה ג'ף פלייק הודיע שכנראה לא יתמוך במועמד המפלגה לנשיאות, בשל יחסו למהגרים. טראמפ לא נשאר חייב: "סנאטור חלש מאוד ולא אפקטיבי"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: טראמפ הציג את תכניתו לטיפול במהגרים: "נבנה חומה גדולה לאורך הגבול")

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ מתעמת עם אחד הסנאטורים ממפלגתו ג'ף פלייק - ולקלינטון נותר רק ליהנות מהמצב. הסנאטור הרפובליקני ג'ף פלייק אמר אמש (ראשון) כי ככל הנראה לא יתמוך בטראמפ בבחירות לנשיאות. בתגובה, המועמד הרפובליקני לנשיאות כינה את פלייק "חלש".

מטה קמפיין הבחירות של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות הילרי קלינטון קפץ על המציאה. בהודעה שפורסמה בחשבון הטוויטר הרשמי של המועמדת נמסר כי "לטראמפ לא יישאר בוושינגטון מישהו לעבוד איתו שהוא לא העליב עדיין".

בראיון לרשת CBS אמר אמש פלייק, סנאטור רפובליקני מאריזונה: "קשה לראות מצב שבו טראמפ לא משתנה, אז אני לא צופה שאתמוך בו בנובמבר". הוא הוסיף כי היה רוצה לתמוך במועמד הרפובליקני, אך לא יכול, לדבריו.

עוד באותו עניין:
תורת המספרים: ניצחון לטראמפ? יש יותר סיכוי לגילוי חייזרים
טראמפ ביקר בכנסייה של הקהילה השחורה: "אני כאן כדי ללמוד"
קלינטון מאבדת גובה, טראמפ מתחזק: קרב צמוד במרוץ לנשיאות ארה"ב

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ,וושינגטון. 30 באוגוסט 2016. רויטרס
"לאריזונה יש סנאטור חלש". טראמפ/רויטרס

תגובתו של טראמפ לא איחרה לבוא. המועמד הרפובליקני ניצל חשבון הטוויטר שלו כדי לסגור חשבון עם פלייק וכתב: "המפלגה הרפובליקנית צריכה מנהיגים חזקים ומחויבים, ולא אנשים חלשים כמו ג'ף פלייק, אם היא מעוניינת לעצור את ההגירה הבלתי חוקית". לאחר מכן הוא הוסיף כי "למדינת אריזונה הנהדרת, שבה קיימתי זה עתה עצרת בחירות, יש סנאטור חלש מאוד ולא אפקטיבי - ג'ף פלייק. עצוב".

השניים חלוקים ביניהם בעיקר סביב סוגיית ההגירה. פלייק הוא חלק מקבוצה דו-מפלגתית של סנאטורים שיזמו לפני כשלוש שנים רפורמה שתאפשר למיליוני מהגרים בלתי-חוקיים להסדיר בדיעבד את מעמדם בארצות הברית ואף ולקבל אזרחות בכפוף לכמה תנאים. מבין חברי המפלגה הרפובליקנית, היו חתומים על ההצעה בין היתר עמיתו של פלייק ג'ון מקיין, שגם הוא מאריזונה, וסנאטורים מוכרים אחרים כמו מרקו רוביו מפלורידה ולינדזי גרהאם מקרוליינה הדרומית.

בראיון לרשת CBS, מתח פלייק ביקורת על המתמודד הרפובליקני לנשיאות על מה שהוא כינה "סיבוב של 360 מעלות" בעמדת טראמפ לגבי רפורמת ההגירה. הוא אמר כי עמדתו "המבולבלת" של טראמפ, כהגדרתו, היא בעייתית. "אני חושב שהנאום במקסיקו נתן לכולנו תקווה שהוא עומד לשנות את הטון שלו ולרכך את הקמפיין", אמר פלייק, "אבל אז בא הנאום שהוא נשא באריזונה מאוחר יותר באותו היום, ובו נראה שהוא חזר לאותה העמדה בה היה קודם לכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully