וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצאה הסיבה בגללה ג'ינג'ים מאבדים את הבתולים בגיל מאוחר

21.4.2016 / 8:31

מחקר חדש מצא שלבעלי שיער אדום לוקח הרבה יותר זמן לאבד את הבתולים שלהם. הסיבה? הגנים שקובעים את צבע השיער שלנו קובעים בין היתר גם את רמת "המופקרות" שלנו

טריילר לסרט Into The Red על כנס הג'ינג'ים הגדול ביותר בעולם/Geoffrey Taylor

בסרטון: הטריילר לסרט Into The Red על כנס הג'ינג'ים הגדול ביותר בעולם

חוקרים טוענים שמצאו הוכחה לכך שצבע השיער יכול להשפיע על הפעם הראשונה בה נקיים יחסי מין. לפי המחקר, ג'ינג'ים טבעיים - גברים ונשים כאחד - נמצאים בסבירות גבוהה לקיים יחסי מין בפעם הראשונה בגיל מאוחר יותר מאנשים בעלי גווני שיער אחרים. עם זאת, החוקרים טוענים שגם נשים עם נמשים בלבד ובלי שיער אדום צפויות לחכות זמן רב יותר לחוויה המינית הראשונה שלהן - אך הדבר אינו תקף לגברים עם נמשים.

הגן המשפיע על צבע שיער ונמשים נקרא MC1R. על פי המחקר שפורסם בכתב העת "Nature Genetics", שבחן את הקשר בין מאפיינים גנטיים להתנהגות מינית אצל 380 אלף אנשים מסביב לעולם, נמצא כי הגנטיקה משחקת תפקיד מפתיע בקביעת הגיל בו מתקיימת ההתנסות המינית הראשונה שלנו. על פי החוקרים, לגנטיקה יש השפעה של כ-25% על כך, כשיתר ההשפעה מגיעה מגורמים תרבותיים וחברתיים.

ג'ינג'ית. ShutterStock
מחקר מצא: ג'ינג'ים יאבדו את הבתולים בגיל מאוחר יותר מאחרים/ShutterStock

המחקר מצא גם כי גן CADM2 , לו הם קוראים "גן לקיחת סיכונים", גורם לאנשים מסוימים לקיים יחסי מין בגיל צעיר יותר, ועם הרבה יותר פרטנרים. לעומת זאת, אנשים עם גנים הגורמים להם להיות עצבניים יותר (הנקראים MSRA), יקיימו יחסי מין בגיל מבוגר יותר מהממוצע. לא מפתיע. עם זאת, הגנים המביאים לעצבנות יתר נמצאים אצל זבובי הפירות - שאולי גורמים לדחייה בתהליך ההתרבות שלהם - אך גם מאריכים את חייהם.

החוקרים מהמועצה למחקר רפואי באוניברסיטת קיימברידג' מקווים להגיע להבנה טובה יותר של התנהגות מינית אצל צעירים, כי לטענתם החוויה המינית הראשונה של האדם, כמו גם לידת הבן הראשון, קשורים באופן כזה או אחר לבריאות לקויה כגון סכרת, מחלות לב וסרטן השד.

עוד באותו נושא

מדענים איתרו 13 אנשים בעולם בעלי גנים של "גיבורי על"

לכתבה המלאה
אילוסטרציה. ShutterStock
גנים יכולים להאט את מועד החוויה המינית הראשונה שלנו בשבועות/ShutterStock

המחקר מצא כי הגיל הממוצע למימוש החוויה המינית הראשונה עומד על 18 - והגיל הממוצע ללידת הילד הראשון הוא 25. אחרי שממצאי המחקר עשו כותרות בכל העולם, ד"ר ג'ון פרי, גנטיקאי ב- MRC Epidemiology Unit ומחבר המחקר, מיהר להרגיע את הרוחות, "לכל גן בודד יש השפעה קטנה. אין גן ספציפי שיגרום לכם לקיים יחסי מין ב-23 במאי 2016. מדובר בכמות של 38 גנים שמהווים רק 25% השפעה. גנים יכולים להאיץ או להאט את מועד החוויה המינית הראשונה בשבועות".

על הממצא לפי הגנים המביאים לעצבנות מביאים גם לעיכוב בקיום יחסי מין, הוא אמר: "קל להבין שהאישיות שלנו משפיעה על רמת האטרקטיביות שלנו. גורמים חברתיים ותרבותיים גם הם רלוונטים, אך לא רק", הוא מוסיף, "אנו רואים שגיל ההתנסות המינית הראשונה שלנו מושפע גם מגנים שתורמים להבדלים הטבעיים באישיותנו".

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully