וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד 2017 נגיע לירח: הכירו את החללית הישראלית החדשה

7.10.2015 / 14:50

SpaceIL חתמה על הסכם שיגור לירח עם ענקית החלל SpaceX, בבעלותו של אילון מאסק. הקבוצה הישראלית היא הראשונה והיחידה המחזיקה ב"כרטיס טיסה" לירח שיצרף את ישראל למועדון היוקרתי של מעצמות הירח יחד עם ארה"ב, בריה"מ לשעבר וסין

החללית הישראלית. אלון הדר /  SpaceIL, מערכת וואלה! NEWS
גאווה ישראלית./מערכת וואלה! NEWS, אלון הדר / SpaceIL

במסיבת עיתונאים שנערכה היום (ד') בבית הנשיא, במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין ושר המדע, הטכנולוגיה והחלל אופיר אקוניס, חשפה עמותת SpaceIL, כי הבטיחה את מקומה על גבי רקטת השיגור של ענקית החלל האמריקנית SpaceX, שבבעלות אילון מאסק.

SpaceIL חתמה על חוזה שיגור על גבי טיל של החברה האמריקנית בעלות של יותר מ-10 מיליון דולרים. ההתקדמות ההנדסית, שנעשתה בתכנון ובבניית החללית, תאפשר להתחייב לשיגור בסוף שנת 2017.

SpaceIL הישראלית היא הקבוצה הראשונה והיחידה עד כה שהגיעה לאבן הדרך הדרמטית של חתימה על הסכם ושריון מקום על כ??ן-השיגור לחלל. משמעות הדבר היא, שנכון לעכשיו, SpaceIL מובילה במרוץ הבינלאומי להנחתת חללית בלתי-מאוישת על הירח ואף הופכת לקבוצה בעלת הסיכויים הגדולים ביותר לנצח את התחרות Google Lunar XPRIZE. יצוין כי 33 חברות פרטיות מכל העולם נרשמו במקור לתחרות, אולם מרביתן פרשו ו-15 קבוצות בלבד נותרו עדיין באתגר.

לאחרונה סיימו מהנדסי SpaceIL לתכנן מודל חדש ומשופר של החללית. משקל החללית במודל החדש הוא כ-500 קילוגרמים בעת ההמראה, שרובו נובע מדלק המיועד לאפשר לחללית לבצע את הקטע האחרון של מהלך הטיסה לירח, לאחר היפרדות מרקטת השיגור.

החללית הישראלית. אלון הדר /  SpaceIL, מערכת וואלה! NEWS
חשיפת הדגם החדש./מערכת וואלה! NEWS, אלון הדר / SpaceIL

גובה החללית כמטר וחצי והרוחב הכולל שלה הוא כשני מטרים כשרגלי החללית פרושות. עם סיום התכנון ההנדסי החדש, הבינו ב-SpaceIL שיש חשיבות גם לנראות החיצונית של החללית, הצפויה להפוך לאייקון לאומי מעורר השראה. לשם כך, פנו להדרכתו של המעצב התעשייתי הישראלי הידוע, אלכס פדואה, והתוצאה נחשפה היום.

החללית שלSpaceIL היא לווין בלתי מאויש קטן ממדים. היא זקוקה לדחיפה ראשונית לחלל על ידי משגר - טיל שיגור רב עוצמה, שייקח אותה אל מחוץ לאטמוספרה. הטיל, המכונה Falcon 9, יישא כמה מטענים בצורה של אשכול, כשהמטען הראשי הוא החללית של SpaceIL. החללית תשב בקפסולה ייעודית בבטן המשגר ובשלב מסוים היא תתנתק ותצא לדרך. הניווט לירח לאחר הניתוק יעשה באופן אוטומטי, על ידי חיישני ניווט בהם מצוידת החללית. מחדר הבקרה בישראל, יוכלו המהנדסים לשלוח לחללית פקודות ותיקוני מסלול, לפי הצורך.

SpaceIL הינה עמותה ללא כוונת רווח, שהוקמה בשנת 2011 במטרה להנחית את החללית הישראלית הראשונה על הירח. העמותה הוקמה על ידי שלושה מהנדסים צעירים: יריב בש, כפיר דמרי ויהונתן ויינטראוב, שנענו לאתגר התחרות העולמית Google Lunar X Prize: מרוץ בינלאומי מודרני להנחתת חללית בלתי מאוישת על הירח.SpaceIL היא הנציגה הישראלית היחידה והפרס שיוענק לזוכים במקום הראשון הוא 20 מיליון דולרים. העמותה מחויבת לתרום את כספי הזכייה הפוטנציאליים לטובת קידום המדע והחינוך המדעי- טכנולוגי בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • חללית
  • ירח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully