וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהיגה ראשונה: ניסאן אקסטרייל החדש

רגע לפני שמתחיל שיווקו בישראל של ניסאן אקסטרייל החדש, קפצנו לשוויץ כדי לטעום ממנו לראשונה. אמנם עם מנוע בנזין ותיבה ידנית, כאשר בישראל ישווק עם מנוע דיזל ותיבה אוטומטית בלבד

צילומים: קובי ליאני, יצרן

השקה ניסאן אקס טרייל. ספטמבר 2015. קובי ליאני
השקה ניסאן אקס טרייל. ספטמבר 2015/קובי ליאני

ההיסטוריה של ניסאן אקס-טרייל בישראל שונה מאוד מזו הרשומה בספרי דברי הימים של דגם זה באירופה. בזמן שביבשת הישנה הוא נמכר בלמעלה מ-700 אלף יחידות בשלושת דורותיו, חוסר ההצלחה של הדור הראשון שלו (2001-2007) בישראל, גרם ליבואנית לוותר על הדור השני (2007-2013) ואף לאחר שנתיים מלאות בהבאת הדור השלישי לארץ לאחר שנחשף. הסיבות לכך נסתרות מאיתנו, אך כעת, רגע לפני שה-X-טרייל בכל זאת עושה עליה, קפצנו לשוויץ והצטרפנו לאירוע שארגנה ניסאן היצרנית לכל רכבי הקרוסאובר שלה, כדי לנהוג ב-X.

לישראל האקס-טרייל יגיע עם מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר מוגדש אשר מפיק 130 כ"ס ב-4,000 סל"ד ו-32.6 קג"מ ב-1,750 סל"ד, מאחר וזוהי הגרסה היחידה אשר משודכת אל תיבת הילוכים אוטומטית רציפה. במסגרת אירוע ההשקה הזדמן לנו לנהוג בגרסה היחידה שהוצעה וזו חמושה במנוע הבנזין טורבו החדש של היצרנית - 1.6 ליטר טורבו אשר מפיק 163 כ"ס ב-5,600 סל"ד וכן 24.4 קג"מ בכל התחום שבין 2,000 ל-4,000 סל"ד. מנוע זה כאמור, משודך לתיבת הילוכים ידנית בלבד, עם 6 הילוכים.

השקה ניסאן אקס טרייל. ספטמבר 2015. קובי ליאני
השקה ניסאן אקס טרייל. ספטמבר 2015/קובי ליאני

איפור קל

תא הנוסעים כאן מציג קפיצת מדרגה עיצובית ואיכותית חשובה מאוד לעומת הדורות הקודמים

כשמביטים בניסאן אקסטרייל מבחוץ ומקיפים אותו, מגלים מכונית שמצליחה לשבור את מעטה השעמום והעיצוב הרבוע הישן של ניסאן. הקווים הכלליים מזכירים את אלו של יונדאי ix35 הקטן ממנו מעט, אך החרטום הבולט, הגריל המודגש ופנסי החזית המתקדמים, מעניקים לניסאן הזה אישיות עצמאית. מאחור המצב דומה, וגם מהצד עם קימורים נאים, שלטעמנו, צבעו השחור של רכב המבחן שניתן לנו, מסתירים אותם מדי ומכהים את השפעתם על המראה הכללי. ועדיין, האקסטרייל משאיר רושם מלא נוכחות בזכות החישוקים הגדולים שמרחיקים אותו מהקרקע ומשווים לו מראה של רכב שטח קשוח, למרות שזהו מעולם לא חלק מהרפרטואר שלו.

תא הנוסעים כאן מציג קפיצת מדרגה עיצובית ואיכותית חשובה מאוד לעומת הדורות הקודמים; הכל מפוסל כדי ליצור אווירה נעימה וזה כולל את עיצוב הדשבורד, רוחבם של המושבים, גובה התקרה וכמובן שילוב הצבעים הנאה של רכב המבחן. זה כצפוי כלל רשימת אבזור ארוכה מאוד שכללה מערכת מולטימדיה מובנית מתקדמת, בקרות אלקטרוניות רבות להעלאת בטיחות הנהיגה, תפעול מההגה וגם עור במושבים עם תפעול חשמלי.

המושבים עצמם כאמור, רחבים ונוחים, אם כי היינו שמחים לקבל בהם יותר תמיכה לצדי הגוף וגם יכולת לכוונן את בסיס המושב, מלבד גובהו. למרות זאת, קל למצוא תנוחת נהיגה טובה מול ההגה, בעיקר הודות ליכולת לכוון את זה לעומק. למרות זאת, קרבה יתרה ולעתים חיכוך קבוע של ברך ימין עם בסיס הדשבורד, הפריעו מעט.

האקסטרייל מציע שבעה מושבים בתצורתו זו, כאשר שלושה בשורת המושבים האמצעית ומאחור ישנם שני מושבים אשר נפתחים מרצפת הרכב. זהו שילוב חשוב ברכב זה אשר מאפשר לו להתמודד, לפחות מבחינת המפרט, מול כלי רכב כמו מיצובישי אאוטלנדר, קיה סורנטו והמקביל מיונדאי (סנטה פה) למשל. שורת המושבים האמצעית נעה על מסילה, כך שניתן לקבוע טווח רחב מאוד של מרחב מחיה ליושבים שם. המושב עצמו גבוה מזה הקדמי ומסף החלונות, כך שילדים ייהנו שם בזכות היכולת להביט החוצה ללא קושי.

עם זאת, למבוגרים המצב מרווח פחות, בעיקר לראש. ניסינו גם לתפעל את צמד המושבים הנוספים מאחור, אך ללא הצלחה יתרה. המרחב שם לא מותיר שום סיכוי להושיב שם מבוגר (שאינו כפות ופיו חסום כדי לא לשמוע את התלונות) וגם מצומצם מדי מכדי להושיב אי שם הרחק מאחור ילד קטן במושב בטיחות.

השקה ניסאן אקס טרייל. ספטמבר 2015. אתר יצרן
השקה ניסאן אקס טרייל. ספטמבר 2015/אתר יצרן

חולמים על דיזל, נוהגים בבנזין

163 הסוסים שלו ומעט יותר מה-24 הקג"מים שלו יורדים לכביש בצורה מאוד רדומה

מנוע בנזין הוא הבחירה הראשונה עבור רוב כלי הרכב הנמכרים בישראל, אך כאן כאמור, היעדרה של תיבה אוטומטית אילצה את הבחירה ביבוא מנוע הדיזל החלש של ניסאן. אולם, אחרי שנהגנו בגרסת הטורבו בנזין החדשה של האקסטרייל, לא מצאנו סיבה להצטער על אי הגעתו לישראל. לכאורה, מנוע שכזה עשוי היה להפיח חיים ברכב ולהעמיד אותו בקו ראשון בתחרות בשוק הקרוסאוברים שזה עתה מתחילים ליהנות ממנועים מוגדשים. אולם, תפוקתו בפועל והביצועים השאירו טעם קל של החמצה.

לא מדובר כאן ברכב ספורטיבי, אבל ציפינו ליותר ממנוע טורבו בנפח 1.6 ליטר. 163 הסוסים שלו ומעט יותר מה-24 הקג"מים שלו יורדים לכביש בצורה מאוד רדומה. בכל הילוך, כולל השני הקצר, האקסטרייל מתקדם בעדינות קדימה, גורם לאוחזים בהגה לתהות מתי תגיע אותה דחיפה של מגדש הטורבו בסביבות ה-2,000 הסל"ד, היכן שהמנוע מפיק את מיטב השמנת, והיא פשוט לא מגיעה. הכוח מתגבר באופן ליניארי מתון, הקמ"שים מצטברים בקצב בינוני בלבד והמנוע מאבד את האוויר מיד אחרי שיא ההספק, באמצע טווח ה-5,000 סל"ד.

הטיפוס בסל"ד מפיק גם רעש מתכתי לא נעים לאוזן, בניגוד גמור לחרישיות שלו בשיוט נינוח סביב ה-100 קמ"ש - תחום שבו האקסטרייל החדש מעדיף במובהק לבלות. רכב המבחן כאמור צויד בתיבת הילוכים ידנית שלא תגיע לישראל וגם את פעולה של זו לא אהבנו, בעיקר בשל התגובה הגסה משהו בהעברות ההילוכים ויחסי ההעברה הארוכים (מדי) בה שלא מאפשרים למנוע לתרגם את כוחו לתנועה. אנו מקווים שמנוע הדיזל שיגיע לישראל בו ולמעשה נמצא כבר בקשקאי, יהלום את הרכב יותר, בזכות המומנט המכובד שבו (32.6 קג"מ).

השקה ניסאן אקס טרייל. ספטמבר 2015. אתר יצרן
השקה ניסאן אקס טרייל. ספטמבר 2015/אתר יצרן

אדישות לתנועה

הדרך שבה האקסטרייל מתנהל על הכביש דומה מאוד לאופיו של המנוע ואם היינו צריכים לבחור מילה אחת לתאר זאת, תהיה זו 'אדישות'. האקס-טרייל חולף על הכביש בצורה נוחה ונינוחה, כמעט לא שום קשר למצע עליו מתגלגלים גלגליו. משובש או חלק, המתלים דואגים לבידוד מצוין לתנאי הדרך ולהשקטה איכותית של הצלילים מסביב - רוח ושאון הגלגלים. רבים יהנו מתחושת ריחוף זו, שדומה מאוד למקובל בקרב רכבי יוקרה.

אולם לתחושה זו יש גם צדדים שליליים, שכן לצד הבידוד מהסביבה, האקסטרייל מתייחס כאמור באדישות לדרך, לא מנסה לגרום לכם ליהנות ממנה או לקחת חלק פעיל בנסיעה. הוא מבודד, מאלחש את התחושה בידיים ואם נבחן אותו דרך פריזמה של חובבי נהיגה, הוא אפילו משעמם. לא מאיץ בצורה חריגה, לא פונה בצורה נחושה ולא בולם באופן מסעיר. אלא פשוט רכב שיוצא מנקודה אחת, עובר דרך איפה שתקבעו לו ומגיע ליעד בלי שום דרמה או ניסיון לגרום למי שאוחז לו בהגה לחייך. לטעמנו, בתחום הקרוסאוברים בו התחרות עזה ומחמירה, קצת יותר אופי לא היה מזיק ליפני המנומנם הזה.

השקה ניסאן אקס טרייל. ספטמבר 2015. אתר יצרן
השקה ניסאן אקס טרייל. ספטמבר 2015/אתר יצרן

בנובמבר בישראל

ניסאן אקסטרייל החדש כבר נמצא בישראל לטובת סיום תהליכי הגיור שלו, אך ההשקה הרשמית מתוכננת להיערך בחודש נובמבר. מיד לאחר מכן ננהג שוב ברכב זה, עם מנוע הדיזל ותיבת ההילוכים האוטומטית הרלוונטית ונעביר אליכם את רשמינו. מחירו הרשמי של רכב זה וכן רמות האבזור שלו טרם נחשפו, אך כך או כך, הניסאן נכנס להתמודדות קשה מול מיצובישי אאוטלנדר ושבעת מושביו היעילים ומול צמד הקוריאנים הגדולים - קיה סורנטו ויונדאי סנטה פה. אולם, אם האקס-טרייל יזכה לאותה רמת עניין שמייצר אחיו הקטן, הקשקאי, התחרות רק עתידה להיעשות מעניינת יותר.

הכתב היה אורח חברת קרסו מוטורס

עוד על ניסאן בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? כדאי שתבקרו כאן קודם

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

השקה ניסאן אקס טרייל. ספטמבר 2015. אתר יצרן
השקה ניסאן אקס טרייל. ספטמבר 2015/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully