וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפור בדקה: למה עדיין מרשים לעשן בגני שעשועים?

וואלה NEWS! בשיתוף הסתדרות הרופאים בישראל

5.11.2015 / 15:30

עישון פאסיבי הוא אחד מהגורמים למוות מוקדם ועל פי חוקרים הוא לא פחות גרוע מעישון אקטיבי. הצעת חוק הייתה אמורה למנוע ממעשנים לעשן בגני משחקים ציבוריים, אך היא נדחתה השבוע על ידי הכנסת

מערכת וואלה!

האם הייתם מוכנים שיעשנו ליד הילדים שלכם? הצעת חוק פרי יוזמה של איגוד רופאי בריאות הציבור ושל ההסתדרות הרפואית בישראל למניעת עישון בגני שעשועים, נדחתה השבוע על ידי הכנסת.

המטרה של הצעת החוק הייתה לחזק את החוק הקיים שאוסר עישון בקרבת גני ילדים ולהוסיף לו גם את האיסור לעשן בגני שעשועים, ולקבוע מרחק ביטחון של עשרה מטרים מהכניסה למקומות האלה. במדינות רבות בעולם קיים איסור כללי לעשן בפארקים ציבוריים.

כיום ילדים חשופים לנזקי העישון, גם ידי שאיפת העשן וגם בעקבות חשיפה לחומרים מזהמים הנשארים על הקרקע, כמו בדלי סיגריות. היקף חשיפת ילדים לעישון סביבתי בישראל אינו ידוע במדויק אך על פי נתוני משרד הבריאות 63 אחוזים מציבור הלא מעשנים בישראל חשופים לעישון פאסיבי.

עישון פסיבי בקרב ילדים גורם לבעיות בריאותיות רבות כמו הפרעות קשב וריכוז, מגביר מחלות כרוניות ואף גורם להשמנה. ולמעשה, הוא נחשב מסוכן כמעט כמו עישון אקטיבי.

רוצים לדעת מה עוד עושה ההסתדרות הרפואית בישראל?

גבר מעשן. ShutterStock
מסוכן גם אם אתם לא המעשנים/ShutterStock

מהו סיפור בדקה?

יש הרבה דרכים לספר סיפור, אבל סיפור טוב באמת אפשר, אפילו רצוי, לספר בכמה שפחות מילים. אנחנו בוואלה!NEWS מביאים לכם את הסיפורים הכי מעניינים של היום, עם חומרי הווידאו המעניינים והמסעירים ביותר, בלי להכביר יותר מדי במילים. אז זכרו, צוות וואלה!NEWS לשירותכם תמיד (אבל רק לדקה, כן?).

  • עוד באותו נושא:
  • עישון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully