וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים של אבא: אשתך נסעה? כך תשרוד עם הילדים

27.5.2016 / 8:04

ארז מיכאלי נשאר לבד עם הילדים במשך עשרה ימים שלמים, כשאישתו, קצינת המחלקה בבית, נסעה לעבוד. איך הוא הסתדר עם הילדים שאלתם? טוב תודה, מסתבר שגם אבות מסוגלים לקלח, להגיע בזמן לכיתה ואפילו להכין אוכל. תשאלו את השליחים של הפיצה שלא ידעו מה נפל עליהם

חיים של אבא. ארז מיכאלי, מערכת וואלה! NEWS
נסעת לחו"ל והשארת את הילדים עם הבעל? זה מה קורה שבבית בינתיים/מערכת וואלה! NEWS, ארז מיכאלי

מכירים את הקלישאה הנשית "גברים הם כמו ילדים, הם לא יכולים להסתדר דקה בלעדינו"? יופי, אז תפסיקו לקרוא את המגזינים בחדר ההמתנה של רופא השיניים. אנחנו מסתדרים, תודה. בשעה טובה המין האנושי הגיע לשלב האבולוציוני שבו לנשים יש קריירה ענפה, כזאת שמאפשרת להן להיעדר בגלל נסיעת עבודה ולהשאיר לנו את החיים עצמם. המונרכית יצאה שוב לעשרה ימים מפרכים בהם היא חייבת לכייף עם צעירים וצעירות אמריקאים במסגרת "תגלית", והריטואל הדו-שנתי הזה הוא הזדמנות טובה לחלק כמה טיפים לגברים שלא מורגלים בניהול הבית והמשפחה, ונשארו לבד לכמה ימים עם הילדים.

ניהול זמן. המשאב הכי חשוב בטבע. אתה תגלה מהר מאוד שלהיות חד-הורי זה לא קל. הילדים שלך ממושמעים, קמים כמו חיילים בבוקר, מתקלחים מיוזמתם ונכנסים בשמונה וחצי למיטה עם ספר? אתה יאנוש קורצ'אק ושייך ל-2% מהאנושות. אצל שאר בני האדם זה אחרת.

תתמקדו בלו"ז

תכנן את סדר היום עד לרמת הדקה, ועדכן אותם בלו"ז כדי שידעו מה מצפה להם. אל תילחם על מקלחות, אל תילחם על ארוחות מזינות בחמישה צבעים, אל תילחם על שינה בפיג'מה בלבד, אל תילחם, נקודה. זה בטח לא יכול לעשות לך רע בתוצאות של הסוציומטרי המשפחתי. מדובר בסך הכול בכמה ימים, ואם צריך להילחם איתם על כל דבר כנראה שהחינוך שלהם ממילא לא משהו, בלי קשר לנסיעה של הגברת. תתמקד בלו"ז, כי כל חריגה ממנו תגרום לאפקט פרפר שיגרום לך לאבד את הראש. על מה כן להילחם? על העבודה שלך. תדאג להגיע בזמן בבוקר למשרד/מוסך/נגריה/לשכה. טיפ מהגששים: תקום שעה קודם. ותדאג שגם הם.

חיים של אבא. ארז מיכאלי, מערכת וואלה! NEWS
זה רק לכמה ימים, כן?/מערכת וואלה! NEWS, ארז מיכאלי

אוכל. אם אתה מהפודיז האלה שלוקחים טיפים ממאיר אדוני במשחקי השף ואוהבים לתקתק לילדים סנדביץ' גורמה לבית הספר, שפר עליך – ובעיקר עליהם – הגורל. אם אתה מאותגר-חביתה שמצליח לחרב אפילו סלט פשוט, אז תירה בכל התותחים. הפוך את הבית למוקד עלייה לרגל של שליחי פיצות, אל תתבייש לבוא לארוחת שישי אצל ההורים עם קופסאות פלסטיק ריקות, וזרום עם ההגדרה שאכילת שלושה חטיפים מלוחים ברצף נחשבים ארוחה לכל דבר, לפחות מבחינת צריכת הקלוריות. זכור תמיד: ילדים שבעים = ילדים רגועים = אבא רגוע = חיים.

סדר. יש שני כללי זהב שקואצ'רים למיניהם עשו עליהם קריירה, וחובה להקפיד עליהם: כלל א' – אל תזיז/תנקה אם אינך חייב; כלל ב': החזר/נקה מיד את מה שהתבלגן/התלכלך אחרת זה יישאר שם לנצח. האופציה השנייה, בלגן, לא באה בחשבון. תתרגל לזה שבמשך כמה ימים אתה סינדרלה לכל דבר, שמשמש טבח/נהג/עובד ניקיון/מלצר/איש תחזוקה. היא פשוט תמוטט את כל מגדל הקלפים שהוא מציאות חייך כרגע. אתה מייצג את המין הגברי לדורותיו ולא נולד הגבר ששמע את אשתו אומרת "היה לי ברור שאני אחזור לברדק כזה", והפך למאושר באדם. לא לא. תגרום לה למלמל לעצמה בדלת "פששש, אולי כדאי שאני אסע יותר".

טלוויזיה ומחשב. זאת נקודה כואבת גם כשהמפקדת נמצאת, וחובה עליך להמשיך להגביל אותם. כן, יש אבל. חשוב להשתמש בכלי הזה בתבונה, ולתת להם מתי שאתה צריך ולא רק מתי שהם רוצים. כדי לסדר, לבשל ולחיות קצת צריך זמן, וטלוויזיה ומחשב נותנים לך זמן. אז בלי ייסורי מצפון, בלי בג"ץ ובלי בצלם, תן להם לבהות.

חיים של אבא. ארז מיכאלי, מערכת וואלה! NEWS
אכילת שלושה חטיפים מלוחים ברצף נחשבים ארוחה לכל דבר/מערכת וואלה! NEWS, ארז מיכאלי

חברים. זה לא הזמן להיות מנומס, ואל תשחק אותה רמבו, קבל כל הצעת אירוח, גם אם מדובר בשעה אחת. החברים של הילדים הם מקלט המס שלך, כולם נהנים באפס עלויות – הם מבלים עם חברים, אתה חופשי לעצמך, ומקבל אותם שבעים, סחוטים ומרוצים. פווווו קטן והם נרדמים, משאירים אותך עם ערב חופשי.

מצב חירום

אה, יש גם את הצד השני, שבו אתה מלאך ומסכים שחברים שלהם ישנו אצלך בבית. זה אחלה, רק לפני שאתה נותן אור ירוק למהלך חשוב שתדע שמה שמחכה לך זה משהו כמו כל הסעיפים הקודמים X מאמץ כפול = עבד.

משמעת. ביקשת מהילדים לסדר את החדר? נו, קרה משהו? כנראה שלא. ביקשת לכבות את הטלוויזיה? נו, קרה משהו? כנראה שלא. ביקשת מהם להכין שיעורים? נו, קרה משהו? כנראה שלא. אל תצפה לעזרה, הם יבחנו את הגבולות שלך כל העת, וינסו לערער על הסמכות הפיקודית שלך ולהזכיר שללא הקצינה אתה רק עוד סמל במחלקה. אפשר ואף רצוי להתעקש איתם, אבל לא להילחם כל הזמן, בכולם, על כל דבר. זה מצב חירום, תמקד אנרגיה בדברים החשובים. לכל אחד סגנון משלו – מהאבא הסחבק שמבקש בנועם כמה פעמים ועד ללחוץ שמאבד שליטה וצועק כבר בפעם הראשונה – לא משנה מה הסגנון שלך, חשוב שתהיה ברור. שיבינו היטב מה כן ומה לא. אתה לבד במערכה, וכל טעות תשחק את מערך ההרתעה שלך. פרגן איפה שנראה לך פחות קריטי, סמן קו בחול במקרים שנראים לך חשובים. בקיצור, דע לבחור טוב טוב את המלחמות שלך.

תיהנה. מותר לדפוק חומוס עם בשר בעשר בלילה, אפשר להפקיע את הטלוויזיה לטובת שידורי ספורט ואיש לא יכעס עליך אם תחליט לגנוב שעת שינה במקום לקפל כביסה. זה הזמן שלך חבוב, לא צריך להתנצל, מספיק לרצות אחרים, שחרר, אתה מלך הטירה, לפחות לכמה ימים.


לכל הטורים של חיים של אבא
לפייסבוק חיים של אבא
לטוויטר של ארז מיכאלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully