וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנד חולני: תלמידים משתפים סרטונים שלהם הולכים מכות באכזריות

5.1.2016 / 13:11

חשבונות אינסטגרם מפוקפקים מזמינים תלמידים בליברפול לצלם עצמם בקרב מכות אכזרי - ולשלוח אליהם כדי שישתפו בפרופיל. הטרנד המזעזע הלחיץ את ההורים שחוששים כעת מהתפשטות התופעה

יוטיוב

טרנד חדש ומחריד מאיים לתפוס תאוצה באינסטגרם, כשתלמידים בריטים מליברפול מתבקשים לצלם עצמם בקרבות אלימים שמתנהלים במתחם בית הספר ולשלוח לשיתוף בפרופילים מיוחדים שנפתחו באינסטגרם - המבטיחים לשתף את הסרטונים האכזריים ביותר.

הטרנד המסוכן שמקדם אלימות בבית הספר החל לצבור תאוצה, כשעמודי אינסטגרם כמו "קרב סטירות בליברפול" ו"בית הספר ללחימה בליברפול", החלו לשתף סרטונים של תלמידים מכים אחד את השני באגרופים ובעיטות בזמן שאחרים מסתכלים ומעודדים אותם להמשיך. עמודי האינסטגרם לא מסתירים שום מידע בפני העוקבים שלהם - ומפרסמים את הסרטונים כפי שהם, ללא צנזורה. אם זה לא מספיק, הם גם כותבים בתגובות את שמות התלמידים המעורבים ואת שם בית הספר בו אירעו הקרבות.

הורים שנחשפו לסרטוני התלמידים נחרדו מהם ודורשים מאינסטגרם להגביר את הפיקוח על התכנים שעולים באתר שלהם. דובר הרשת החברתית הודיע שהדפים הוסרו מהאוויר ברגע שבתי הספר פנו אליהם, ושבניגוד למה שהורים חושבים - התכנים המתפרסמים באינסטגרם אכן עוברים תחת פיקוח של צוות מיומן שכל מטרתו להסיר תכנים לא ראויים מהאתר. בנוסף, הדובר מזמין את הציבור לדווח על כל תוכן מטריד או פוגעני שנתקל בו ומבקש להתריע גם על עמודי אינסטגרם שלדעת הקהל מנוהל ע"י ילדים מתחת לגיל 13. למרות זאת, חלק גדול מהסרטונים הועתק כבר ומצא את דרכו ליוטיוב.

עוד באותו נושא

טרנד מסוכן: בני נוער מצלמים עצמם תלויים באויר- כשחבריהם אוחזים בהם

לכתבה המלאה

ג'יימס קרפוט, מנהל בית הספר צ'יילדוול לספורט ומדע בעיר -סיפר לאתר "ליברפול אקו" שלדעתו הכול עניין של חינוך, "אנו מודעים לתופעה, אבל בכל דבר הנוגע לצעירים - זה הכול עניין של חינוך. אנחנו מחנכים את התלמידים שלנו להתנהג בהתאם", אמר קרפוט, "יש לנו גם מערכת שעוקבת אחרי תנועת התלמידים במחשבים בבית הספר, דבר המאפשר לנו לשמור על גלישה בטוחה ברשת הבית ספרית. כשאנו מקבלים דיווחים על תכנים בעייתיים שעולים ברשתות החברתיות, אנחנו מיד מדווחים על זה, על אף שלא תמיד יש לנו שליטה על התכנים שעולים באתרים שלהם".

לוסי ראסל, מנהלת קמפיינים ומדיה בארגון הצדקה לילדים "YoungMinds", מסרה בתגובה שהורדת חשבונות ואתרים המשתפים את הסרטונים האלה - לא ימנע מילדים לפעול באלימות. "הורים צריכים לדעת לתקשר עם הילדים שלהם ולעודד אותם לדבר ולשתף במידה והם מעורבים בתקריות דומות", היא אמרה, "צעירים צריכים לדאוג לעצמם ולאחרים, וצריכים לחשוב על ההשלכות ההרסניות של שיתוף התכנים האלה". דובר משטרת מרסיסייד מסר בתגובה: "אין לנו סמכות לבקש מהרשתות החברתיות להוריד חומרים מהאתרים שלהם, במיוחד כשהחברות האלה ממוקמות במדינות אחרות".

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully