וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לפיגועים: אושרה בניית 800 יחידות דיור במעלה אדומים ובירושלים

4.7.2016 / 0:28

נתניהו וליברמן סיכמו גם על בניית 600 דירות לתושבי השכונה הערבית בירושלים, בית צפאפא. בתגובה אמר אלקין כי יש "לדאוג לרוב יהודי" ולאשר בנייה גם בגבעת המטוס היהודית. מוקדם יותר התכנסו שרים וח"כים במעלה אדומים וקראו להחלת הריבונות עליה

ספק 500

בווידאו: נתניהו עורך ביקור תנחומים בבית הנרצחת בקריית ארבע

בעקבות הפיגועים האחרונים אישרו אמש (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון תכניות לבניית 800 יחידות דיור במעלה אדומים ובירושלים. בין היתר אושרה בניית 560 דירות במעלה אדומים, 140 דירות בשכונת רמות וכמאה דירות בשכונת הר חומה ופסגת זאב. בנוסף לכך, נתניהו וליברמן סיכמו על בניית 600 דירות לתושבי שכונת בית צפאפא בירושלים.

ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל בירך על ההחלטה. "אני מודה לראש הממשלה, לשר הביטחון ולחברי הקבינט על אישור הבנייה במעלה אדומים. זהו צעד חשוב המכיר במעלה אדומים כחלק אינטגרלי ממדינת ישראל".

בתגובה להחלטה על בניית דירות בשכונה הערבית בית צפאפא אמר השר לענייני ירושלים זאב אלקין כי "מי שרוצה לדאוג לרוב יהודי בבירת ישראל לא יכול לקדם בה בנייה לאוכלוסייה הערבית בלבד". לדבריו, "600 יחידות הדיור עבור האוכלוסייה הערבית בבית צפאפא הן בפועל החלק הערבי של שכונת גבעת המטוס העתידית. אי אפשר לאשר את הבנייה בגבעת המטוס לאוכולוסייה הערבית מבלי לקדם במקביל את הבנייה ליהודים באותה שכונה עתידית - גבעת המטוס". הוא הוסיף כי "ירושלים זקוקה לשכונה הזו וליותר מ-2,000 יחידות דיור באופן דחוף. שכונת גבעת המטוס היא בעלת חשיבות אסטרטגית לפיתוחה של ירושלים בדומה לשכונת הר חומה בזמנו".

עוד בוואלה! NEWS:
המאבק בהסתה בפייסבוק נידון לכישלון: "עמוד הוסר, מאה קמים במקומו"
הרצוג: "לא היינו יכולים לדרוש מטורקיה מידע מעזה על הנעדרים?"
"מכה שאין בתורה": אלמנתו של מרק טרם התבשרה על רצח בעלה בפיגוע

אורי אריאל, זאב אלקין, חיים כץ, בצלאל סמוטריץ', יואב קיש חותמים על מגילת ריבונות למעלה אדומים, 3 ביולי 2016. יוני זילברמן, מערכת וואלה! NEWS
"מעלה אדומים ישראלית". שרים וח"כים בדיון מיוחד במעלה אדומים, היום/מערכת וואלה! NEWS, יוני זילברמן

בסביבת ראש הממשלה דחו הבוקר את הביקורת של אלקין על אישורי הבנייה. "מדובר בניסיון ציני לצבור נקודות פוליטיות", טען גורם בסביבת נתניהו. "כשר לענייני ירושלים הוא צריך לדעת שהבנייה בשכונות הערביות נעשית מתוקף החלטת בית המשפט ולא נתונה לשיקול דעת".

מוקדם יותר אתמול נערך במעלה אדומים דיון מיוחד תחת הכותרת "מעלה אדומים ישראלית", שהיה לנקודת הפתיחה של קמפיין החלת הריבונות בהתנחלות. השרים אלקין, אורי אריאל וחיים כץ, חברי כנסת, ראשי שדולת ארץ ישראל, ראש עיריית מעלה אדומים, חברי מועצת העיר וראשי מועצות ביהודה ושומרון הגיעו לדיון שארגנה מועצת העיר והכריזו כי "הגיע זמן ריבונות". המשתתפים חתמו באירוע על מגילת הריבונות של מעלה אדומים, שבה התחייבו לפעול בכל האמצעים הדמוקרטיים כדי להביא לחקיקת החוק שיחיל את הריבונות הישראלית על מעלה אדומים, גם במחיר של התנגדות בינלאומית.

במגילה נכתב, בין היתר: "אנו החתומים מטה, רואים בהחלת הריבונות על מעלה אדומים במהלך ישראלי עצמאי, ללא קשר או תלות בהסכמים מדיניים כלשהם - צעד צודק, ציוני, מתבקש ואחראי. מן הראוי שיתקבל בהבנה על ידי אומות העולם". לפי המגילה, גם אם הצעד יעורר התנגדות בינלאומית על מדינת ישראל לבצע אותו "כי זוהי זכותה ואף חובתה". המגילה אף מהדהדת את מגילת העצמאות. "אנו מכריזים בזאת על תמיכתנו בתכנית 'מעלה אדומים ישראלית', על הזדהותנו עם הקריאה 'הגיע זמן ריבונות', ועל מחויבותנו לפעול למימוש התכנית להחלת הריבונות הישראלית על מעלה אדומים, כי זה הצעד הישראלי הנכון והמתבקש".

אלקין הסביר מדוע חתם על המגילה. "דווקא בימים אלה, כשילדה נרצחת בשנתה אך ורק בגלל שהיא יהודייה, התשובה היחידה לטרור היא בנייה והחלת ריבונות". שר הרווחה כץ הוסיף כי "הגיע הזמן אחרי 40 שנה לבוא ולהכריז על מעלה אדומים כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל". שר החקלאות אריאל אף קרא לקבינט לאמץ את ההחלטה.

ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, ח"כ יואב קיש (הליכוד) וח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) שהשיקו את קמפיין החלת הריבונות על מעלה אדומים הוסיפו: "אנו מברכים על ההחלטה לקדם תכניות בנייה במעלה אדומים. השדולה, כמו הרוב העצום, 80%, של הציבור בישראל, לא תסתפק בכך, ותפעל להחלת ריבונות ולבנייה מאסיבית במעלה אדומים ובכל רחבי יהודה ושומרון. זו זכותנו וגם חובתנו לעת הזאת".

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו

(עדכון ראשון: 23:25)

אורי אריאל, זאב אלקין, חיים כץ, בצלאל סמוטריץ', יואב קיש חותמים על מגילת ריבונות למעלה אדומים, 3 ביולי 2016. יוני זילברמן, מערכת וואלה! NEWS
מגילת הריבונות של מעלה אדומים/מערכת וואלה! NEWS, יוני זילברמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully