וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני הולכת למות": צפו בסרטון הקורע של סבתא נוסעת ברכב ללא נהג

19.4.2016 / 7:18

חברת טסלה שחררה דגם חדש של רכבים בעלי אפשרות טייס אוטומטי. אישה כבת 70 שהתנסתה ברכב לא הצליחה לשלוט על עצמה כשהמכונית נסעה בכוחות עצמה. בחברה מדגישים כי במהלך הנסיעה הנהג נדרש לאחוז בהגה גם כשהמכונית נעה לבדה

יוטיוב

תחושת איבוד שליטה על הרכב בזמן נהיגה היא אחת החוויות המפחידות שיכול לעובר נהג. אולם סרטון חדש מראה שהפאניקה לא נעלמת אפילו כשהרכב מאובזר בטכנולוגיה החדישה ביותר ומסוגל לנהוג בעצמו. אישה מבוגרת מארה"ב הגיבה בצורה מבדרת ביותר כשנסעה ברכב של חברת טסלה מדגם S בעל טייס אוטומטי בפעם הראשונה.

אופצית הנהג האוטומטי מאפשרת למכונית להיעזר במספר חיישנים הממוקמים בתוך ומחוץ לרכב, וכך לשמור על מרחק בטיחות בין כלי רכב ולעבור נתיבים באופן אוטומטי. למרות זאת, חברת טסלה דורשת מנהגים להיות ערניים בזמן הנסיעה ולשמור על שתי הידיים על ההגה. בסרטון המצחיק ששוחרר האישה מתקשה לשמור על איפוק בנסיעה וצועקת: "מכוניות נוסעות לעברנו! זה היום הראשון שאני בחוץ ואני הולכת למות".

זהות האישה, שאמורה להיות כבת 70 נותרה מסתורית.

סבתא נוסעת פעם ראשונה באוטו ללא נהג. teslamotors, אתר רשמי
"מכוניות נוסעות לעברנו". הגברת המופתעת במכונית./אתר רשמי, teslamotors

השדרוג האחרון של חברת טסלה יצא באוקטובר בשנה שעברה. הוא משתמש בטכנולוגיות שונות כמו מצלמות, חיישנים ומידע כדי לאפשר למכונית לסטות לאורך הכביש, לשנות נתיבים ולשנות מהירויות בהתאם לסביבה.

לדברי החברה: "בזמן שמודל S לא יכול לגרום לתנועה להיעלם, הוא יכול להפוך אותה להרבה יותר קלה, נעימה ובטוחה. ברגע שהגעת ליעדך הרכב יתור אחר חניה ואף יחנה במקביל לדרישתך". פחות משבוע לאחר שחרור הדגם החדש, הופיע סרטון המדגים את סכנות המערכת. כאשר הנהגים לא הקפידו לאחוז בהגה, המכונית סטתה לעיתים באופן קיצוני מהמסלול. גולשים שהתנסו במערכת מיהרו לאשר שחוו סיטואציות דומות. החברה מיהרה להוציא הודעה לפיה "אי אחיזה בהגה במהלך הנהיגה אינה מומלצת".

כתבים שהתנסו ברכב סדאן ממודל S סיפרו שכאשר הסירו את ידיהם מההגה הופיעה על לוח המחוונים ההודעה: "אחוז בהגה". בתנאי שטח בעיתיים תשמע ברכב אזהרה קולית ואם תזכה להתעלמות, הרכב יאט את עצמו עד לעצירה מוחלטת.

עוד באותו נושא

אמריקה מאוהבת במכונית החדשה של טסלה, מודל 3

לכתבה המלאה

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully