וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: הומור זה טוב לבריאות, הומור רע זה טוב לבאזז

נתן יאשין

24.2.2016 / 9:24

הקמפיין החדש של קופת החולים "מכבי" בכיכובו של אדיר מילר מזכיר לנו שכולנו מקבלים שירות רפואי גרוע, אבל היי - לפחות אנחנו לא רוסים שלא יודעים לדבר עברית כמו שצריך - כי אז היינו מקבלים גם שירות גזעני ומזלזל. מצחיק, לא?

הטור שאתם קוראים עכשיו הוא כשלעצמו הודאה בהפסד. ניצחתם "מכבי שירותי בריאות", יצרתם "דיבור", "באזז תקשורתי". זה הרי מה שסיפרו לכם בישיבת הפיצ'ינג של קמפיין הקידום הוויראלי והסופר מתוחכם שלכם, לא? אנשי משרד הפרסום שהציגו לכם אותו הזהירו שיכול להיות שתספגו קצת אש, אולי יהיו אנשים שייפגעו ותירשם נטישת לקוחות קלה, אבל זה כלום לעומת הבאזז. הם הסבירו שזה עולם של מי צועק חזק יותר, ולא משנה מה הוא אומר או איך הוא אומר את זה. "כשהעשן יתפזר", הם הבטיחו, "פתאום ייראו אותנו באור שונה. יזכרו שהיינו הקופה שלא מפחדת לצחוק על עצמה ועל הלקוחות שלה. זה הכל ברוח טובה. בטווח הארוך זה ישתלם. ככל שידברו עלינו יותר, ככל שיתקפו, ככל שיכתבו יותר טורים זועמים, כך האימפקט שלנו יהיה חזק יותר".

היציאה המטורפת הזאת מהקופסה היא אסופה של סרטונים שפורסמו בימים האחרונים בעמוד הפייסבוק של קופת החולים. במרכזם עומד הפרזנטור אדיר מילר, שיושב במוקד הלקוחות של החברה, עונה לטלפונים ומטריל את המתקשרים. עזבו רגע את ההומור, האמת שזה קצת מגיע לנו. מי שעודדו במשך ארבע עונות את כיתת המאותגרים של "רמזור", ראויים לקבל עוד מטוב הטעם הזה גם בפרסומות שלהם. לפני חוק ביטוח הבריאות של חיים רמון, היתה "מכבי" קופת החולים העשירה והאיכותית ביותר בישראל, עם שירות רפואי שהתאים למדינה מערבית ולא לבית חולים שדה במדינת עולם שלישי. עצוב לגלות שהיתרון היחיד שנותר לה לתקשר לעולם הוא "אנחנו יותר מטומטמים מהמתחרים שלנו". אבל היי, כנראה שנשאר קצת כסף בכל זאת. בזמן שאתם חיכיתם חודשיים לתור המיוחל לרופא. עובדה, אדיר מילר עשה אחלה קופה כדי לצחוק עליכם.

הקמפיין של "מכבי" מביך ומרתיח לא בגלל ההומור הגזעני, אף אחד לא מצפה ליותר ממילר. שורש הבעיה בו היא סוג של הפרד ומשול. נכון, כולכם מקבלים שירות רע, אבל איזה מצחיק זה לראות את הכל מהצד? איזה כיף זה לראות אנשים אחרים מקבלים שירות מזלזל, ועוד כאלה שלא מבינים עברית! זה גאוני. פתאום מרגישים קצת פחות דפוקים, נכון? וזה לא רק מילר שמשתמש בשתי המילים היחידות שהוא מכיר ברוסית כדי להסתלבט בעילגות על אדם שזקוק לסיוע, אלה גם הטלפנים שמאחוריו שעוזבים את הכל כדי להאזין לרגע הזה.


באחת הסצנות הזכורות ביותר מתוך "הזאב מול סטריט", מלמד ג'ורדן בלפורט (ליאונרדו דיקפריו) את חבריו איך לגרום למשקיע תמים לקנות מניות זבל באמצעות שיחת טלפון. השיחה כולה מלווה בתנועות גוף ואצבע משולשת שמבהירות מה הוא חושב עליו באמת. צפו בסצנה הזאת ואז שוב בפרסומת של מילר, עדיין משועשעים?

ההתנכלות למי שגם כך סובלים עוד יותר מהסיאוב והביורוקרטיה של מערכת הבריאות בישראל, נטולת כל חן והומור. לזכות הישראלי הממוצע תמיד עומד יתרון השפה. הוא יכול לאיים באמצעותה בטלפון, לדרוש לדבר עם מנהלים, לכתוב מכתבים, לנסח פוסטים זועמים שיאומצו לאחר מכן בדרך צינית בעמוד הפייסבוק של "הצינור". למי שלא שולטים בה נותר רק לסמוך עם טוב לבם וכוונותיהם של מי שיענו לשיחה שלהם. וכזכור, מדובר על שיחה עם קופת חולים. תענוג שאף אחד לא מעוניין בו, אלא אם באמת אין ברירה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

ב"מכבי" יספרו לכם שהכל היה בצחוק. שזאת בסך הכל היתה יציאה הומוריסטית שנועדה להציג לכם כמה נוח להשתמש בשירותים שלהם דרך האינטרנט בלי צורך בשירות טלפוני. יכול להיות שזה נכון. ובכלל, זה הרי עבד. עובדה, כולם מדברים על הקמפיין הזה. עכשיו תשאלו את עצמכם אם אכן צחקתם? ואם התשובה היא כן, האם תצחקו באותה צורה גם כשתרצו לקבל מהאנשים האלה שירות בזמן אמת? אם התשובה היא עדיין כן, אל תתפלאו אם זה ייקח להם קצת זמן. הם בדיוק באמצע פרק של "רמזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully