וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה: לפתוח בחקירה נגד השדרן החרדי שכינה מפגינים אתיופים "בהמות"

8.5.2015 / 12:25

פורום עורכי הדין יוצאי אתיופיה פנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית בגין הסתה נגד שדרן הרדיו החרדי "קול ברמה" - כך נודע לוואלה ברנז'ה. העתק נשלח גם לרשות השנייה שפתחה בבדיקה

מחאת יוצאי אתיופיה, תל אביב, 03.05.2015. דרור עינב
מחאת יוצאי אתיופיה, תל אביב, 03.05.2015/דרור עינב

פורום עורכי הדין יוצאי אתיופיה בישראל, פנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית על הסתה לגזענות נגד אזרחים ממוצא אתיופי, נגד שדרן רדיו קול ברמה, מוטי לביא - כך נודע לוואלה ברנז'ה. בבוקר יום שני, לאחר ההפגנה הסוערת של בני העדה האתיופית בכיכר רבין, בתוכניתו של לביא "שמונה עד עשר" ברדיו החרדי "קול ברמה", הוא כינה את המפגינים "מפלצות", בהמות", ו"פראי אדם". דבריו של לביא פורסמו לראשונה בוואלה.

באותה התוכנית לביא העלה לשידור את ח"כ ד"ר אברהם נגוסה, ושאל אותו: "מה קרה, מה מצדיק להפוך להיות פרא אדם שמסתובב כמו חיה פצועה ומשמיד כל דבר שהוא רואה בעיניים?". בהמשך אמר לביא: "מציאות שאתמול אנחנו ראינו, זה מפחיד אותי, אתמול ראינו אנשים, אתיופים שהפכו לפראי אדם, לבהמות, סליחה שאני מגדיר, בהמות על שתיים".

לוואלה אמר לביא, בעקבות פרסום דבריו: "דבריי כוונו לקומץ מפגינים שעשו שימוש באלימות קשה במהלך ההפגנה. עם זאת, אני מצטער אם מישהו נפגע מהדברים".

מרדיו קול ברמה נמסר בתגובה לוואלה לאחר פרסום הדברים: "התוכנית 'שמונה עד עשר' בהגשת מרדכי לביא, נשאה על דגלה מאז ומתמיד את נושא מניעת אפליה בקבוצות מוחלשות באוכלוסייה, החל מבנות סמינרים חרדים ועד אפליה על רקע עדתי במקומות עבודה. הדברים שנאמרו כוונו לקומץ מצומצם שלדעתו של המגיש פגעה באינטרס של המפגינים ובוודאי שאינו משקף את עמדתו ועמדת הרדיו ביחס ליוצאי אתיופיה שרבים מהם נמנים עם מאזיני קול ברמה".

כעת דורשים עורכי דין מהיועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה נגד לביא. במכתב שהעתק ממנו נשלחו לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, נכתב: "למרבה הצער דמם של אזרחים ממוצא אתיופי הפך למותר, יותר ויותר אזרחים וביניהם אישים ציבוריים ואנשי תקשורת מרשים לעצמם לעשות שימוש בביטויים גזעניים קשים בהתייחסם לאזרחים ממוצא אתיופי".

בסיום מכתבם ציינו כי לאור החשש המוחשי מהסלמת המצב ופגיעה בשלומם של אזרחים ממוצא אתיופי, הם מבקשים לקבל התייחסות מהירה מצד היועץ המשפטי לממשלה.

לוואלה ברנז'ה מסרו חברי הפורום: "האלימות המשטרתית והגזענות, שבגינן יצאו מפגינים רבים למחאה, והאלימות המילולית כפי שבאה לידי ביטוי על ידי מגיש תכנית הרדיו, מרדכי לביא, הם שני צדדיו של אותו המטבע. מדובר בדברים שהינם בגדר הסתה לגזענות ואנו מצפים, הן מהיועץ המשפטי לממשלה והן מהרשות השנייה לטלוויזיה ומרדיו 'קול ברמה', לנקוט בכל האמצעים והכלים שהחוק מסר בידם בכדי להוקיע אמירות גזעניות ומבזות מהסוג הזה".

עוד הוסיפו חברי הפורום: "חשוב לנו לציין כי 'פורום עורכי דין יוצאי אתיופיה' הוקם באופן וולנטרי כתוצאה מהמחאה, כדי לנטר ולטפל בעוולות ועבירות המתרחשות כלפי אזרחים ממוצא אתיופי ואין בכוונתנו לעמוד מנגד ואנו מצפים ממערכת המשפט והחוק לשים את הנושא בראש מעייניה".

מהרשות השנייה נמסר כי המכתב התקבל והנושא נמצא בבדיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully