וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפור בדקה: שתיית משקאות ממותקים עלולה לשבור לכם את הלב

5.11.2015 / 11:00

את זה שמשקאות ממותקים מזיקים לשיניים ולגזרה כולם כבר יודעים. אבל מחקר חדש מצא ששתיית 2 כוסות מדי יום עלולה לסכן את הלב שלנו, ולהגדיל ב-23% את הסיכוי לאי ספיקת לב

קרדיט תמונה: שאטרסטוק

כולנו יודעים שמשקאות ממותקים מלאים בסוכר ולכן הם משמינים, מזיקים לשיניים וגם לגזרה. אבל מחקר חדש ומקיף שפורסם לאחרונה מגלה ששתיית המשקאות הללו באופן יומיומי, ואפילו לא בכמות מופרזת, עלולה לסכן גם את הלב שלכם.

המחקר, שנערך בשוודיה, עקב אחר צריכת המשקאות של 42 אלף גברים במשך קרוב ל-12 שנים, שבמהלכן 3,600 מהם פיתחו אי ספיקת לב. מהמחקר עולה כי שתיית 2 כוסות – שהן כ-400 מ"ל -של משקה ממותק מדי יום מעלה ב-23% את הסיכון ללקות באי ספיקת לב. מדובר בכמות לא מאוד גדולה, קצת יותר מתכולתה של פחית ומעט פחות מבקבוק פלסטיק אישי.

על אף שבמחקר השתתפו רק גברים, מדגישים החוקרים כי יש בסיס להניח ששתיית משקאות ממותקים מזיקה במידה דומה גם לנשים – אז קחו את זה לתשומת הלב.

מיץ פירות. ShutterStock
שובר את הלב/ShutterStock

מה זה סיפור בדקה?

יש הרבה דרכים לספר סיפור, אבל סיפור טוב באמת אפשר, אפילו רצוי, לספר בכמה שפחות מילים. אנחנו בוואלה!NEWS מביאים לכם את הסיפורים הכי מעניינים של היום, עם חומרי הווידאו המעניינים והמסעירים ביותר, בלי להכביר יותר מדי במילים. אז זכרו, צוות וואלה!NEWS לשירותכם תמיד (אבל רק לדקה, כן?)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully